900i Nykii kiihdyttäessä ja muutenkin, ei pysy käynnissä.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

900i Nykii kiihdyttäessä ja muutenkin, ei pysy käynnissä.

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Eli 900i, 8v moottorilla.
Vaihdettua on jo tulpat, johdot,pyörin ja virranjakajan kansi sekä virranjakajan kupeeseen se alipaineella pelaava ennakonsäädin.
Sytty on kohillaan, just vilkaistiin. Alipaineletkujakin on vähän sillä silmällä katseltu.

Kylmänä saattaa lähteä hyvinkin käyntiin, sammuu eikä lähde sen jälkeen toviin. Tasakaasulla soutaa ja huopaa. Kun painaa kaasua ja päästää tyhjäkäynnille, ryntäyttää siis, meinaa sykehtyä kokonaan.

Oisko vinkkejä vai laitetaanko tulta alle? :D
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Tarkistahan, että ilmanputsarin kansi yms. on tiukasti kiinni. Itse tein vasta samat työt, ennen kuin huomasin ilmavuodon :oops:
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Vähän imuvuodolta kalskahtaa...
Pakko kysyä: onko öljyntäyttökorkki kiinni? :oops:
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Pitääpä tarkistaa kyseiset kohdat ja imuputkisto. Vähällä pääsisikin, mikäli tuolla saisi kuntoon :)
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Katoaako vettä? Kupliiko?
VW transporter 2.5tdi vm.99
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

himmee kirjoitti:Katoaako vettä? Kupliiko?
Vesi ei vähene, ei ole tarvinnut lisätä.
Kansikin on oikaistu ja tiiviste vaihdettu parisen vuotta sitten.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Vastaavaan oireeseen omassani oli ratkaisuna ohjauspaineventtiilin vaihto uuteen. Vaatii painemittauksia että pääsee toteamaan jos ei ole osaa jota kokeilla.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

900i kirjoitti:Vastaavaan oireeseen omassani oli ratkaisuna ohjauspaineventtiilin vaihto uuteen. Vaatii painemittauksia että pääsee toteamaan jos ei ole osaa jota kokeilla.
Nyt täytyy kyllä tyhmänä kysyä, että missäs kohtaa tuollainen on?
Varmaan helppo vaihtaa itsekkin mutta onko edes karkeaa hintahaarukkaa heittää tuolle osalle?
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Uusi yli 200e saabin tiskillä jonka itsekkin maksoin. Sylinterin kannen kyljessä vasemmalla. Menee kaksi letkua ja liitin.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

No ei vallan ilmainen ole kyllä.
Vaan eipä se auta. Onko tuo mittauttaminen iso homma?
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

itelläni vian korjaus maksoi n. 3euroa, kun nappasin venakopan kannen auki, ja mittasin venttiilivälykset...

imuthan pitäis olla n 0.15 - 0.25
pakovenat 0.30 - 0.50

imuventtiilit oli paikoillaan, mutta pakopuolella ei ollut kunnolla edes 0.05
auto kävi tosi heikosti...

koko remppa ite tehtynä noin 30min. ja osien etsimiseen perjantaina klo 21.30 meni sitten jonkin aikaa...

kiitoksia kaverille avusta, että päästiin liikkeeseen hakemaan uudet säätöpalat vielä tuohon aikaan..

kopan kannen aukaisu ei ole mikään hirveä urakka, joten kannattanee tarkistaa...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Korjaamolla jolla painemittarit ei iso homma , tosin täytyy koneen seistä yön yli jotta on kylmä. Pienis korjaamoissa ei juurikaan ole painemittareita.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
rille
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Heinä 07, 2005 15:36
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja rille »

itselläni oli ässässä juurikin samanlaista vaivaa, ja vika murtuneessa alipaineletkussa, vaihto uuteen nii johan pelas hetken ja sen jälkeen on tässä taöven mittaan tullut samaa vikaa uudelleen... aina löytyy uusi murtunu letku, yleensä liitimien kohdilta, oon sitte ottanu pätkiä aina pois ni toimii taas. Mutta ku kelit lämpee ni täytyy kaikki letkut vetää uusiks.
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Nonii. Käytettiin Saappia tuolla Haapajärvellä.
Korjaamon nimi tuolta korjaamotietokannasta.
Puhdistivat jonkin kaasuläpän kuulemma, karstoittuu ajanmyötä. Jonkin letkun laittoivat ja sytty oli ihan liian myöhäisellä.
Isä käytti itse niin ei vielä tarkempia tietoja, että miten kulkee. Jokatapauksessa paljon parempi nyt kuin ennen!
espell
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Su Kesä 18, 2006 17:33
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja espell »

himmee kirjoitti:Katoaako vettä? Kupliiko?
Aiheeseen liittyen, omassa '88 900i:ssäni on pientä käynnin epätasaisuutta, jäähdytysnestettä menee ja öljyn seassa on usein kuplia. Kansipahvin vaihto siis edessä?
Vastaa Viestiin