Ruosteenpoistelun hinta?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

Harrastajat ovat sitten eri asia ja jos itse voi tehdä ja nyrkit syyhyy haasteisiin, niin mikäettei.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
SeppoP
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 20:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja SeppoP »

Työn laadulla on kyllä väliä näissä ruostehommissa. Itse korjautin pari vuotta sitten toisen vetarin tunnelin. Pyysin kyllä kaveria laittamaan molemmat, enkä ensimmäisellä kerralla jälkeä hyväksynytkään, vaan laitoin miehen tekemään hommansa vähän paremmin, kun toiseen tunneliin ei oltu koskettukaan.

Lopputulos: Toinen meni vielä seuraavassa katsastuksessa läpi, toinen ei. Kyllä oli nimittäin kallis urakka. Ja ihan päin p***että tehty. Luulenpa, että se puoli, joka meni viime katsastuksessa läpi, ei mee seuraavassa.

Viime syksynä laitatin sen katsastuksessa pompanneen puolen uusiksi sitten sellasella asiallisella hitsausmiehellä jossain Vammalan lähistöllä ja vieläpä halvalla. Tämäpä hoiti kyllä asiansa hyvin. Luulenpa, että sitä puolta, jonka se liimas sellasesta 2mm pellistä, kestää koko mun Saabin elinajan...

...joten: Kannattaa kyllä kattoo kellä ne ruostehommat teettää. Aina se kallein ei oo näissä hommissa se kaikkein paras.
haugzi
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Elo 22, 2006 18:16

Viesti Kirjoittaja haugzi »

joo kyllä se niin on että etit jonkun vanhemman äijän pyörittämän nyrkkipajan mikä ei saa uusia autoja huoltoon - joutuu pelaamaan vanhojen kanssa, yleensä nämä jantterit osaa myös hitsatakkin ja tälläsissä kotipajoissa hinta on todella kohdallaan. nämä on sellasia vanhan koulukunnan seiloreita ketkä osaa tehdä kaiken alusta loppuun ite. ei vaan tilaa osia jostain ja ruuvaa avaimella kiinni kuten näissä useemmissa kalliimmissa paikoissa.

suosittelen rehellisesti tyyppejä ketkä korjaa tai on korjannut kolariautoja suunnilleen kotona sivubisneksenä. ne ymmärtää rakenteiden ja tekniikan päälle todella paljon.
rille
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Heinä 07, 2005 15:36
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja rille »

Noniin!
Nyt on ässä sitte seissy hallissa sen melkein puoli vuotta ku alkaa varusmiespalvelus olemaan loppusuoralla.
Autolle olis taas siis käyttöä, ja leima on menny vanhaks ja vetarin tunnelit kaipaa remonttia.

Pitkän harkinnan jälkeen oon nyt päättäny ainaki yrittää ajaa tolla vielä monta vuotta eli siis tunnelit kerralla kunnolla kuntoon ja kunnon suojaukset päälle.

Ajattelin nyt ite alkaa tekemään sitä hommaa, koska ensimmäistä kertaa kunnolla hitsailen ittekseni autoa nii tarkotus tehä homma ajan kanssa

Tänne vois laittaa jotain kokemuksia hommasta ja jos jollain löytyy kuvia projektista niin linkkiä peliin.
Vastaa Viestiin