Ohjaus ongelmia tehostetussa og satkussa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Ohjaus ongelmia tehostetussa og satkussa
Ongelmana toisessa satkussa että ohjaus keskiasennosta käännettäessä ja samoin kylmänä aika "kankee" käännellä, joten mistä haetaan vikaa ??
Tehostimeen ei tarvi lisäillä nestettä...eikä ohjauksessa ole välystä...
Miten ohjauspumppu testataan että toimii ??
Olis taas katsastus edessä
Tehostimeen ei tarvi lisäillä nestettä...eikä ohjauksessa ole välystä...
Miten ohjauspumppu testataan että toimii ??
Olis taas katsastus edessä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
kyllä se vika siinä hammastangossa on. Itsellä oli sama juttu: ostin täältä Virosta yhdeltä ohjausvaihteen ja piti olla kuulemma kunnossa. No laitoin alle ja tippui öljyä ja oli hirveä ajaa-oikealle kääntyi raskaammin kuin vasemalle.
No sitten kiitos suomalaisystävälleni-kävin helmikuussa hakemassa varaosasatkun Suomesta-jossa ratti toimii hyvin. Purkasin sen sieltä-sisäpäät oli kyllä loppu, mutta vaihtoin uudet ja laitoin omaan Aeroon kiinni. Orkkisöljy Saabilta vielä sisään ja toimii kuin unelma
Vähän kyllä tiputtaa öljyä sieltä pumpun päästä paluuletkun liitoksesta, mutta ei näy vielä pinta laskevaan säiliössä..
Jos on kankea, niin yleensä se on se tanko, ei en pitää tippua öljyä, se voi olla muuten kulunut..
No sitten kiitos suomalaisystävälleni-kävin helmikuussa hakemassa varaosasatkun Suomesta-jossa ratti toimii hyvin. Purkasin sen sieltä-sisäpäät oli kyllä loppu, mutta vaihtoin uudet ja laitoin omaan Aeroon kiinni. Orkkisöljy Saabilta vielä sisään ja toimii kuin unelma
Vähän kyllä tiputtaa öljyä sieltä pumpun päästä paluuletkun liitoksesta, mutta ei näy vielä pinta laskevaan säiliössä..
Jos on kankea, niin yleensä se on se tanko, ei en pitää tippua öljyä, se voi olla muuten kulunut..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2045
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Jos edellä mainitut toimet ei auta, niin voisit koittaa rattiakselin ristikkonivelten vaihtoa tai notkistamista.
Käytin omasta satkusta koko kardaanin pois keväällä ja liottelin polttoöljyssä tovin aikaa ja sitten takaisin paikoilleen rasvattuna. Ei ole muuten ohjaus takerrellut tai jäykistellyt sen jälkeen. Oli konehuoneen puolella oleva ristikko ihan jumissa ja ohjaus käyttäytyi juuri kuvaamaasi tapaan.
Kardaanin poisto oli yllättävän helppo tapaus (45min!):
- pehmusteet jalkotilasta pois
- läpivientikumi irti
- lukituspultit irti molemmasta ristikosta
- ja sitten Saab rengaspultti avaimella kampeaa kardaania ylös samalla rattia pyöräyttäen. Kaikki em. toimet tein jalkotilassa maaten, hmm ei olisi kyllä tuon pitempään siellä viittinyt makoilla
Käytin omasta satkusta koko kardaanin pois keväällä ja liottelin polttoöljyssä tovin aikaa ja sitten takaisin paikoilleen rasvattuna. Ei ole muuten ohjaus takerrellut tai jäykistellyt sen jälkeen. Oli konehuoneen puolella oleva ristikko ihan jumissa ja ohjaus käyttäytyi juuri kuvaamaasi tapaan.
Kardaanin poisto oli yllättävän helppo tapaus (45min!):
- pehmusteet jalkotilasta pois
- läpivientikumi irti
- lukituspultit irti molemmasta ristikosta
- ja sitten Saab rengaspultti avaimella kampeaa kardaania ylös samalla rattia pyöräyttäen. Kaikki em. toimet tein jalkotilassa maaten, hmm ei olisi kyllä tuon pitempään siellä viittinyt makoilla
just just-se nivel tuli nyt mullekin mieleen. Joku amerikkalainenkin mainitsi siitä jossain. itse kyllä lämmitin sitä ja liikuttelin näitä niveliä edes takaisiin.
Taas venäläisten foorumilla-yks venäläinen suositteli sen koko ohjaussysteemin läpipesemistä. Se kyllä mainitsikin, että ei uskalla suositella pesua muula, kuin oikeella öljyllä, mutta kun se maksaa mansikkoita(menee ainakin 4-5 litraa) niin se pesi diesel-polttoaineella.
ja kuulemma yllättävän paljon paskaa tuli ulos sieltä.....
Taas venäläisten foorumilla-yks venäläinen suositteli sen koko ohjaussysteemin läpipesemistä. Se kyllä mainitsikin, että ei uskalla suositella pesua muula, kuin oikeella öljyllä, mutta kun se maksaa mansikkoita(menee ainakin 4-5 litraa) niin se pesi diesel-polttoaineella.
ja kuulemma yllättävän paljon paskaa tuli ulos sieltä.....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä