Tervehdys.
Muistaako kukaan kuinka 900:n etupyöräntuennan osat on pintakäsitelty uutena?
Tarkoitus olisi pikkuhiljaa kasailla projekti-CD:n etutuentaa, ja samalla aion noudattaa varsin tarkasti tehtaan alkuperäistä linjaa...
- Jouset on ilmeisesti maalattu mustaksi ja niiden ominaisuuksia kuvaava värikoodi/maalaus on toisessa päässä.
- Tukivarret on ilmeisesti maalattu mustaksi, mutta kuuluuko noiden pintaan suojamassaa?
- Jarrusatulat on ilmeisesti keltapassivoitu?
- Jarrukilpien pintakäsittely - ???
- Pyörännapojen pintakäsittely - ???
- pallonivelet ja Raidetangonpäät on ilmeisesti käsittelemättömiä?
- Hammastangon ulkopäät ovat ilmeisesti käsittelemättömiä?
- Kallistuksenvakaaja on maalattu mustaksi
- Kallistuksenvakaajan päätykupit - ???
- Vetoakselien pintakäsittely - ???
Terveisin, Kari Vänttinen
Etutuennan osien pintakäsittely?
No ainakin
pyörännavat on ainakin keltapassivoitu alunperin´.
Niin mistäs muuten sait uusia jarrukilpiä?
Ja missä joku hyvä keltapassivointifirma?
Niin tukivarsien varmaankin kuuluu olla mustat, mutta eihän siitä haittaakaan ole jos laitat niihin vähän alustamassaa, kun se maali ei niissä pitkää aikaa pysy. esim. sprayllahan tulee sileämpi pinta.
Niin mistäs muuten sait uusia jarrukilpiä?
Ja missä joku hyvä keltapassivointifirma?
Niin tukivarsien varmaankin kuuluu olla mustat, mutta eihän siitä haittaakaan ole jos laitat niihin vähän alustamassaa, kun se maali ei niissä pitkää aikaa pysy. esim. sprayllahan tulee sileämpi pinta.
SAAB
Käyttötarkoitus tokikin on vain kauniina kesäpäivinä, mutta toki jokin alkeperäistä kestävämpi, ulospäin samannäköinen pintakäsittely olisi parempi.
Minullahan on Lehtosen rompetorilta hankittu aikoinaan tehdasuudet, varastorasvassa olevat pyörännavat joita ei viitsisi pilata "väärällä" pintakäsittelyllä.
Minullahan on Lehtosen rompetorilta hankittu aikoinaan tehdasuudet, varastorasvassa olevat pyörännavat joita ei viitsisi pilata "väärällä" pintakäsittelyllä.
Keltapassivointi-näköis maalausta voit harrastaa siten että otat jonkin uuden keltapassivoidun osan ja hiivit varaosakauppaan ja kili kili-maalihyllylle. Haet niistä valmiiksi vatkatuista sävyistä semmoisen just sen sävyn kullan ja maalatata tuhhautat ja lakkaa päälle ja avot. Näyttää keltapassivoidulta ja kestää paremmin taatusti. Nim. Merki. Kelkassa käytetty kikka murtuneisiin osiin. Ei muuten erota ihan heti passivoinnista jos on oikee sävy sattunut
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147