Saab 99 nokka-akseli, mistä??

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
saab_99_rallye
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 21:58
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Nokka

Viesti Kirjoittaja saab_99_rallye »

Ruiskun akseli löytyi, purkaamo Mäntykorpi Kokkolasta auttoi asiassa.
# 99 EMS 1977 (tehtaan vanha kilpuri) #
http://www.saab99rallye.net
Need more speed
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
Paikkakunta: Riihimäki

voisin myydä

Viesti Kirjoittaja Need more speed »

Mulla on joku "hieno viri nokka ja kansi tollaseen B moottoriin

eli jos kiinnostaa niin ottakaa yhteyksiä

t Jari
0400-871144
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

dimebak kirjoitti:B-moottori, nokka-akseli

Kaasutinmoottori, alk. 1976:

Nostokorkeus välyksettömänä; imu 10,3mm ja pako 10,5mm

Ruiskutusmoottori

Nostokorkeus välyksettömänä; imu 10,8mm ja pako 11,0mm

Muuten ovat pituudeltaan yms. välyksiltään samat. Tosin korjaamokäsikirjassa ei ole ruisku- ja turbomoottoreiden nokka-akseliajoituksia mainuttu.
Mie löysin ne lukemat tolle ruiskun nokalle. Ne on ihan samat, kuin H-koneen nokkalla! B-turbon nokalle en ole vielä löytänyt lukemia.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Teetin nokan aikoinaa ( -89 )GT-Motorilla ja oli kaasarimallin nokka. Ei kuulemma ainakaan silloin ollut väliä kumpi on. Nitrautin nokkaakselin vielä että pinnat kestää taatusti ja kestihän se . Paikoillaan vieläkin yhdessä teräspaininkuppien kans. Kuppien kans oli ongelmia aluksi ku ei tahtonut kestää 7200 rpm halkeamatta.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Mertmi kirjoitti:
dimebak kirjoitti:B-moottori, nokka-akseli

Kaasutinmoottori, alk. 1976:

Nostokorkeus välyksettömänä; imu 10,3mm ja pako 10,5mm

Ruiskutusmoottori

Nostokorkeus välyksettömänä; imu 10,8mm ja pako 11,0mm

Muuten ovat pituudeltaan yms. välyksiltään samat. Tosin korjaamokäsikirjassa ei ole ruisku- ja turbomoottoreiden nokka-akseliajoituksia mainuttu.
Mie löysin ne lukemat tolle ruiskun nokalle. Ne on ihan samat, kuin H-koneen nokkalla! B-turbon nokalle en ole vielä löytänyt lukemia.
B-turbon nostokorkeus välyksettömänä korjaamokäsikirjan mukaan
imu 9,1 mm
pako 10,5 mm

Ajoitukset samalle nokalle Haynesin mukaan
imu aukeaa 12 astetta eykk
imu sulkeutuu 40 astetta jakk
pako aukeaa 62 astetta eakk
pako sulkeutuu 2 astetta jykk
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Vastaa Viestiin