Ruosteen pysäytys

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Ruosteen pysäytys

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Tere ållå!

Joo nyt asia koskee sitä autoissa esiintyvää syöpää elikkä ruostetta.

Tuossa veljen satkussa vasemman takalokasuojan iskunvaimentimen palkkia korjattiin ihan sieltä etupäästä. Se alasauma oli ruostunut vähän. Samaten kotelon sisällä nälyi ruostetta.

Onko mitään ainetta jota voisi laittaa kotelon sisälle yms. pääsemättömiin paikkoihin, ja joka siis pysäyttää ruosteen.

Onhan sellaista maalaustöitäkin varten esim. Noveros ja sitten Mastonin Rust Stop sekä Bilteman vastaavat tuotteet.

Normaali kotelosuojahan kyllä hidastaa ruostumisprosessia, mutta ei sitä pysäytä lopullisesti.

Olen kuullut jostain aineesta jota käytetään mm. museoajoneuvojen entisöinnissä. Mistä ainetta saa ja mitä se maksaa?

Tietysti noita ylläolevia tuotteitakin voi varmaan käyttää.Ne kyllä pysäyttää ruosteen! Kokeillu oon pihassa olevaan autoon paljaalle ruosteelle.
SAAB
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

kait ne jotain pysäyttää ja jarruttaa varsinkin jos saavat kunnon pintakäsittelyn lisäksi. noi takafillarin kotelot on tosi pahat mestat. sitten kun ne alkaa oleen n.15 vuoden iässä ainakin osittain mätiä, niin eipä siinä juuri mitään lie tehtävissä, uutta peltiä vaan.
Ne kotelot kun eivät tehtaan jäljiltä ole kait mitään kunnon pintakäsittelyä saaneet ja massaajat ruiskivat mielensä mukaan, niin onnessa on.
Minä tein muutama vuosi sitten 90 malliin sellaisen kikan, jotta tukin massalla niiden koteloiden poistoreiät ja yhteen massasin vielä ohuen muoviputken. uitin ko. kotelon ihan täyteen kotelomassaa ja annoin ollakin muistaakseni viikkotolkulla. Laskin massan ulos takaisin astiaan siitä letkusta ja avasin tietenkin kaikki poistoreiät. Samaa menetelmää sovelsin siihen takakaaren alapäähän, pyöreällä puutikulla tukin sen kumitutin alhaalla ja ylempää massailin reippaasti, kyttäilin ettei mene sisäpuolelle lattialle ja jätin sinne alapäähän imeytymään, sitten joskus poistin tulpan , olisin poistanut aiemmin, jos olisin tiennyt jotta kattoluukun viemäröinti menee sinne:)
tiedä sit häntä oliko moisessa voimistelussa mitään eroa, jos olisi vaan massaspraypullolla ja sen letkusuuttimella suhautellut, ainakin meni perille ja ei kussut alleen.
No vaiva ei ollut paljoakaan suurempi, homma oli vaan pitkäjänteisempi.
jännäsin onko missään "orkkis"reikää tms saumaa mistä ne massat valuu esim sisään, mutta ei ollunna , onneksi.
Siinä kotelossa on muistaakseni yläreunassakin reikiä, se vähän ihmetyttää, koska niistä valuu suolavelli sisään ja pitää sen kotelon alareunan kosteampana kuin jos yläreikiä ei olisi ??

jotta sellaasta tiskaamista ja sottaamista voi leikkiä, mutta kuka täysjärkinen ny sellaasta viittii niin kauan kun ei oo tullu läpi ja kun näkyy niin myöhästä on.
:lol:
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Vastaa Viestiin