Melkein museoleima 99:lle

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Melkein museoleima 99:lle

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

Kävin näyttämässä '73 99:iä (2.0 koneella) "ennakkotarkastuksessa" ja hyvinhän siinä kävi. Tavaratilan maton pesu (helppo nakki, melkein kuin uusi nyt), pissapojan säiliön korkki uusiksi (sovelsin, Etola pelasti...), kojelaudan muovi kuprulla ikkunatiivisteen alla (helppoa, liimaa ruiskulla, toimii) :D ...vaan se viimeinen rasti: akun kiinnitys / suojalevy...
:?
kahta mallia hyllyssä vaan ei sovi ei...eikä tosiaankaan tietoa miltä sen edes kuuluisi näyttää.... 8O

Laitoin osto/myynti osioon ilmon. Liikun työ-/ lomamatkalla lauantai -> ensi viikon torstai Lappeenranta - Tre seudulla..(jep laajat on kaarrokset), jos jollakin on sopiva (varmasti) niin eikun yhteyksiä. Kiitos kiitos.
Ilkka 050-501 1970
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
RJK
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 09:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja RJK »

Tuossa vuosimallissa on tavallinen kapea kulmarauta, suojalevy tuli vasta myöhemmin. Kulmaraudan sisäkulmassa on muoviset palat, jotka nojaavat akun kulmaa vastaan. Kiristys on normaaleilla vinotangoilla, koukku alapäässä ja siipimutterit ylhäällä.

RJK
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

onnittelut ilkka, ja tsemppiä!

olisiko akun kiinnitys jotain tämän suuntaista?

http://tinyurl.com/z8pbv
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

OT:Senkin pussihousut 8)
RJK
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 09:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja RJK »

Tuossa Lucan kuvassa saattaa olla alkuperäinen kulmarauta, mutta se kuuluu asentaa akun yläreunan taakse, eikä nojaamaan korkkeihin. Ja ne muovipalat kuuluvat sinne väliin.

Vuosimallissa -75 on vielä tämä sama kiinnitys.

RJK
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Tulehan katsomaan tuosta -74 postiautosta.
Ari 1622
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

Kiitos kommenteista, tuon museoinnin suhteen en ota kunniaa siinä suhteessa että autohan vaan oli säilynyt kuin uutena...
Poistin akun jälleen ja tihrustin sitä pohjalevyä tarkemmin.
Jep, kapeilla sivuilla on reiät (korvakkeet) joihin RJK:n mainitsemat vinotangot osuvat. Suojapeltiä ei siis ollut...noh ei se akku museoajoissa kerkee lämpenemäänkään :wink:
Hakusessa Lucan kuvan mukaiset kilkkeet siis....periaatteessa tuollaiset kyllä tekee vaika itse... :roll: Miksi oikeastaan ei.
Maalasin Mobilistioppien mukaan Vartan sinisen akun mustaksi. Muuttaa konehuoneen ilmettä fiksummaksi, enpä olisi arvannut. Tulpat akusta puuttuu ...pitäisköhän nekin liimata tuon huoltovapaan päälle.... 8O :D :D vitsivitsi.

Pussihousuisa on kasvuvaraa! :wink: :D

Juu poikkean mielelläni Lempäälän kautta, torstai myöhäisempi iltapäivä sopisi näillä näkymin parhaiten. Ehkä myös TI-ilta klo 19-20 aikaan matkalla Ikaalisin. Viskaa tekstarilla katu-osoite 050-501 1970. Kiitos.
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Auto on tosin Viialassa ennen lempäälää jos tulee etelästä.
Tallin osoite on suorakatu 2 Viiala
Ari 1622
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1249
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Viesti Kirjoittaja kostape »

Minulla on talletettuina joku kymmenen kpl akun (96) originaaleja kiinnityskulmarautoja kiristintankoineen, ehkä muovipaloineenkin, suojapeltejä ei ole. Eikä maksa maltaita 0,50/kpl.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

Rengon varastomyynti pelasti taas!! :D
96:en rauta on varmaan ihan uhtä sopiva kapistus.
Arvaa muuten sanoivatko ratista mitään??? No eivät. turha pelko siis. Maalautan tuon sinulta haetun silti jotta saa sen viimeisen silauksen -ainakin omaksi mieleksi. Palautan sitten sinulle toisen ratin.
Hinta on todella kauhia
:wink:

Palataan ensi vikolla kun ajan ti-ilta Ikaalisiin ja To-ilta takaisin Tuusulaan.
Soitan ennen tietty. Jos ei sille aikavälille sovi niin tuun sitten vaikka N:jveltä hakemaan jos sopii.
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Breadfan86 kirjoitti:Onkos tossa museo ajokissa peltivanteet alla vaiko eräät tietyt incat? :wink:

Onkos muuten kuvia ko. kapistuksesta?
Ei taida Incat kelvata, kun tulivat vasta -78 mallin 99 turboon, mutta sopivasti maalatut jalkkikset kelpaavat. Ne tulivat eka kerran -72 emssin yhteydessä markkinoille.
# 419 Vesa Pohjalainen
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

Niin niin mutta Breadfan tietää että mulla sattumoisin on hyvinnnii siistit Incat :wink: tallessa on kuten myös Lucalta / Sakelta ostetut jalkikset...Jalkikset kyllä kuuluis alle oikeampina, mutta leimaan menee peltivanteilla joissa oikeat (vielä hinkkaamattomat :roll: ) kromikapselit.

Kuvia...hmmjaa en ole saanu vieläkään nettisivuja (alkeellisiakaan kuva-arkistotyyppisisä) aikaiseksi...täytynee ryhdistäytyä kun on jälkikasvuakin tulosssa ihan just kohta... :D

Yksi kuva on ainakin täällä:
http://office.vippet.net/servlet/genera ... oid=114041
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Saabsick kirjoitti:Kuvia...hmmjaa en ole saanu vieläkään nettisivuja (alkeellisiakaan kuva-arkistotyyppisisä) aikaiseksi...täytynee ryhdistäytyä kun on jälkikasvuakin tulosssa ihan just kohta... :D

Yksi kuva on ainakin täällä:
http://office.vippet.net/servlet/genera ... oid=114041
Kuvia löytyy multa, oli ilo kuvata kaunista tuplista :)

http://koti.mbnet.fi/stefa/UAO-170/
http://koti.mbnet.fi/stefa/uudet/
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Saabsick
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 08:50
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja Saabsick »

Ohhoo Lefa vielä hereillä. Onkos loma vai lakkoileeko työkulkine...kukas huomena ajaa rundin jos teikä nukkuu pommiin... :D
Painun tässä punkkaan, tuli ajettua Savonlinna - Tuusula väli aika haipakkaa...ja Utin kohdalla vielä megatyömaa :? -hyvä kun tulee tie kuntoon...15min seisahdus vaan jurppi :roll: .
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Vastaa Viestiin