Vaihteisto vaihtoon

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
haapil
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: La Maalis 27, 2004 21:12
Paikkakunta: Iitti

Vaihteisto vaihtoon

Viesti Kirjoittaja haapil »

8) 8) 8) Naureskelin hiljaa itsekseni, kun juuri ensikertaa kävin näillä sivuilla. Mutta sitten menin totiseksi 8O ja aloin miettiä ilahtuneena :D :D :D kuinka voisin hyötyä itsekin joukosta tietäjiä :idea: :idea: :idea: . 900C 89 5-v käytetty vaihtolaatikko huutaa eli vaihtoon menee taas. Kyselin peruskunnostettua laatikkoa Hesasta: 600euroa ja työt päälle :cry: . Ja vaihtoehdoksi yksityiseltä GLS:n käytettyä, toimivassa autossa olevaa ja joku vuosi sitten peruskunnostettua 5-v laatikkoa: 150euroa. Tietääkseni ennen v86 olevista malleista vetoakselin maljat menis ainakin vaihtoon.

Ai niin mikä on kysymys :?: No iso satsaus vai pienempi? Kokemuksia peruskunnostetuista? Vaihtolaatikoiden kilometrit vaikeita tietää ja huti tuli jo. Appiukon perintöautolla on ajettu 234tkm ja ihan kiva autohan se on ollut.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tervetula foorumiiin.

Siirrään aiheen omaan foorumiin :lol:
#1730
500whp.net member
haapil
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: La Maalis 27, 2004 21:12
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja haapil »

Ei oo apuja eli vastauksia kuulunut :( . Taitaa knopit kiinnostaa enemmän :?: Kysytään sitten niitä:
Käykö v.83 900 GLS:n laatikko (se joku aika sitten peruskunnostettu ja järkevän hintainen) v.89 900C autoon? Mitä sovituksia tarttee tehdä?
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

haapil kirjoitti:Ei oo apuja eli vastauksia kuulunut :( . Taitaa knopit kiinnostaa enemmän :?: Kysytään sitten niitä:
Käykö v.83 900 GLS:n laatikko (se joku aika sitten peruskunnostettu ja järkevän hintainen) v.89 900C autoon? Mitä sovituksia tarttee tehdä?
Sisemmät vetarinpäät taitaa olla pienemmät, eli ne vatarin kupit vaihdettava, mutta mittaa kuitenki ensin.
Ei kai tuossa mitään ihmeellistä muuten, muistat vain purkaa kytkimen ennen ku nostat koneen laatikkoineen pois, on helpompi purkaa silloin vielä.
Juha_A.
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Su Syys 28, 2003 21:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juha_A. »

Vaihdevivun keskityksestä pitää ottaa selvää, että jos nyt kiinni olevassa laatikossa on vaihdekepin keskitys laatikon sisällä, niin tilalle tulevassakin pitää olla, ettei vaihdekeppi jää löysäksi.

Siihen en osaa sanoa, että missä laatikoissa on sisäinen ja missä ulkoinen, kun vaihdoin juuri omaani (900 T8 ) laatikon saman ikäisestä ruisku mallista, niin siinä ei ollut keskitystä sisällä, vaikka aikaisemmin olleessa oli.
Viimeksi muokannut Juha_A., Ma Maalis 29, 2004 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
haapil
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: La Maalis 27, 2004 21:12
Paikkakunta: Iitti

Viesti Kirjoittaja haapil »

:D :D :D Ihan hyviä kommentteja ja lisää löysin erään harrastajan UKK-palstalta. Tein kaupat tuoreemmasta, sellaisenaan sopivasta versiosta hintaan 200 euroa, mutta mikä vielä mukavampaa niin asennuksesta hintaan 200 euroa :P . Ja tämä laatikkohan kestää, kestää, kestää.... :!:
Vastaa Viestiin