900 t16 +300hv??

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
EVO_500
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Marras 19, 2005 09:25

900 t16 +300hv??

Viesti Kirjoittaja EVO_500 »

viisammat kertakaas et mitä kaikkea pitäisi tehdä ym. että pääsisi +300hv tehoihi ??
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Iso turbo, iso IC, riittävästi bensaa, riittävästi ahtopainetta.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
EVO_500
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Marras 19, 2005 09:25

Viesti Kirjoittaja EVO_500 »

tarviiks koneelle tehdä miten paljon esim. männät vaihtoon?? tai muuta sellaista??
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Konetta avaamatta pääsee yli 300hv tehoihin.
Foxbody turbo
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Eipä tarvinne, ainakaan heti ekana. Ota ensin se +300hp ulos, aja autolla kunnes hajoaa. Ala sitten miettimään tarviiko vahvempaa vai laittaako vaan 300tkm vähemmän ajettua vakiosisuskalua tilalle.
EVO_500
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: La Marras 19, 2005 09:25

Viesti Kirjoittaja EVO_500 »

mikä mahtais olla hyvä ja sopiva ahdin?
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Garret T03/04-hybridi AR63 pakopesällä.

Komeasti riittää tuonne kolmeen sataan hummaan ja mikä parasta, asennus on lähes BOLT ON! ;-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Joo ei sille koneelle kannata mitään tehdä. Saahan noista iivarikoneistakin 300hp kun pistää vaan mutkan kylkeen. :twisted:
99T-museopeli
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

moonlight-tuning kirjoitti:Jos tasan 300hp riittää niin:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=33471
Ja jos ei riitä niin täältä mallia...
http://saabnet.com/tsn/press/000704.html
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Jope kirjoitti:Garret T03/04-hybridi AR63 pakopesällä.

, asennus on lähes BOLT ON! ;-)
Pakko kysäistä vaikka sivuraiteille karkaakin, niin mitä tarkoittaa lähes bolt on? Mitä siis joutuu muokkaamaan? Onko sulla kyseinen ahdin satkun T16 koneessa?
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

900S kirjoitti:
Jope kirjoitti:Garret T03/04-hybridi AR63 pakopesällä.

, asennus on lähes BOLT ON! ;-)
Pakko kysäistä vaikka sivuraiteille karkaakin, niin mitä tarkoittaa lähes bolt on? Mitä siis joutuu muokkaamaan? Onko sulla kyseinen ahdin satkun T16 koneessa?
Imuputken joudut vaihtamaan tai muokkaamaan, siinä se. :) Mulla oli satkussa tommonen isohko Proturbon tekele ja ei voi kuin kehua. Ruuhkaliikenteessä ehkä vähän hidasliikkeinen mutta vetää sitten kyllä rajottimelle ja kunnolla. :)
Aki Peltola #1132
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Tommonen löytyi proturbon sivuilta: * TO3/4
* kompressorit 48-59 mm
* pako A/R 63
* sisältää hukkaportin
* suosituin viritysmalli
* kunnostetuista tai uusista osista koottuna
* alk 824 €

Onkohan oikeanlainen? Muistatko Aksu mitä maksoit siitä? Ai niin, hypridi?? Tossa mitään hyprideistä mainita :oops:
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Noilla tehoilla saa kyllä vakio vaihdelootan kohtuu helposti sileäksi... :D
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

900S kirjoitti:Tommonen löytyi proturbon sivuilta: * TO3/4
* kompressorit 48-59 mm
* pako A/R 63
* sisältää hukkaportin
* suosituin viritysmalli

Onkohan oikeanlainen? Muistatko Aksu mitä maksoit siitä? Ai niin, hypridi?? Tossa mitään hyprideistä mainita :oops:
Eiköhän se tuollainen ollut, turbopaja osaa myydä juuri sinun kokoonpanoosi ja tavoitteisiisi nähden oikean. Hybridihän tarkoittaa vaan että kasattu eri "mallisarjan" tai merkin ahtimen osista jotta saavutetaan haluttu paketti. Tuo kolmosenkautta nelosen puhallin on kuitenkin se kuuluisin hybridi.
Vastaa Viestiin