Tere ållå!
Kuten jo kaikki tiedämmekin on kyseinen kohta, yhdessä vetoakseleiden tunneleiden kanssa, SAABin akilleen kantapää.
Tässä olemme katselleet niitä kondessiveden poistoreikiä. Ajattelinpa tässä että ovatkohan ne varmasti kaikki kolme aivan tarpeellisia. Ja mahtaako olla re-illä peräti ruostumista kiihdyttävä vaikutus.
Ajattelin vain että jos ajon aikana koteloon/palkkiin pääsee roiskumaat vettä ja likaa, taikka ainakin hienojakoista pölyä.
Yhdessä autossa oli koteloissa pölyä. Vaikka ainakin viistokeulamallleissa on rakennettu sellainen roiskevedenestin, ettei vettä suoraan lennä koteloon. Pystykeulamalleissa sekä 99 ja 90 takaroiskeläpät ajatvat saman asian tehokkaasti myös.
Ajattelin vaan että olisiko paikallaa tukkia ainakin taaempi reikä. Taikka eikö sisäpuolelle voisi tehä reikiä, siten että palkki tuulettuu korin sisälle.
Samaten sisäpuolisen reiän poraaminen tehostaisi tuuletusta, koska matkustamo on paineistettu tila. Tosin matkustamossa on ihmisiä, jotka erittävät vesihöyrä, joten pakkasenpuolella oleviin koteloihin saattaa kosteus tiivistyä talvella. Mutta onhan niitä muitakin vastaaavia koteloita. Ja välillä on myös suoja kelejäkin.
Mitä mieltä ootte?
Tosin oikeen pahasti ruostuneissa yksilöissä tällä ei välttämättä ole enää väliä, valitettavasti.
Takapyöränkoteloiden iskunvaimentimien kiinnitys
samma mieltä, tosin kandee katsoa että nimenomaan alimmassa kohdassa koteloa on poistoreikä. pyörä pumppaa sitä suolapitoista maantievelliä varmaan ihan iisisti ylämäkeenkin. olisivat saaneet konstruoida noihinkin kohtiin jotkut pitkät kumiset nännit, niin ei "roiskisi sisään" niin helposti.
En ny muista onko siellä yläreunallakin reikiä, mutta jos on niin niistä ei taida olla kuin haittaa.
Massausmielessä sellaiset sisälle tulevat reiät ovat kauhistus, joista onnistuu massaamaan myös kabiinin.
Kuis olis: sikamassalla kaikki reiät umpeen ny kuivilla keleillä, ja kotelomassaa täyteen, eipähän suolavellit saa enää kondenssii.
En ny muista onko siellä yläreunallakin reikiä, mutta jos on niin niistä ei taida olla kuin haittaa.
Massausmielessä sellaiset sisälle tulevat reiät ovat kauhistus, joista onnistuu massaamaan myös kabiinin.

Kuis olis: sikamassalla kaikki reiät umpeen ny kuivilla keleillä, ja kotelomassaa täyteen, eipähän suolavellit saa enää kondenssii.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00