Kääntäessä rutisee rahisee kolisee
Kääntäessä rutisee rahisee kolisee
Ääniä ei kuuluu eniten kun kääntäessä tulee joku töyssy. eli renkaat suorana ei pidä ääntä. Pahempi ääni kuuluu oikealta edestä. Mutta molempiin suuntiin kääntäessä rohinaa käännöksen alkuvaiheessa. Missä vika?
Re: Kääntäessä rutisee rahisee kolisee
Mitä tämä lause tarkoittaa. Luin moneen kertaan enkä ymmärrä. Mikä auto ja mikä malli?rille kirjoitti:Ääniä ei kuuluu eniten kun kääntäessä tulee joku töyssy.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Ensimmäisenä tulisi mieleen pallonivelet, ja toiseksi satkussa on etu jousen
alla tuki jonka pitäisi liikkua ( keinua ) jos tämä jää jumiin niin jousi
pyrkii kolahtamaan etenkin monttuun ajettaessa.
alla tuki jonka pitäisi liikkua ( keinua ) jos tämä jää jumiin niin jousi
pyrkii kolahtamaan etenkin monttuun ajettaessa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Pallonivelet voivat hyvinkin narskahdella sopivassa töyssyssä / montussa. En oikein kyllä koko tekstiä ymmärtänyt, mutta ulommat vetonivelet saattavat mekkaloida myöskin. Kokeile vaikka peruutella/ajaa eteenpäin tasaisella alueella renkaat ääriasentoihin käänneltynä, vikaantunut nivel antaa silloin ääntä melkoisella varmuudella. Toki kannattaa vilkaista, ettei renkaat osu mihinkään (pyöränkaaret yms., tosin aika epätodennäköistä) ja ettei jarruissa ole irrallaan mitään, esim. jarrukilvet hankaa jonnekin.
Eiköhän liene ulompi vetonivel mikä pitää ääntä. Ainakin itsellä on vetonivel ollu syyllinen jos kuuluu rutinoita kun pyörät ovat käännettynä jompaan kumpaan suuntaan.
Saab 900s 2.3i Aut.-94 Helppo ajaa...
Saab 900 -87 (kaasari) Vaimon ajokki...
Saab 900 -83 Myyty...
#2355
Saabilla vuodesta -79
Saabismi on sairaus johon ei pillerit auta...
Saab 900 -87 (kaasari) Vaimon ajokki...
Saab 900 -83 Myyty...
#2355
Saabilla vuodesta -79
Saabismi on sairaus johon ei pillerit auta...
Re: Kääntäessä rutisee rahisee kolisee
Juu oli kiireessä aika epäselvästi ilmaistu. Eli siis kun ajan suoraan eteenpäin niin että renkaat ovat suorassa niin töyssyjen ja kuoppien kohdalla ei pahaa ääntä kuulu, mutta sitten kun renkaaat on käännetty vähän niin ääni kuuluu, pahemmin oikealta.JugiBoy kirjoitti:Mitä tämä lause tarkoittaa. Luin moneen kertaan enkä ymmärrä. Mikä auto ja mikä malli?rille kirjoitti:Ääniä ei kuuluu eniten kun kääntäessä tulee joku töyssy.
Ja auto on siis 900S vm. -90
Ja auton ollessa paikallaan ku pyörittää rattia niin kuuluu rutinaa. Autossa on ohjaustehostin.
Pallonivelet voisit koettaa voidella näin ensiavuksi, ja katsoa, loppuuko äänet. Nythän taisi olla niin, että käännöksen alkuvaiheessa sitä meteliä kuului. Onkos jarrusatula tapeissaan kuinka väljä ja levy reunastaan ruastunu? Voi nimittäin letkunsa varassa tuo satulakin liikahtaa ja palat osuvat ruosteiseen, epätasaiseen levyn reunaan... hoidoksi tällöin riittää levyn siistiminen.
Rikkinäinen vetonivel rääkyy kyllä käännöksen alku-, keski- ja loppuvaiheessakin, ja varsinkin jos vedätät samalla.
Rikkinäinen vetonivel rääkyy kyllä käännöksen alku-, keski- ja loppuvaiheessakin, ja varsinkin jos vedätät samalla.
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
Juu kiitoksia vinkeistä. En kyllä usko että vetonivelessä vikaa koska ääni ei muutu kaasuttaessa. Täytyy ne pallonivelet voidella.PelleP kirjoitti:Pallonivelet voisit koettaa voidella näin ensiavuksi, ja katsoa, loppuuko äänet. Nythän taisi olla niin, että käännöksen alkuvaiheessa sitä meteliä kuului. Onkos jarrusatula tapeissaan kuinka väljä ja levy reunastaan ruastunu? Voi nimittäin letkunsa varassa tuo satulakin liikahtaa ja palat osuvat ruosteiseen, epätasaiseen levyn reunaan... hoidoksi tällöin riittää levyn siistiminen.
Rikkinäinen vetonivel rääkyy kyllä käännöksen alku-, keski- ja loppuvaiheessakin, ja varsinkin jos vedätät samalla.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 44
- Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 09:43
- Paikkakunta: Paimio
- Viesti:
Vetarin niveliä äänestän minäkin syylliseksi.rille kirjoitti:Juu kiitoksia vinkeistä. En kyllä usko että vetonivelessä vikaa koska ääni ei muutu kaasuttaessa. Täytyy ne pallonivelet voidella.PelleP kirjoitti:Pallonivelet voisit koettaa voidella näin ensiavuksi, ja katsoa, loppuuko äänet. Nythän taisi olla niin, että käännöksen alkuvaiheessa sitä meteliä kuului. Onkos jarrusatula tapeissaan kuinka väljä ja levy reunastaan ruastunu? Voi nimittäin letkunsa varassa tuo satulakin liikahtaa ja palat osuvat ruosteiseen, epätasaiseen levyn reunaan... hoidoksi tällöin riittää levyn siistiminen.
Rikkinäinen vetonivel rääkyy kyllä käännöksen alku-, keski- ja loppuvaiheessakin, ja varsinkin jos vedätät samalla.
#2589
Hiukan ruostetta etu- ja takapuskurin välissä, mutta muuten ihan terve peli
Hiukan ruostetta etu- ja takapuskurin välissä, mutta muuten ihan terve peli