
Uusi ihastukseni, 900c sompisupee -88, ei taida meikäläisestä tykätä...
Ensin jäin sillä viime viikonloppuna mökille, kun laturin +johto oli hapettunut ja lopulta ei ladannut akkua. Vikaa tuli etittyä ihan vääristä paikoista, uuden akunkin ostin. Kutistesukka piti johdon liittimessä kiinni niin, ettei ulospäin näkynyt mitään...
Noh, laturivika tuntuu nyt pieneltä, kun keskiviikkoaamuna huomasin kytkin/jarrunestettä valuvan auton nokasta -sieltä työsylinterin tietämiltä. Availin vielä to-iltana sen muovisen kytkinkopan, ja totesin, että taitaapa valuttaa siitä jostain painelaakerin välistä (onko siinä mahtollisesti joku stefa...? ).
Alunperäinen tarkoitukseni oli lähteä k.o. rassilla pe-iltana kohti pohjanmaata. Kävin autolla loppuviikon töissä, pienestä tihkutuksesta huolimatta. Lisäsin nestettä pari kertaa -ja hyvin mentiin !
Päätin sitten matkustaa junalla. Olin jo ajatellut lähteä täältä pienestä hämäläis-kylästä paikallisjunalla liikkeelle, mutta emännän mielestä olisi järkevää ajaa ensin Riihimäkeen ja hypätä sieltä suoraan InterCityyn, ei tarvis odotella puolta tuntia asemalla. Täytyyhän sitä emon sanaa uskoa, joten suunnittelin ajavani vielä tuon 10 km matkan Riihimäen asemalle.
Suunnitelma kuitenkin sitten tyssähti siihen, että yön aikana kytkin oli hävinnyt kokonaan, poljin oli ihan löysä...
Tästä oli semmoiset pahat kutinat jo etukäteen, pitäisi vaan luottaa sisäiseen intuiitioon ja tehdä nämä päätökset ihan ite

Nyt tässä mietin, laitanko tuon muuten niin iih-hanan Zapanterin vielä kuntoon, vai annanko sen eteenpäin jollain nimellisellä summalla Saabistille, jolla on aikaa, motivaatiota ja taitoa laittaa tuo kytkin kuntoon.
Ostin karpuraattorin "kesäautoksi", koska hallissa odottaa kaksi 9000 turbo -projektia, nyt ei kiinnostaisi YHTÄÄN käyttää aikaa, rahaa ja vaivaa tuohon biiliin.
Taidanpa kuitenkin vielä alkaa soittelemaan, josko löytäisin jonkun korjaajan, joka tekis homman jollain järkevällä hinnalla ( siis puali-ilimatteeks...).
Parempia Saabismi-päiviä odotellen,
Commander in Chief - Bad Carma Inc.