Coolboxille virtaa/Virranulosotto takakonttiin (done)
Coolboxille virtaa/Virranulosotto takakonttiin (done)
Onko OGsatkussa (tarkemmin OG900T16 '92) mitään virtajohtoa takakontissa, takapenkin alla tai tuleeko takapenkin alle sulakerasiaan virtapiuhaa josta voisi ottaa virran ulosottoa varten? Virtamenekki ei ole päätä huimaava, kun Coolboxi syö käyttöohjeen mukaan 4 ämpäriä virtaa.
Viimeksi muokannut dimebak, Ke Heinä 05, 2006 20:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
no jos viitsisit enemmän askarrella, niin voisit vetää yhden johdon sinne taakse ja laittaa kunnon savukesytyttimen pesän. Ja kaiken varalta sitten sulake vois olla myös tässä piirissä.
mutta näen yhden ongelman-jos coolbox on takakontissa, miten saat otettua viiletä limsaa ajon aikana
Moottoritiellä ei saa edes pysäytä
mutta näen yhden ongelman-jos coolbox on takakontissa, miten saat otettua viiletä limsaa ajon aikana

OT, mutta tuli mieleeni, että saiskohan mistään jotain viilennettävää mukitelinettä tms, johon saisi tölkin tai pullon, virta sitten suoran tupakansytyttimesta? Ei tarttis pysäytellä kontissa käymisen ajaksi. 
EDIT: Siis jotain muuta kuin jenkkien Mug Master, joka kyllä on jokseenkin liian järeä normaalikokoiseen autoon...

EDIT: Siis jotain muuta kuin jenkkien Mug Master, joka kyllä on jokseenkin liian järeä normaalikokoiseen autoon...
Jonkin sortin tupakansytytin/virranulosottopistoke takakonttiin tulee. Peräkärryn piuhoja laittaessa oli siitä takakontin keskipalkin kyljessä kulkevasta johto nipusta joku paksu punainen kaapeli vedetty poikki ja ne päät oli pantu jatkoliittimellä vanhan koukun sumuvalopiuhaan (se taisi olla se "karavaanarikytkentä").
Siitä kaiketi saisi virran niin voisi pitää boksia kajuutassa tahi ronkissa.
Käyttöohjeen mukaan tuo boksi käyttää peltier-tekniikkaa. Siihen menee (potkis huom.!!!) 1.5-litran limsapullo pystyyn, se vetää 21 litraa ja sitä voi käyttää myös tavallisena kylmälaukkuna mukana tulleen lisäkannen avulla.
Siitä kaiketi saisi virran niin voisi pitää boksia kajuutassa tahi ronkissa.
Käyttöohjeen mukaan tuo boksi käyttää peltier-tekniikkaa. Siihen menee (potkis huom.!!!) 1.5-litran limsapullo pystyyn, se vetää 21 litraa ja sitä voi käyttää myös tavallisena kylmälaukkuna mukana tulleen lisäkannen avulla.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tuossa oli kans se punainen kaapeli on muita reilusti paksumpi. Pitänee hakea vaimon veljeltä satkun öljynvaihto-opas (se Alfamerin kirja) niin näkee sähkökaaviosta mistä sitä virtaa voisi ottaa, tuo em. olis vahva ehdokas.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tällaista pitää alkaa metsästämään. Ko. kapistus on Biltemasta mutta ei oikeen raaski ostaa tuon hintaista osaa ja saada siihen päälle 9€ toimituskuluja
43228 SAVUKKEENSYTYTINPISTORASIA 12V 2,90€

43228 SAVUKKEENSYTYTINPISTORASIA 12V 2,90€
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
tup.syt.rasia
Morjens!
Ainakin vaunutarvikkeesta saa samoja rasioita, mutta uskoisin venetarvikkeestakin löytyy. Teillä P-saaressahan on meri aivan rannassa, joten niitä butiikkeja luulisi riittävän. Sedan-satkussa on rasialle valmiina paikkakin kontin puolella rek.kilven kohdalla tukiraudassa, siellä pahvin alla. Rasia paikoilleen ja pahviin vain pyöreä reikä, ennen tuli karavaanareille 12 Voltin jatkuva jännite vetokoukun pistorasialle. Vetokoukun johtosarjasta haaroitin omassa satkussani rasian syötön. Kaiken lisäksi tuli varsin siisti ja huomaamaton kytkentä, täysin museorekisterikelpoinen kytkentä. Sitten 15 vuoden kuluttua siis.
teevee P:n Vee
Ainakin vaunutarvikkeesta saa samoja rasioita, mutta uskoisin venetarvikkeestakin löytyy. Teillä P-saaressahan on meri aivan rannassa, joten niitä butiikkeja luulisi riittävän. Sedan-satkussa on rasialle valmiina paikkakin kontin puolella rek.kilven kohdalla tukiraudassa, siellä pahvin alla. Rasia paikoilleen ja pahviin vain pyöreä reikä, ennen tuli karavaanareille 12 Voltin jatkuva jännite vetokoukun pistorasialle. Vetokoukun johtosarjasta haaroitin omassa satkussani rasian syötön. Kaiken lisäksi tuli varsin siisti ja huomaamaton kytkentä, täysin museorekisterikelpoinen kytkentä. Sitten 15 vuoden kuluttua siis.
teevee P:n Vee
No niin! Klubitoverin avustuksella Turbon takaronkissa on em. kannellinen 12V-virtapistoke. Alla heti pari kuvaa.


Ja se pakollinen asennustarina:
- aloitin verhoilun purkamisella, paikan hakemisella ja sopivaan kohtaan piirtelin tussilla mistä porailen
- porasin 4mm hss-terällä reiät ruuveille (jotka jäi siis käyttämättä) ja ympyräkehällä reikiä, kun kalvainta ei mulla ole, näköjään pitäisi olla
- tässä vaiheessa renki heräsi turvaistuimestaan
- reiän aukaistuani viilasin reiän sopivaan mittaan josta lähti karmea meteli
- sopivaan mittaan saatettu reikä peitettiin harmaaseen pohjamaaliin
- sen jälkeen allekirjoittanut alkoi etsimään virtaa ja apumekaanikon alle 3-vuotias naama kävi iloisesta pelokkaaseen moneen kertaan
- sähköantennin virtajohdon löydyttyä ja jonka sulake oli palanut (kuljettajan puolella, takavalon lähettyvillä, vihreä ja punainen johto liittimessä kiinni) suoritettiin johtimien oikeaan mittaan saattaminen, liittimien asennus, maadoittaminen takakontin keskipalkkiin ja virran ottaminen rosvoliittimellä sähköantennin liittimen punaisesta johdosta jotta Coolboxia voi käyttää koko ajan, koska punaiseen johtoon tulee jatkuva virta (pitää kuiten muistaa ettei se jää liian pitkäksi aikaa päälle)
- seuraavaksi nosteltiin verhoiluja paikoilleen vain puoliksi jotta pistokkeen pääsi kiristämään, asennettiin virtapistoke, oltiin erittäin tyytyväisiä ulkonäköön ilman reunamuovia ja viimeisteltiin asennus kiristämällä pistoke ja asentamalla verhoilu paikoilleen.
- loppusilaus konttiin eli kaikki romut pois pohjalevyn alta ja takakontin täysimurointi. Lopuksi nosteltiin romut takas konttiin ja turhat romut heivattiin pois.
Kiitokset Rafulle pistokkeen sekä hommaamisesta että postittamisesta ja 9-5T:lle tuosta antenninpistokkeen muistuttamisesta. Se ei tosin ollut se paksukaapelinen joka tuli sinne kontin keskipalkille vaan se oli siis se ohut kaapelinen joka oli siellä lokasuojassa. Molemmissa tosin oli vihreä ja punainen johto.


Ja se pakollinen asennustarina:
- aloitin verhoilun purkamisella, paikan hakemisella ja sopivaan kohtaan piirtelin tussilla mistä porailen
- porasin 4mm hss-terällä reiät ruuveille (jotka jäi siis käyttämättä) ja ympyräkehällä reikiä, kun kalvainta ei mulla ole, näköjään pitäisi olla
- tässä vaiheessa renki heräsi turvaistuimestaan
- reiän aukaistuani viilasin reiän sopivaan mittaan josta lähti karmea meteli
- sopivaan mittaan saatettu reikä peitettiin harmaaseen pohjamaaliin
- sen jälkeen allekirjoittanut alkoi etsimään virtaa ja apumekaanikon alle 3-vuotias naama kävi iloisesta pelokkaaseen moneen kertaan
- sähköantennin virtajohdon löydyttyä ja jonka sulake oli palanut (kuljettajan puolella, takavalon lähettyvillä, vihreä ja punainen johto liittimessä kiinni) suoritettiin johtimien oikeaan mittaan saattaminen, liittimien asennus, maadoittaminen takakontin keskipalkkiin ja virran ottaminen rosvoliittimellä sähköantennin liittimen punaisesta johdosta jotta Coolboxia voi käyttää koko ajan, koska punaiseen johtoon tulee jatkuva virta (pitää kuiten muistaa ettei se jää liian pitkäksi aikaa päälle)
- seuraavaksi nosteltiin verhoiluja paikoilleen vain puoliksi jotta pistokkeen pääsi kiristämään, asennettiin virtapistoke, oltiin erittäin tyytyväisiä ulkonäköön ilman reunamuovia ja viimeisteltiin asennus kiristämällä pistoke ja asentamalla verhoilu paikoilleen.
- loppusilaus konttiin eli kaikki romut pois pohjalevyn alta ja takakontin täysimurointi. Lopuksi nosteltiin romut takas konttiin ja turhat romut heivattiin pois.
Kiitokset Rafulle pistokkeen sekä hommaamisesta että postittamisesta ja 9-5T:lle tuosta antenninpistokkeen muistuttamisesta. Se ei tosin ollut se paksukaapelinen joka tuli sinne kontin keskipalkille vaan se oli siis se ohut kaapelinen joka oli siellä lokasuojassa. Molemmissa tosin oli vihreä ja punainen johto.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001