Saab 99 nokka-akseli, mistä??
-
- "Turbo"
- Viestit: 229
- Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 21:58
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Nokka
Ruiskun akseli löytyi, purkaamo Mäntykorpi Kokkolasta auttoi asiassa.
# 99 EMS 1977 (tehtaan vanha kilpuri) #
http://www.saab99rallye.net
http://www.saab99rallye.net
-
- "Turbo"
- Viestit: 242
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
- Paikkakunta: Riihimäki
voisin myydä
Mulla on joku "hieno viri nokka ja kansi tollaseen B moottoriin
eli jos kiinnostaa niin ottakaa yhteyksiä
t Jari
0400-871144
eli jos kiinnostaa niin ottakaa yhteyksiä
t Jari
0400-871144
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Mie löysin ne lukemat tolle ruiskun nokalle. Ne on ihan samat, kuin H-koneen nokkalla! B-turbon nokalle en ole vielä löytänyt lukemia.dimebak kirjoitti:B-moottori, nokka-akseli
Kaasutinmoottori, alk. 1976:
Nostokorkeus välyksettömänä; imu 10,3mm ja pako 10,5mm
Ruiskutusmoottori
Nostokorkeus välyksettömänä; imu 10,8mm ja pako 11,0mm
Muuten ovat pituudeltaan yms. välyksiltään samat. Tosin korjaamokäsikirjassa ei ole ruisku- ja turbomoottoreiden nokka-akseliajoituksia mainuttu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Teetin nokan aikoinaa ( -89 )GT-Motorilla ja oli kaasarimallin nokka. Ei kuulemma ainakaan silloin ollut väliä kumpi on. Nitrautin nokkaakselin vielä että pinnat kestää taatusti ja kestihän se . Paikoillaan vieläkin yhdessä teräspaininkuppien kans. Kuppien kans oli ongelmia aluksi ku ei tahtonut kestää 7200 rpm halkeamatta.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
B-turbon nostokorkeus välyksettömänä korjaamokäsikirjan mukaanMertmi kirjoitti:Mie löysin ne lukemat tolle ruiskun nokalle. Ne on ihan samat, kuin H-koneen nokkalla! B-turbon nokalle en ole vielä löytänyt lukemia.dimebak kirjoitti:B-moottori, nokka-akseli
Kaasutinmoottori, alk. 1976:
Nostokorkeus välyksettömänä; imu 10,3mm ja pako 10,5mm
Ruiskutusmoottori
Nostokorkeus välyksettömänä; imu 10,8mm ja pako 11,0mm
Muuten ovat pituudeltaan yms. välyksiltään samat. Tosin korjaamokäsikirjassa ei ole ruisku- ja turbomoottoreiden nokka-akseliajoituksia mainuttu.
imu 9,1 mm
pako 10,5 mm
Ajoitukset samalle nokalle Haynesin mukaan
imu aukeaa 12 astetta eykk
imu sulkeutuu 40 astetta jakk
pako aukeaa 62 astetta eakk
pako sulkeutuu 2 astetta jykk
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03