b-moottorin vesipumppu

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

tuollaista laakerilla varustettua ulosvetäjää minäkin olen tässä ideoinut, jos jollain on kuva valmiista niin helpottaa asiaa.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Simbe
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: La Marras 20, 2004 20:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Simbe »

Isäukko vaihtoi joskus tiivisteet tuohon vesipumppuun, teki oman simppelin patentin: teki lattarautaan päihin ja keskelle reiät, keskimmäiseen reikään se akseli ja mutteri kiinni ja päihin ketju ja taljalla irti. Olihan se sen verran tiukalla että nousi koko keula pumpun mukana mutta pienellä kopautuksella irtosi. Liekö ollut tuuria mukana kun ei mennyt mitään rikki. Nyt ois taas sama homma edessä, löytäs vaan tiivisteet edullisesti.
#6298
Saab 900 T16 -84
Saab 9000 2,0t CSE -94 (rahareikä)
99 Turbon kun sais...
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Simbe kirjoitti:Isäukko vaihtoi joskus tiivisteet tuohon vesipumppuun, teki oman simppelin patentin: teki lattarautaan päihin ja keskelle reiät, keskimmäiseen reikään se akseli ja mutteri kiinni ja päihin ketju ja taljalla irti. Olihan se sen verran tiukalla että nousi koko keula pumpun mukana mutta pienellä kopautuksella irtosi. Liekö ollut tuuria mukana kun ei mennyt mitään rikki. Nyt ois taas sama homma edessä, löytäs vaan tiivisteet edullisesti.
jos sen ketjun saisi suoraan kiinni pumppuun niin se mahdollistaisi pyörimisen ja vaurioitumisen riski olisi pienempi?
saattaa kyllä irrota sellaisella rytinällä ettei ehdi pumppu pyörähtää :)

rautapuskuri ei muuten ole sekoittanut litkuja ensimmäisen öljynvaihdon jälkeen, kop kop :)

tuo -76 5d 99 ihmetyttää kun aikaisemmalla omistajalla meni litkut sekaisin ja nyt sekin on kokenut ihmeparantumisen :?

tänne kaikki pumppuvikaiset (autot) hoitoon :)
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

saabastelija kirjoitti:
tuo -76 5d 99 ihmetyttää kun aikaisemmalla omistajalla (lucan huom. minulla :)) meni litkut sekaisin ja nyt sekin on kokenut ihmeparantumisen :?

tänne kaikki pumppuvikaiset (autot) hoitoon :)
laittakaas nyt vesipumppuspecialistit kommentteja, kun minun arvaus yllämainitun vesipumppuongelman ihmeparantumisesta on se, että ko. auton järjestelmässä on nyt pelkkää puhdasta vettä, pintajännitys estää nestettä pääsemästä öljytilaan? eli autosta tuli kertaheitolla kesäauto, talveksi nesteet pois ja kesällä takaisin ajoon?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin