99 -82 etulokasuojan reunat alkavat muovilistojen alta hapantua, miten olisi viisainta pidentää rakkaan kuolinkamppailua ? Onko kokemuksia ruosteenmuuntoaineista ja/tai ruosteensyöjistä.
Etupään iskunvaimentajien kuoret rapisee tielle vaikka vaimennus toimii vielä moitteitta. Mitä olisi hyvä käytää korvaavina iskareina. Joskus sain tarvikkeina tavalliset pumput jotka olivat poisotettuja veltommat.
Kiitokset etukäteen !
Hyvät neuvot tarpeen
Loksujen reunojen ruostuminen on semmonen ikävä viivytystaistelu. Voihan niitä koittaa hiekkapuhaltaa ja ruostesyöjällä käsitellä ja kunnon maalit päälle. Öljyä voi koittaa luruutella sinne konehuoneen puolelle saumaan ja reunalistan voi toki täyttää vaseliinilla ennen takaisin asennusta. Lopputuloksesta tulee kuitenki hyvä vain vaihtamalla etuloksut kokonaan. Jos loksujen etu ja takakulmat alkaa olla läpilahot, niin helpoimmalla ja jopa halvimmalla pääsee ostamalla uudet etuloksut. Hinta on tietysti kovahko, jos ne maksaa jotain 60-70euroa kappale, mutta jos laskee omalle työlleen mitään arvoa, niin ne ovat ihan kohtuullisen hintaiset sillätapaa laskettuna.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jos ne muovilistat on vielä paikallaan niin raapaisepa ne ensin pois. Koputtele sitten reunat läpeensä, rumannäköinen ruoste voi olla hyvällä tuurilla vaan isoja ruostekuplia ja alla saattaa olla vielä suht kovaa peltiä. Silloin sitten hyvää puhdistusta ja suojausta yms. josta varmasti löytyy haulla tekstiä. Jos kaari on repaleinen ruosteesta, niin melkovarmasti sitä on myös muualla. Lokasuojan vaihto ei ole paha homma, jos vaan mig pysyy kourassa, toki laikattu korjauspala ehjästä autosta on toinen vaihtoehto, jos vaurio ei ole iso.