Tonnarin to3 t16 satkuun, öljyputket ja tiiviste?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Tonnarin to3 t16 satkuun, öljyputket ja tiiviste?

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

tonnarin tekniikan sovitus satkuun on loppusuoralla :)
seuraavana edessä olisi ahtimen (vesijäähdytteinen to3 tonnarista -86) sovittaminen paikalleen.
käykö esim. t8 satkun öljyn paluuputki tuohon ihan pulttaamalla?
paineputki onkin jo helpompi muokata tonnarin putkista!?
aika on vähissä ja pitäisi keksiä helppo ja nopea (ja edullinen) ratkaisu :?
Viimeksi muokannut saabastelija, Su Kesä 18, 2006 09:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Kiireiseen kysymykseen kiireinen vastaus: sopii.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

suorsa kirjoitti:Kiireiseen kysymykseen kiireinen vastaus: sopii.
kiitos kimmo, mitenkäs esim. vm -83 putket jossa startti eri paikassa?
EDIT: käykö myös painepuolen putki?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Turbiini- ja kompurapesien asento voi olla vähän eri tonnarissa ja satkussa, mutta ruuvit auki ja kääntäen sopivaan asentoon, jos ei putket tunnu sopivan kun ahdinta sovittaa paikalleen. (ei kannata ehkä ensimmäisenä ruuvata pakosarjaan sitä kiinni, jos on epäilystä)

Öljy- ja mahdolliset vesiputket käyvät ristiin, sillä ahtimen keskiosa on sama.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Jope kirjoitti:Turbiini- ja kompurapesien asento voi olla vähän eri tonnarissa ja satkussa, mutta ruuvit auki ja kääntäen sopivaan asentoon, jos ei putket tunnu sopivan kun ahdinta sovittaa paikalleen. (ei kannata ehkä ensimmäisenä ruuvata pakosarjaan sitä kiinni, jos on epäilystä)

Öljy- ja mahdolliset vesiputket käyvät ristiin, sillä ahtimen keskiosa on sama.
jep, pesiä joutuu kääntämään mutta hyvä jos vanhan t8:n ö-putket käy.
kiitos.

mitenkähän tuo pakosarjan ja turbon välinen tiiviste, onko edessä treen (saab) reissu vai onko joku muu ratkaisu olemassa.
voiko sen esim. leikata itse jostain materiaalista?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

uusissa lohkoissa ei ole paikkaa tuolle startti pakosarjan alla mallia olevalle öljy paluu putkelle.

en ainakaa itse ole muuta tiivistettä turbolle keksinyt kuin saabilta... kupari siinä voisi myös hyvin toimia..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin