-91 iivari, k-jet+katti+vähäpäästönen = ?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
TVS
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: La Helmi 21, 2004 20:32
Paikkakunta: Mänttä
Viesti:

-91 iivari, k-jet+katti+vähäpäästönen = ?

Viesti Kirjoittaja TVS »

Jeps, tässä lähellä oli kaupan tommonen satku, autoa katsoessa lähdin "tekniseksi tukihenkilöksi" :lol: matkaan, ja autohan näyttikin ihan hyvältä, vaan eipä siitä sen enempi. Kysymys kuuluukin, miten helevatissa tommonen paketti menee vähäpäästösen päästöarvoista läpi, sielä oli vanhan mallin 8v kone, k-jetti, katti ja otteessa luki vähäpäästöinen, onko noita tehty enempikin, ja kuin iso tappelu se keljujetti on saada vähäpäästösen arvoista läpi?
Nimimerkillä k-jet, sopusasti vetoja ja co lähempänä 4 kun 3...
Patarauta on påp.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kyllähän se k-jettikin lambdan katin ja tahtiventtiilin avulla päästöistä läpi saadaan!

kunhan vaan toimii kaikki......
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Itsellänikin K-jetti katilla ja 450tkm ajettu.
Alkuperäinen kattikin. Aikoja jolloin tehtiin autoja..
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
makinju2
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Su Kesä 19, 2005 10:30
Paikkakunta: Järvenpää

Re: -91 iivari, k-jet+katti+vähäpäästönen = ?

Viesti Kirjoittaja makinju2 »

Ei ole ollut ongelmia vähien päästöjen kanssa. Tosin kilometrejä itsellä vasta 180000 8)
TVS
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: La Helmi 21, 2004 20:32
Paikkakunta: Mänttä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVS »

No eipä kai siinä sitten mitään, mie vaan säikähin tommosta yhistelmää ku ekaa kertaa näin. Kaikkee sitä, ja jos toi kone vielä vetääkin hyvin vähäpäästösen säädöillä ni on muuten viimesen päälle viritetty k-jetti, seosmittarilla kun kattelee k-jetin arvoja ni tajuaa miks co tarttee olla vähä korkeel et se vetää kunnolla...
Patarauta on påp.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Katillisen arvothan puhistuu juuri tuon katin ansiosta. Eiköhän kjet+kat tule ennen kattia mitattuna aika rankat arvot?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

juu eipä katti mittauksesta pysty oikeen paljon muuta sanomaan kuin että katti toimii tai ei,
eli katin jälkeisistä päästöistä ei voi säätää mitenkään konetta!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
TVS
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: La Helmi 21, 2004 20:32
Paikkakunta: Mänttä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVS »

Kattihan on melko tarkka siitä, mitä sille ajetaan, ymmärtääkseni lambda on oltava varsin tarkkaan 1 tai katti ei puhdista pakokaasuja, olen joskus joutunut apumieheksi yrittäessä saada kattikaasaria (ne japsit....) päästöistä läpi, kyllä on sitten niin maailmanlopun vehkeitä. Ja jos k-jetiltä säätää sopat vaikka sinne co 2 tuntumaan, olen aika varma ettei katti enää puhista sitä niin paljo et olis mitään asiaa vähäpäästösen rajoihin. Joku oikeasti asiasta tietävä vois kertoa et mistä se katti oli tarkka et se toimis, minusta se oli just toi et lambda-arvo katille tulevassa on oltava melko lähellä 1 että se toimis. Eihän se katti niin tekninen laite ole, sehän vaan saa pakokaasuissa tulevat palamattomat aineet ja hapen reagoimaan keskenään, jos näiden aineiden suhde no paljon pielessä, eihän se voi polttaa niitä?

Tulipas romaani 8O
Patarauta on påp.
Vastaa Viestiin