Morjes, löysin tänne ruotsin 900-klubin foorumin kautta ja päätin lopulta liittyä
og900 on tosi mukava auto, itellä on punaAPC boksilla (max. ahtopaine ~1,1) varustettu kolmeovinen og900T16 -90. GIK Turboteknik:in turbo. Mittarissa about 235.000 km
Harmi vaan että laatikot ei oikeen kestä...tuli just laatikon vaihto valmiiks (nro 8:n enska laitettiin vanhasta laatikosta)
Hyvää kesänjatkoa kaikille ja ajakaa kunnolla...
P.S Sori jos mun suomenkielen taidot on vähän ruosteessa
Uusi saabisti
Tervetuloa/Välkommen
Itsekkin ajan -91 og900 ässää pun apc:llä, mitsun ahtimella tosin mutta kuitenkin. Hieno auto kaiken kaikkiaan. Toivottavasti viihdyt täällä iloisessa joukossa.
Itsekkin ajan -91 og900 ässää pun apc:llä, mitsun ahtimella tosin mutta kuitenkin. Hieno auto kaiken kaikkiaan. Toivottavasti viihdyt täällä iloisessa joukossa.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Uusi saabisti
Tervetuloa myös minunkin puolestani.Zakk kirjoitti:Morjes, löysin tänne ruotsin 900-klubin foorumin kautta ja päätin lopulta liittyä
og900 on tosi mukava auto, itellä on punaAPC boksilla (max. ahtopaine ~1,1) varustettu kolmeovinen og900T16 -90. GIK Turboteknik:in turbo. Mittarissa about 235.000 km
Harmi vaan että laatikot ei oikeen kestä...tuli just laatikon vaihto valmiiks (nro 8:n enska laitettiin vanhasta laatikosta)
Eikö tuo GIK Turbo on ruotsalainen tunnettu turboja myyvä paja? Onko siinä jotain erikoista kun vähän väliä se putkahtaa esille eri yhteyksissä.
Mikäs niissä laatikoissa ei kestä? Eivät kai saa kovaa kohtelua
Puhut yhtä hyvää tai parempaa suomea kuin valtaosa täällä olevistaZakk kirjoitti:P.S Sori jos mun suomenkielen taidot on vähän ruosteessa
T16..siinä on sitä jotain. Kyllähän se laatikko jotain kestää, mutta:
-Ei saa tehdä pikavaihtoja, laatikossa on isot hammaspyörät joiden saaminen samalle tasalle ei aina onnistu niin nopeasti. Malttia siis vaihtoihin.
-Turbosta (ja varsinkin viritetystä) saa paljon vääntöä hetkessä ja varsinkin suurilla vaihteilla & pienillä kierroksilla saattaa vääntö rikkoa laatikon. Käytetään siis mieluummin niitä kierroksia korkealta ja kovaa.
-Sudittelu paikallaan? Ei ei ei ei.. Saabeissa ei ole lukkoa etupyörissä, kun toinen puoli sutii ja toinen on paikallaan, niin saattaa tulla ongelmia kun se toinenkin puoli pääsee kiinni pitävään alustaan.
-Ei nyt mennä siihen, mitä öljyä käyttää mutta kunhan sitä on riittävästi.
-Ei saa tehdä pikavaihtoja, laatikossa on isot hammaspyörät joiden saaminen samalle tasalle ei aina onnistu niin nopeasti. Malttia siis vaihtoihin.
-Turbosta (ja varsinkin viritetystä) saa paljon vääntöä hetkessä ja varsinkin suurilla vaihteilla & pienillä kierroksilla saattaa vääntö rikkoa laatikon. Käytetään siis mieluummin niitä kierroksia korkealta ja kovaa.
-Sudittelu paikallaan? Ei ei ei ei.. Saabeissa ei ole lukkoa etupyörissä, kun toinen puoli sutii ja toinen on paikallaan, niin saattaa tulla ongelmia kun se toinenkin puoli pääsee kiinni pitävään alustaan.
-Ei nyt mennä siihen, mitä öljyä käyttää mutta kunhan sitä on riittävästi.
Re: Uusi saabisti
Kiitos kiitos kaikille! En oo mikään mekaanikko, ajelen mielummin ympäri... autotallissa "skruuvaaminen" ei juuri kiinnosta . Entinen omistaja teki viritykset, en oo ite koskenut moottoriin tai APC-boksiin.f-19 kirjoitti:
Tervetuloa myös minunkin puolestani.
Eikö tuo GIK Turbo on ruotsalainen tunnettu turboja myyvä paja? Onko siinä jotain erikoista kun vähän väliä se putkahtaa esille eri yhteyksissä.
Joo, GIK Turboteknik (lähellä Göteborgia) myy (vakio ja myös suurempia) ja korjaa turboja, esim. Garrett, Holset, IHI, Mitsu, KKK ja Schwitzer. En mä tiedä onks niissä mitään erikoista...? Varmaan löytyy yhtä hyviä ahtimia suomestakin. Missä yhteydessä olet kuullut GIK:n turboista?
No, välillä tulee kyllä painettua kaasua vähä liikaakin...tarkoitin lähinnä sitä että 5vaihteinen laatikko on ysisatasen heikkous. 4vaihteinen "kokill" olis paljon parempi; sen pitäis kestää....no sanotaan 240+ hv (olen kuullut 240-350 hv).f-19 kirjoitti: Mikäs niissä laatikoissa ei kestä? Eivät kai saa kovaa kohtelua Twisted Evil
Näin muuten että oot turusta! Ite asun myös siellä suurimman osan vuodesta (opiskelen turussa). Eli jos näet mustan ruman saabin niin tiedät että se on mun
Olen aivan samaa mieltä, mutta välillä kaikki järki vaan häipyy Sudittelu, näyttääkö se tältä?petteri75 kirjoitti: -Ei saa tehdä pikavaihtoja, laatikossa on isot hammaspyörät joiden saaminen samalle tasalle ei aina onnistu niin nopeasti. Malttia siis vaihtoihin.
-Turbosta (ja varsinkin viritetystä) saa paljon vääntöä hetkessä ja varsinkin suurilla vaihteilla & pienillä kierroksilla saattaa vääntö rikkoa laatikon. Käytetään siis mieluummin niitä kierroksia korkealta ja kovaa.
-Sudittelu paikallaan? Ei ei ei ei.. Saabeissa ei ole lukkoa etupyörissä, kun toinen puoli sutii ja toinen on paikallaan, niin saattaa tulla ongelmia kun se toinenkin puoli pääsee kiinni pitävään alustaan.
http://videos.streetfire.net/search/dik ... 8bf53a.htm
Ahvenanmaalta, mutta niinku jo sanoin: opiskelen turussa. Och samma sak på svenska, för jag ser att du är pampasboTri-Lo kirjoitti: mistäpäin Zakk?