Viikonloppuna lähtee ylipainekytkimen/ahtopainemittarin haurastunut letku vaihtoon, ja samalla nostan ahtopainemittarin näyttämään 0-painetta oikeaan kohtaan sekä tarkistan näyttääkö nopeusmittarin viisari siihen tarkistusmerkkiin (liki 10km/h mittarivirhettä, OGsatkussa

EDIT: No nyt on käytetty kojetaulua kappaleina. Ja heti kärkeen, että mulle niin tyypillistä kuvienottoa en muistanut suorittaa, joten kuvia ei ole

Sitten otettiin nopeusmittari kätten väliin ja veljen kanssa käydyssä "puhelinneuvottelussa" päätin kokeilla taulussa näkyvää tummaa palloa kohdistusmerkkinä. Sitä valkoista mittaristonrungon suojaan jäävää kohdistusmerkkiä ei ollut. Mittarihan näyttää 240km/h ja se maaginen luku oli W=0,65.
Kolmas toimenpide käsitti sitten ylipainekatkaisijan/ahtopainemittarin alipaineletkun vaihdon. Letku oli haaroitettu kojelaudan sisällä ja toinen haara meni jonkun johtonipun sekaan (käsipelillä oli vaikea hahmottaa, vaikka kuinka piti silmiä kiinni

Testilenkillä havaittua: takalasin lämppärin merkkivalo palanut (vaihdoin ehjän Shift-Up-valolta) ja lämmityslaitteesta ei tule lämmintä (tanko irti vesiventtiililtä, asensin paikoilleen huoltsikan pihalla ilman kojelaudan irroitusta

80km/h vauhdissa auto tuntuu liikkuvan ja 5. vaihteella suoritetun testin perusteella olettaisin mittarivirhettä olevan aiempaa vähemmän. Pitäisi siis mennä 37km/h@1000rpm ja meni 40km/h. Aiemmin on mennyt noin 10km/h hiljempaa mitä mittari näyttää. Pitääpä käydä jollain taululla ajamassa niin näkee edes onko yhtään sinnepäin

Ja ahtopainemittarista. Viisari liikkuu nyt paljon jouhevammin joten taisi olla se alkuosa sinne haaroitukselle aikasta paska. Varsinkin konehuoneen puolelta letku oli tosi haperoa. Mittarihan on nyt siinä valkoisen ja keltaisen välimaastossa, kun auto on sammuksissa ja tyhjäkäynnillä on valkoisen alueen puolen välin tuntumassa. Lisäksi peruspaineella viisari nousee selvästi keltaiselle (täyskaasulla 1500=>3000rpm 3. vaihteella ja 3000rpm kohdalla jarrua). Ja kaikista parasta on se, että ylämäkitestissä 5. vaihteella ja täyskaasulla viisari nousee punarajalle mutta ei punaiselle ja hyvä niin. Lämpötila oli testilenkin aikaan noin 9 astetta.
Ja yksi kysymys kuitenkin heräsi. Mitä ne on malliltaan ne merkkivalot, kun ei niistä lähde ne polttimot irti? Sen luin kannasta, että valmistaja on Osram ja ovat 12V/1,2W. Ne ilmeisesti ostetaan kaupasta ihan niiden kantojen kanssa, kun yritin polttimoa irti ja se otti ja hajosi syliin. Hitsi mikä stoori ja ihan vaan kuuman kaakaon voimin
