900i Nykii kiihdyttäessä ja muutenkin, ei pysy käynnissä.
900i Nykii kiihdyttäessä ja muutenkin, ei pysy käynnissä.
Eli 900i, 8v moottorilla.
Vaihdettua on jo tulpat, johdot,pyörin ja virranjakajan kansi sekä virranjakajan kupeeseen se alipaineella pelaava ennakonsäädin.
Sytty on kohillaan, just vilkaistiin. Alipaineletkujakin on vähän sillä silmällä katseltu.
Kylmänä saattaa lähteä hyvinkin käyntiin, sammuu eikä lähde sen jälkeen toviin. Tasakaasulla soutaa ja huopaa. Kun painaa kaasua ja päästää tyhjäkäynnille, ryntäyttää siis, meinaa sykehtyä kokonaan.
Oisko vinkkejä vai laitetaanko tulta alle?
Vaihdettua on jo tulpat, johdot,pyörin ja virranjakajan kansi sekä virranjakajan kupeeseen se alipaineella pelaava ennakonsäädin.
Sytty on kohillaan, just vilkaistiin. Alipaineletkujakin on vähän sillä silmällä katseltu.
Kylmänä saattaa lähteä hyvinkin käyntiin, sammuu eikä lähde sen jälkeen toviin. Tasakaasulla soutaa ja huopaa. Kun painaa kaasua ja päästää tyhjäkäynnille, ryntäyttää siis, meinaa sykehtyä kokonaan.
Oisko vinkkejä vai laitetaanko tulta alle?
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Tarkistahan, että ilmanputsarin kansi yms. on tiukasti kiinni. Itse tein vasta samat työt, ennen kuin huomasin ilmavuodon
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Vastaavaan oireeseen omassani oli ratkaisuna ohjauspaineventtiilin vaihto uuteen. Vaatii painemittauksia että pääsee toteamaan jos ei ole osaa jota kokeilla.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Nyt täytyy kyllä tyhmänä kysyä, että missäs kohtaa tuollainen on?900i kirjoitti:Vastaavaan oireeseen omassani oli ratkaisuna ohjauspaineventtiilin vaihto uuteen. Vaatii painemittauksia että pääsee toteamaan jos ei ole osaa jota kokeilla.
Varmaan helppo vaihtaa itsekkin mutta onko edes karkeaa hintahaarukkaa heittää tuolle osalle?
itelläni vian korjaus maksoi n. 3euroa, kun nappasin venakopan kannen auki, ja mittasin venttiilivälykset...
imuthan pitäis olla n 0.15 - 0.25
pakovenat 0.30 - 0.50
imuventtiilit oli paikoillaan, mutta pakopuolella ei ollut kunnolla edes 0.05
auto kävi tosi heikosti...
koko remppa ite tehtynä noin 30min. ja osien etsimiseen perjantaina klo 21.30 meni sitten jonkin aikaa...
kiitoksia kaverille avusta, että päästiin liikkeeseen hakemaan uudet säätöpalat vielä tuohon aikaan..
kopan kannen aukaisu ei ole mikään hirveä urakka, joten kannattanee tarkistaa...
imuthan pitäis olla n 0.15 - 0.25
pakovenat 0.30 - 0.50
imuventtiilit oli paikoillaan, mutta pakopuolella ei ollut kunnolla edes 0.05
auto kävi tosi heikosti...
koko remppa ite tehtynä noin 30min. ja osien etsimiseen perjantaina klo 21.30 meni sitten jonkin aikaa...
kiitoksia kaverille avusta, että päästiin liikkeeseen hakemaan uudet säätöpalat vielä tuohon aikaan..
kopan kannen aukaisu ei ole mikään hirveä urakka, joten kannattanee tarkistaa...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Korjaamolla jolla painemittarit ei iso homma , tosin täytyy koneen seistä yön yli jotta on kylmä. Pienis korjaamoissa ei juurikaan ole painemittareita.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
itselläni oli ässässä juurikin samanlaista vaivaa, ja vika murtuneessa alipaineletkussa, vaihto uuteen nii johan pelas hetken ja sen jälkeen on tässä taöven mittaan tullut samaa vikaa uudelleen... aina löytyy uusi murtunu letku, yleensä liitimien kohdilta, oon sitte ottanu pätkiä aina pois ni toimii taas. Mutta ku kelit lämpee ni täytyy kaikki letkut vetää uusiks.
Nonii. Käytettiin Saappia tuolla Haapajärvellä.
Korjaamon nimi tuolta korjaamotietokannasta.
Puhdistivat jonkin kaasuläpän kuulemma, karstoittuu ajanmyötä. Jonkin letkun laittoivat ja sytty oli ihan liian myöhäisellä.
Isä käytti itse niin ei vielä tarkempia tietoja, että miten kulkee. Jokatapauksessa paljon parempi nyt kuin ennen!
Korjaamon nimi tuolta korjaamotietokannasta.
Puhdistivat jonkin kaasuläpän kuulemma, karstoittuu ajanmyötä. Jonkin letkun laittoivat ja sytty oli ihan liian myöhäisellä.
Isä käytti itse niin ei vielä tarkempia tietoja, että miten kulkee. Jokatapauksessa paljon parempi nyt kuin ennen!