Saab, miksi minut hylkäsit ? >>> PYH, TAAS MENNÄÄN

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Punainen paroni
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 21:49
Paikkakunta: Riihimäki

Saab, miksi minut hylkäsit ? >>> PYH, TAAS MENNÄÄN

Viesti Kirjoittaja Punainen paroni »

Että taas sitten kävi oikeen bääd karmat tämän saabistin elon tiellä :cry:

Uusi ihastukseni, 900c sompisupee -88, ei taida meikäläisestä tykätä...
Ensin jäin sillä viime viikonloppuna mökille, kun laturin +johto oli hapettunut ja lopulta ei ladannut akkua. Vikaa tuli etittyä ihan vääristä paikoista, uuden akunkin ostin. Kutistesukka piti johdon liittimessä kiinni niin, ettei ulospäin näkynyt mitään...

Noh, laturivika tuntuu nyt pieneltä, kun keskiviikkoaamuna huomasin kytkin/jarrunestettä valuvan auton nokasta -sieltä työsylinterin tietämiltä. Availin vielä to-iltana sen muovisen kytkinkopan, ja totesin, että taitaapa valuttaa siitä jostain painelaakerin välistä (onko siinä mahtollisesti joku stefa...? ).

Alunperäinen tarkoitukseni oli lähteä k.o. rassilla pe-iltana kohti pohjanmaata. Kävin autolla loppuviikon töissä, pienestä tihkutuksesta huolimatta. Lisäsin nestettä pari kertaa -ja hyvin mentiin !

Päätin sitten matkustaa junalla. Olin jo ajatellut lähteä täältä pienestä hämäläis-kylästä paikallisjunalla liikkeelle, mutta emännän mielestä olisi järkevää ajaa ensin Riihimäkeen ja hypätä sieltä suoraan InterCityyn, ei tarvis odotella puolta tuntia asemalla. Täytyyhän sitä emon sanaa uskoa, joten suunnittelin ajavani vielä tuon 10 km matkan Riihimäen asemalle.
Suunnitelma kuitenkin sitten tyssähti siihen, että yön aikana kytkin oli hävinnyt kokonaan, poljin oli ihan löysä...
Tästä oli semmoiset pahat kutinat jo etukäteen, pitäisi vaan luottaa sisäiseen intuiitioon ja tehdä nämä päätökset ihan ite :?

Nyt tässä mietin, laitanko tuon muuten niin iih-hanan Zapanterin vielä kuntoon, vai annanko sen eteenpäin jollain nimellisellä summalla Saabistille, jolla on aikaa, motivaatiota ja taitoa laittaa tuo kytkin kuntoon.
Ostin karpuraattorin "kesäautoksi", koska hallissa odottaa kaksi 9000 turbo -projektia, nyt ei kiinnostaisi YHTÄÄN käyttää aikaa, rahaa ja vaivaa tuohon biiliin.

Taidanpa kuitenkin vielä alkaa soittelemaan, josko löytäisin jonkun korjaajan, joka tekis homman jollain järkevällä hinnalla ( siis puali-ilimatteeks...).

Parempia Saabismi-päiviä odotellen,
Commander in Chief - Bad Carma Inc.
Viimeksi muokannut Punainen paroni, Ke Heinä 12, 2006 08:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jäsen 2142

9000 CSE 2.3 aut -93
9000 turbo -85 VA
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Satkun kytkinremppa = easy piece of cake, yhden illan homma, jos on ikinä minkäänlaista remppausta harrastanut :) . Rikkinäinen työsylinteri haittaa operaatiota hieman, mutta tässä on ohjeet sellaisen kanssa toimimiseen. Ei ole edes vaikeaa, vaatii vaan sopivat työkalut ja tarpeeksi asennuskaljaa, että uskaltaa käyttää riittävästi väkivaltaa paineasetelman irti kampeamisessa :twisted: .Jos auto on muuten hyvä, niin ei todellakaan kannata luopua vielä tuollaisen vian takia...
#1970
Punainen paroni
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 21:49
Paikkakunta: Riihimäki

Saab on juna

Viesti Kirjoittaja Punainen paroni »

Kiitoksia kannustuksesta ah-79 !

Kyllä kai se tarvii kuntoon laittaa, sen verta hyvä tuo 183tkm ajettu kaasutin-suappi on. Pohjassa ei oo paljon sanomista, kuskin ovessa on hitsattavaa, mutta sitten taas alustan uudet KYB:it tuntuu niin hemmetin hyviltä...
Maalipinta on aika karmee, mutta ei aivan korjauskelvotonkaan. Uuden nokkapellin voisin tilata joltakulta mustana, etullisesti tietysti :wink:

Tää viikko on aikaa, sit alkaa lomat. Jos en saa autoa kuntoon, niin joku saa tuosta hyvän projektin itselleen !
jäsen 2142

9000 CSE 2.3 aut -93
9000 turbo -85 VA
Punainen paroni
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 21:49
Paikkakunta: Riihimäki

saabin ylösnousemus

Viesti Kirjoittaja Punainen paroni »

Taas kulkee iloisesti !
Kaverin avustuksella ( suhde 9:1 (minä 1) otettiin työsyliteri irti ja sieltähän löytyi sekä huonot o-renkaat, että myös painelaakeri oli antanut periksi. Sattumoisin olin ostanut toiseen tonnari-projektiini k.o laakerin, niin sen sain het lennossa kehiin. Tiivistesarjan kanssa oli vähän heikompaa; Hyvinkään "Saab service"-kyltein varustettu Vähämaa ei säilönyt noin erikoisia tuoteita hyllyssä :roll:

Naapurin Mokaosa taas möi ensin väärän tiivistesarjan, onneksi huomasin ja kävin vaihtamassa...toinenkaan sarja ei ollut kyllä ihan millilleen...

Seuraavaksi uus pakoputki vaan alle, kunhan semmoisen jostain "Halavalla löydän"...
jäsen 2142

9000 CSE 2.3 aut -93
9000 turbo -85 VA
Vastaa Viestiin