Ässän vuotava pakoputki

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
pakinen
"Viggen"

Ässän vuotava pakoputki

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Moro!

Eli vuotava pakoputki vaivana saabissani, vuotokohta on paikannettu "ryssämutkan" ja downpipen väliseen liitokseen. Putki vuotaa kylmänä enemmän ja loppuu lähes kokonaan n. kilometrin ajelun jäljeen.

Ircistä koitin asiaa selvittää, siellä väissä kuulemma on joku kaksoiskartioliitos(?). Mistä tuohon sellaisen löytäisi? Pultteja olen kiristellyt sen minkä uskallan, mutta se ei vuotoon tepsinyt :?

Eli tämä liitos vuotaa
http://www.students.tut.fi/~riponiem/saab/liitos.JPG

Kiitos jo etukäteen!
900 I 16 Kat
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Kikka kutonen:

Ota liitos auki ja putsaa se. Lopuksi jotain pakoputken tiiviste mömmöä väliin...Niin ainakin sain edes menneessä turbossa liitoksen pitämään...
mikkoimp
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ja kiristä ristiin!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
tetammi
"Saabisti"

Re: Ässän vuotava pakoputki

Viesti Kirjoittaja tetammi »

pakinen kirjoitti: Ircistä koitin asiaa selvittää, siellä väissä kuulemma on joku kaksoiskartioliitos(?). Mistä tuohon sellaisen löytäisi? Pultteja olen kiristellyt sen minkä uskallan, mutta se ei vuotoon tepsinyt :?
Kaksoiskartio"tiiviste" nyt ei varmaan juuri ole mennyt miksikään mutta tuon pakoputken kartio on voinu venyy tai kulua tai kuten minulla niin haljeta.

Mutta äkkiä tuo selviää kun otat liitoksen auki, ei tarvii irrotella mitään muuta että tuon saa sen verta raotettua että näkee mistä vuotaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin