jos jollakin olisi kokemusta tai vaikkapa sähkökaavio niin haluaisin tietää seuraavaa:
kierroslukumittariin tulee 4kpl johtoja
värit: musta,sininen,ruskea ja keltainen
yksi on virta, yksi maadotus, yksi tuo viestiä puolalta ja yksi voisi olla tausta valolle virtaa?
mutta mikä on oikea järjetys?
meinasin vaihtaa tuon mittariston tuplaysiin.
90 vm-84 kierroslukumittarin johdot?
Kierroslukumittarin liittimessähän on merkattu mikä on mikäkin. +12 on plussa (ruskea), - on miinus (musta) ja 1 on kierroslukutieto (keltainen).
http://www.jus.liitin.net/saab/99/RPM/122_2226_1.JPG
Kellon kohdalle tulee jatkuva jännite (sininen).
Kytkis:
http://uk.geocities.com/saab99tips/Wiri ... r/2203.gif
http://uk.geocities.com/saab99tips/Wiri ... ionM86.htm
Sininen on jatkuva jännite, musta on maa, keltainen on kierroslukutieto, ruskea on virtalukon mukaan kytkeytyvä jännite.
Bensamittariosuutta ei ole siirtää 90:stä 99:iin, ovat epäyhteensopivat.
http://www.jus.liitin.net/saab/99/RPM/122_2226_1.JPG
Kellon kohdalle tulee jatkuva jännite (sininen).
Kytkis:
http://uk.geocities.com/saab99tips/Wiri ... r/2203.gif
http://uk.geocities.com/saab99tips/Wiri ... ionM86.htm
Sininen on jatkuva jännite, musta on maa, keltainen on kierroslukutieto, ruskea on virtalukon mukaan kytkeytyvä jännite.
Bensamittariosuutta ei ole siirtää 90:stä 99:iin, ovat epäyhteensopivat.
Viimeksi muokannut jus, To Helmi 28, 2008 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Puolalta asti ei kannata alkaa johtoa vetämään. Sulakerasian TSI-pistokkeeseen tulee keltainen johto jossa on sama impulssi kuin puolalla. Ainakin 99:ssä siitä lähti erillinen johdon pätkä jossa oli liitin suojineen johon vaan lattaliittimellä impulssijohto kiinni.
Kannattaa sitten puristaa se liitin ensin johtoon kiinni ja sitten paikoilleen, jos sellainen piuhaa sulakerasian alta löytyy, 99:ssä se liitin oli lukittuvaa mallia.
Kannattaa sitten puristaa se liitin ensin johtoon kiinni ja sitten paikoilleen, jos sellainen piuhaa sulakerasian alta löytyy, 99:ssä se liitin oli lukittuvaa mallia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Kuten kuvasta http://uk.geocities.com/saab99tips/Wiri ... r/2203.gif huomaatte, puolalta TSI-liittimen navalle 5 oleva johto on sininen, mutta samasta johdosta on haaroitettu keltainen johto mittaristolle. Samanlainen keltainen on kaikissa eri vuosimallien 99:nkin kierroslukumittarillisissa kytkiksissä.
Jos tuota johtoa ei auton johtosarjasta löydy, ja sen joutuu vetämään testiliittimeltä mittaristolle, on tietenkin kokolailla samantekevää minkä väristä johtoa siihen käyttää.
Jos tuota johtoa ei auton johtosarjasta löydy, ja sen joutuu vetämään testiliittimeltä mittaristolle, on tietenkin kokolailla samantekevää minkä väristä johtoa siihen käyttää.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00