Tumppua pakoputkesta 8-O ?
Tumppua pakoputkesta 8-O ?
Tämä ei liene erityisesti Saab-kysymys, mutta kapine on kuitenkin 900i -93, OG.
Pakoputkesta tulee isoina tumppuina ulos kuitukimppuja. Pakoputkesta roikkuu parta ja siitä vetämällä tulee parin metrin pätkä kuitusotkua. Muutama jo tullut.
Autoista mitään tietämättömänä arvelisin, että äänenvaimentimessa olisi jotakin sellaista, joka pääsee jostakin syystä ulos. Jos syy on tuossa, se lienee vaaraton, mutta pörinä ehkä lisääntyy?
Mutta osaisiko joku sanoa, mitä se on ja mistä se tulee?
Pakoputkesta tulee isoina tumppuina ulos kuitukimppuja. Pakoputkesta roikkuu parta ja siitä vetämällä tulee parin metrin pätkä kuitusotkua. Muutama jo tullut.
Autoista mitään tietämättömänä arvelisin, että äänenvaimentimessa olisi jotakin sellaista, joka pääsee jostakin syystä ulos. Jos syy on tuossa, se lienee vaaraton, mutta pörinä ehkä lisääntyy?
Mutta osaisiko joku sanoa, mitä se on ja mistä se tulee?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Jeps, vaimenninpöntöstä tulee villat pihalle. Kannattaisi ehkäpä vaihtaa uuteen, ennen kuin menee koko tuubi tukkoon ja sitten ei ole enää kellään kivaa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Hei huolen häivää, 5 % saa olla ekoloogista seassa ilman että verottavat lisää. Hevosvoimasi konit ovat jostain parkkiselta ennakoiden napsineet jo ruohoa turpaansa. selkee merkki, jotta ovat pirteessä kondiksessa ja valppaana.
Tosin heinän hinta taitaa tänä syssynä nousta, mutta niin on menovesikin arvokasta.
Tosin heinän hinta taitaa tänä syssynä nousta, mutta niin on menovesikin arvokasta.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
He, huumormiehiä tuo Stara! Mutta vakavasti ottaen, kannattaa se änkkäri suhtkoht ajoissa uusia ennen kuin koneesi ei käy enää yhtään eikä autolla myöskään ajella. On inha tilanne etsiä vikaa auton etupäästä purkaen suunnilleen koko moottori ja kaikki apulaitteet ynnä sähköt ja hoksata vasta viikkojen päästä, että olikin peräreikä tukossa. Mulle kävi näin O***C****n kanssa, ja meinasin tulla raivohulluksi! 

Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
Netistä joskus näin 900i:n viimeiset hetket videokuvattuna. Heput laittoi koneen käymään ja tiiliskiven kaasupolkimelle ja odottivat milloin kosahtaa. Se peijjakkaan i8 kone kesti huudattaa monta minuuttia. Yhdessä vaiheessa pakoputkesta tuli muunmuassa villaa pihalle. KYlläpä nauratti katsoessa. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
tommoset pitäisi mennä takuuseen ku sisäkalut tulee pihalle. Mutta kait niiden takuut on niin lyhyitä ja alkavat kikertämään, jotta jo niin vanha ja ikäalennusta jne. eli ei jää ku paskan maku suuhun ja asennus on aina itsellä.
Ei oo kukaan vissiin törmänny olisko jotain mittausta millä sais arvuutettua poistoputkiston kunnon, virtausvastusmittausta tms..
Periaatteessahan se on hyvinkin yksikäsitteinen juttu, pakosarjasta kun avaa ruuveja ja perspäästä änkee kontrolloidusti ilmaa sisään jne.. siinä tulis kattikin mukaan mittaukseen jne...
Ei oo kukaan vissiin törmänny olisko jotain mittausta millä sais arvuutettua poistoputkiston kunnon, virtausvastusmittausta tms..
Periaatteessahan se on hyvinkin yksikäsitteinen juttu, pakosarjasta kun avaa ruuveja ja perspäästä änkee kontrolloidusti ilmaa sisään jne.. siinä tulis kattikin mukaan mittaukseen jne...
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
No se on vm -93, viimeisiä OG malleja, tehty vuonna -92, joten ei nyt heti voi takuuta liian lyhyenäkään pitää, jos 14 vuotta vanhassa se ei ole enää voimassastara kirjoitti:tommoset pitäisi mennä takuuseen ku sisäkalut tulee pihalle. Mutta kait niiden takuut on niin lyhyitä..

Vaikka onhan japanilaisilla ja korealaisilla paljon pitemmät takuut kuin ruåtsalaisilla...
Minäkö saabisti?
No olihan 99 GLS -76 ja 900 GLi -84,
ja nyt on 900i -93 ja 9-5 2.3t, mutta silti...
No olihan 99 GLS -76 ja 900 GLi -84,
ja nyt on 900i -93 ja 9-5 2.3t, mutta silti...
Happislaaduista mitään tiedä, mutta lienee alkuperäinen pönttö. Saab sux, jos se on happislaatua.stara kirjoitti:tähä, lie euroopan uusi ennätys, ellei sitten ole kyseessä happislaatu. änkkäri kestää 14 vuotta.
Mutta jos se on euroopan ennätys, niin keskimäärin änkkiksen pitänee kestää ainakin 100 vuotta, jotta yksikään muu ei ole vielä brakannut alle 14 vuoden.

Minäkö saabisti?
No olihan 99 GLS -76 ja 900 GLi -84,
ja nyt on 900i -93 ja 9-5 2.3t, mutta silti...
No olihan 99 GLS -76 ja 900 GLi -84,
ja nyt on 900i -93 ja 9-5 2.3t, mutta silti...
[quote="stara"]tähä, lie euroopan uusi ennätys, ellei sitten ole kyseessä ns happislaatu. Meinaan JOS änkkäri kestää 14 vuotta.[/quote
Ruostumattoman/ haponkestävän materiaalin yleensä tunnistaa siitä, että magneetti ei ota tai ottaa huonommin. Toki "ruostumattomia" teräksiä on lukuisia erilaisia, lähinnä ferriittisiin/ karkaistaviin kuten veitset/ haarukat jne magneetti ihan reippaasti tarttuu.
Haponkestävissä pulteissa on A4 tunnus ja esim turbon pinnapultit yms pakosarjan laatupultit ovat laatua A2. A2 ei ole niin pehmeää räkää kuin A4, eli nikkeliä lie vähemmän ja jotain muuta seosainetta enemmän.
Alan bumagoista analyysit selviää.
Ruostumattoman/ haponkestävän materiaalin yleensä tunnistaa siitä, että magneetti ei ota tai ottaa huonommin. Toki "ruostumattomia" teräksiä on lukuisia erilaisia, lähinnä ferriittisiin/ karkaistaviin kuten veitset/ haarukat jne magneetti ihan reippaasti tarttuu.
Haponkestävissä pulteissa on A4 tunnus ja esim turbon pinnapultit yms pakosarjan laatupultit ovat laatua A2. A2 ei ole niin pehmeää räkää kuin A4, eli nikkeliä lie vähemmän ja jotain muuta seosainetta enemmän.
Alan bumagoista analyysit selviää.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Heh, ymmärsin jokseenkin väärinpäin mitä olit sanomassa (että sen pitäisi kestää 14 v. ja kun en autoslangia tunne luulin että siinä oli kirjoitusvirhe, halppis->happis...). Joo, no sen enempiä sitten ihmettelemättä uusi pönttö tilalle.stara kirjoitti:...tähä, lie euroopan uusi ennätys, ellei sitten ole kyseessä ns happislaatu. Meinaan JOS änkkäri kestää 14 vuotta.
...
Ruostumattoman/ haponkestävän materiaalin ...
Muuten, tuo vm -93 900i (270 tkm) on ollut paljon käyttövarmempi kuin nykyinen ykkösauto vm 2001 9-5 2.3t A (130tkm), jopa niin että enpä taida seuraavaksi autoksi saabia ostaa, vaikka pitkä putki meneekin sitten rikki, mutta se taitaapi olla jonkin toisen ketjun aihe...
Minäkö saabisti?
No olihan 99 GLS -76 ja 900 GLi -84,
ja nyt on 900i -93 ja 9-5 2.3t, mutta silti...
No olihan 99 GLS -76 ja 900 GLi -84,
ja nyt on 900i -93 ja 9-5 2.3t, mutta silti...