900s, eri kansien sopivuus?
900s, eri kansien sopivuus?
Kertokaas pikaisesti sopiiko topikin mukaiseen laitteeseen muunlainen kansi heittämällä kuin ässän oma? T16:n lienee käy myös, mutta mites vapareiden/tonnareiden? Olis vaparitonnarista kansi tarjolla muttei viitsisi laittaa kun hieman ristiriitaista tietoa tullut tuosta sopivuudesta/kestävyydestä. Kyseessä vm. -92 jos sillä nyt on jotain merkitystä.
mistä muka!!? kyllä minulla on ainakin aina kaikki kannet mennyt ristiin! ja eniten olen juuri ässiin laittanut vapari tonttujen kansia kun niitä liikkuu eniten.... yksi reikä liika tontun kansissa on!sun4m kirjoitti:Njahas, puuttuupi 1 kpl vesiletkun lähtöjä kun vertaa ässän ja vaparin kantta. Eli ei käy.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Siis turbon vesiletkun lähtö? Eikös tuo ole vuosimallista kiinni, onko sitä lähtöä kannen päässä vai ei? Ja voi sen nestekierron haaroittaa muualtakin.sun4m kirjoitti:Njahas, puuttuupi 1 kpl vesiletkun lähtöjä kun vertaa ässän ja vaparin kantta. Eli ei käy.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Oliskos tuohon jo kertaalleen vaihdettu kansi tonnarista?
Eikös niissä ole just tuon näköinen lähtö, täytynee illal kattoo omasta irtokannesta....
Eikös niissä ole just tuon näköinen lähtö, täytynee illal kattoo omasta irtokannesta....
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Itse ottaisin enemmin sen veden juurikin sieltä imusarjasta mistä vakionakin. Mutta eikös noissa kansissa (siis pelkkä valu) ole sama osanumerokin, toki kunhan on muutkin ominaisuudet samat (öljyputket, kanavien symmetrisyys). Esimerkkinä B212:n ja B234:n kansi on epc:n mukaan täysin sama.
Tosiaan tuota kantta vaihtaessa kannattaa sitten huomioida kanavien ja nokkien muoto. Symmetrinen kansi turbon symmetrisillä nokilla on ihan jees tehokäyttöön. Epäsymmetristä kantta epäsymmetrisillä nokilla en henk.koht. suosittelisi, voi olla jo aika heikosti virtaava. Vakiona on sis joko kaikki symmetristä tai sitten joko tai. Erotat kyllä osat kun saat ne kaikki käteesi vertailtavaksi.
Tosiaan tuota kantta vaihtaessa kannattaa sitten huomioida kanavien ja nokkien muoto. Symmetrinen kansi turbon symmetrisillä nokilla on ihan jees tehokäyttöön. Epäsymmetristä kantta epäsymmetrisillä nokilla en henk.koht. suosittelisi, voi olla jo aika heikosti virtaava. Vakiona on sis joko kaikki symmetristä tai sitten joko tai. Erotat kyllä osat kun saat ne kaikki käteesi vertailtavaksi.
Kävin äsken kurkkimassa oman ässän konepellin alla ja samalla tavalla siinä lähti turbon vesiletku suoraan kannesta eli tonnarin kansi sopinee ihan suoraan.
Eikös toi kansi ole tuossa nurinpäin?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992