Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kokous järjestetään Alastaron moottoriradalla 30.9. Vain SAAB-klubin jäsenet pääsee radalle ajamaan. Myös paikanpäällä voi liittyä jäseneksi.

Eski
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

moonlight-tuning kirjoitti:
Meinasitkos saabklubin syyskokoukseen suunnistaa?
Tuolla ylempänä jo huutelin kun en ole jäsen niin että onko se vaan jäsenille ? Jos ei niin voisin suunnistaakkin sinne päin, missäs se pidetään ??

Tuolla on muuten X-treme.fi sivuilla kuvia parista muustakin Sabasta.
Vain jäsenille mutta liittyminen on helppoo:
http://www.saabclub.fi/jasentietolomake.html

Eikä talouskaan pitäis kaatuu:
Saab-klubin jäsenmaksu on 22,00 € vuodessa. Uudet jäsenet maksavat lisäksi liittymismaksun 10,00 €.

Rohkeesti vaan mukaan, jäsenmaksu sisältää lehden ja isoissa tapahtumissa on klubi yleensä tarjonnu syötävää sen verta että jäsenmaksulle on kuitattu sillä...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Eski kirjoitti:Kokous järjestetään Alastaron moottoriradalla 30.9. Vain SAAB-klubin jäsenet pääsee radalle ajamaan. Myös paikanpäällä voi liittyä jäseneksi.

Eski
Eikös toi 30.9 ole nyt oikea päivä?
Ei oo lehtee nyt hollilla että pääsis tarkistaan mutta jäsenet-osiossa otsikossa on 24.9...?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, vuoden 2006 syyskokous järjestetään todellakin 30.9. Jäsen-foorumissa puhutaan viime vuoden kokouksesta ;D

Eski
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

ot; Aika skarppi asento tuossa ratin takana. :D
http://www.x-treme.fi/gallery/view_phot ... &id=01_389
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

dq kirjoitti:ot; Aika skarppi asento tuossa ratin takana. :D
http://www.x-treme.fi/gallery/view_phot ... &id=01_389
Mikälie karavaanari ku koukku perseessä.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

OT: Kato, Atte vetänyt vartin... paljonko meni?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Veti Atte montakin vetoa, radalla sen Saapasta ei sen puoleen näkyny ollenkaan.. Saa ite kertoa paljon meni 8)

Eikö kaikissa Saabeissa olekkaan vakiona vetokoukkua 8O
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Kyllä kunnon kiihdytysautoissa joku tommoinen rauta kuuluu takana olla :). Se on varuste mistä en luovu, tarvii kärryä varaosien kuljettamiseen aika usein. Toivoinkin että koukku olisi pistetty merkille :D

14.7sek loppunopeudella 170km/h. Pito-ongelmia, liimapinta oli tosi liukas. Jos nyt viikonloppuna Kiikalassa katuradalla lootan saisi rikki. Mikäs on nopein lappu omaturbosta?

Rataa olisi ollut kiva mennä kiertämään muunmerkkisten ja omaturbon kanssa mutta huohotusongelmien ja vähäisen bensan takia ei tullut mentyä.
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

f-19 kirjoitti: 14.7sek loppunopeudella 170km/h. Pito-ongelmia, liimapinta oli tosi liukas. Jos nyt viikonloppuna Kiikalassa katuradalla lootan saisi rikki. Mikäs on nopein lappu omaturbosta?
moonlight-tuning kirjoitti:Käytiin kuistelemassa Alastarolla vaihteeksi :lol: Ja kyllä toi yliohjaa oikeen prkeleesti.. Varttimailiaika kasvoi sekunnilla kun edessä oli huonohkot 8O vakiokokoiset renkaat, ja rata oli liukas.
Eli varttimaili meni 15,375sek ja 161,7km/h

Viimekerralla paras oli 14.582sek ja 167,6km/h

Ja oli oikeesti nyt liukas, loppunopeus ei mulla tule kasvaan yhtään kun parkasee rajoittajaan nelosella, ihan sama antaako paukauttaa rajoittajaan vai vaihtaako vitoselle kummastakaan ei kello tykkää. Loppunopeudet pyörivät 163-167 riippuen miten osuu rajoittajaan..

Tosin vakiopyörillä jäi tohon 160km/h

Ja myönnän että toi sun on varmaan nopeempi
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

f-19 kirjoitti:Kyllä kunnon kiihdytysautoissa joku tommoinen rauta kuuluu takana olla :). Se on varuste mistä en luovu, tarvii kärryä varaosien kuljettamiseen aika usein. Toivoinkin että koukku olisi pistetty merkille :D

14.7sek loppunopeudella 170km/h. Pito-ongelmia, liimapinta oli tosi liukas. Jos nyt viikonloppuna Kiikalassa katuradalla lootan saisi rikki. Mikäs on nopein lappu omaturbosta?

Rataa olisi ollut kiva mennä kiertämään muunmerkkisten ja omaturbon kanssa mutta huohotusongelmien ja vähäisen bensan takia ei tullut mentyä.
Loppunopeuteen nähden yli sekuntti liikaa :?: 8O
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Suppari kirjoitti: Loppunopeuteen nähden yli sekuntti liikaa :?: 8O
Ei oikestaan kun etuveto, ekat 60 jalkaa pyöri Attella 2.7sek korvilla ja mulla lähenteli kolmea 8O
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Suppari kirjoitti:Loppunopeuteen nähden yli sekuntti liikaa :?: 8O
No jos optimistisesti ajatellaan niin kyllä :). "Voimaa" on muttei pitoja. Katotaan jos vaikka tulisi mentyä Kiikalan katuradalle. Alastarolla ykkösellä ja kakkosella lähteminenkin tuntui typerältä, ja videolta katsottuna näytti myös siltä. Ihan kun kesärenkailla olisi peilijäältä lähtenyt.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Kaverin Harmaa 200SX matalasti viritetty veti 15.80km/h.. Eikä siinä taida olla enempää 200hp.
Kiikalassa tai alastarolla viikonloppuna uudestaan :P
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Kyllä voin ainakin omastapuolestani sanoa että kyllä jää 13sek ajat tulevaisuuteen, kun vähintään sliksit pitäis olla edessä ja alusta vähän erilainen kun mulla, ja en ole mitään kiihdytysautoa rakentamassa, ainakaan heti :roll:

Mulla meinaan suti vielä kolmosella Alastarolla, ja meinas kertaalleen karata vähän lapasestakin kun alkoi vetelemään just kolmosella..

Attella alusta ainakin toimii paljon paremmin.

Mitä Alastarolla on vloppuna ??
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Vastaa Viestiin