Sachs iskarit?
Sachs iskarit?
KAASUISKARI SAAB 900 79--93
Vaihdettava pareittain. Hinta / 1 kpl. Ei erikoisalustat!
900 eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34-3023 33.00 ???
900 eteen Sachs (ei Turbo). . . . . . . . . . . . . 85-4024 41.00 ???
900 taakse. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34-3024 29.90 ???
900 taakse Sachs (ei Turbo-16S). . . . . . . . . .85-4025 36.50 ???
Mitkä nämä motonetissä olevat sachsit on? Super Touring vai Advantage?
Eli onko nuo alkuperäisiä vastaavat?
Entäs onko nuo motonetissä olevat vakiojouset "Lesöt"?
Vaihdettava pareittain. Hinta / 1 kpl. Ei erikoisalustat!
900 eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34-3023 33.00 ???
900 eteen Sachs (ei Turbo). . . . . . . . . . . . . 85-4024 41.00 ???
900 taakse. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34-3024 29.90 ???
900 taakse Sachs (ei Turbo-16S). . . . . . . . . .85-4025 36.50 ???
Mitkä nämä motonetissä olevat sachsit on? Super Touring vai Advantage?
Eli onko nuo alkuperäisiä vastaavat?
Entäs onko nuo motonetissä olevat vakiojouset "Lesöt"?
VW transporter 2.5tdi vm.99
Motonetistä saa vain Advantage iskareita. Turbomalleissa edessä olevia Super Touring malleja saa vantaalta muutamasta varaosaliikkeistä, mutta jostain syystä motonetistä noita ei enään saa.
Eikös nää iskarit ole olleet saabissa tehdasasennettunakin? Helkkarin hyvät iskarit. Mulla on ässässä advantaget edessä ja takana noin 15000km ajettuna. Vieläkin todella hyvät.
Viime lauantaina ostin turbon vakiojouset motonetista ja vertailtiin kassalla niitä normi vakiojousiin. Molemmat merkiltään lesjöforseja.
Eikös nää iskarit ole olleet saabissa tehdasasennettunakin? Helkkarin hyvät iskarit. Mulla on ässässä advantaget edessä ja takana noin 15000km ajettuna. Vieläkin todella hyvät.
Viime lauantaina ostin turbon vakiojouset motonetista ja vertailtiin kassalla niitä normi vakiojousiin. Molemmat merkiltään lesjöforseja.
Yep..kiitos vastauksesta. Täytyypi tilailla, kun täällä Vaasassa makselee sammat reippaasti 100€ enempi koko puketti.Sami kirjoitti:Motonetistä saa vain Advantage iskareita. Turbomalleissa edessä olevia Super Touring malleja saa vantaalta muutamasta varaosaliikkeistä, mutta jostain syystä motonetistä noita ei enään saa.
Eikös nää iskarit ole olleet saabissa tehdasasennettunakin? Helkkarin hyvät iskarit. Mulla on ässässä advantaget edessä ja takana noin 15000km ajettuna. Vieläkin todella hyvät.
Viime lauantaina ostin turbon vakiojouset motonetista ja vertailtiin kassalla niitä normi vakiojousiin. Molemmat merkiltään lesjöforseja.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Pitäisikö huolestua tuosta Sachs etuiskarin kommentista "ei turbo / kallistuksenvakaajalla"? Mitä eroa iskarissa mahdollisesti on ja mikä Advantage sitten sopisi kun autossa on ahdin ja vakaaja
Soittelin tuossa Euro-Autonosiin kun oli oikein lehdessä ilmoitus että "Sassit" on nyt tarjouksessa. No, kierros Advantagea 195,- kun Motonetissä on 154,- mikäli oikein hinnastoa tulkitsin.
Soittelin tuossa Euro-Autonosiin kun oli oikein lehdessä ilmoitus että "Sassit" on nyt tarjouksessa. No, kierros Advantagea 195,- kun Motonetissä on 154,- mikäli oikein hinnastoa tulkitsin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/files ... r_aero.pdfhimmee kirjoitti:Hyvin ne on mulla ainakin kuukauden verran pelannut vakaajien kanssa..
Empä tiedä syytä miksi eivät vakaajien kanssa sopisi..?
Tuossa Eskin sivuilla olevassa Aero-artikkelissa asiaa sivutaan, eli aliohjautumistaipumuksen vähentämiseksi vakaajallisten Airojen iskunvaimentimen kaasupainetta on pienennetty. Onko sillä sitten tavan tallaajalle oikeasti havaittavissa olevaa merkitystä, onkin sitten ihan eri tarina Eli ei ole mitään fyysistä epäyhteensopivuutta, orkkisiskarit on vaan vakaajamalleihin sitten ilmeisesti hiukan löysemmät.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Se, että turbolle ja turbottomalle on eri iskarit johtuu siitä, että niissä on eri jouset. Ja kun on jousista kyse, niin jouselle täytyy aina suunnitella sopiva vaimennin, että alustan vaste on vaimennettu, eikä esim: hivenen alivaimennettu, kuten tilanne on Turbon etujousilla ja Sachsin Advantage iskareilla.Hessu kirjoitti:Pitäisikö huolestua tuosta Sachs etuiskarin kommentista "ei turbo / kallistuksenvakaajalla"?
Mulla on Turbon etujouset ja Sachsin Advantaget. Normaaliajelussa ihan ok, mutta moottoritienopeuksilla huomaa, että auto haluaisi jäädä heijaamaan töyssyissä. Ei häiritsevästi, mutta kuitenkin siten että sen huomaa.
On sitten kokeiltu myös Ässän vakiojousilla (jotka on samat, kuin ruiskumalleissa) Turbomalleihin tarkoitettuja Super Touring Sacheja ja siinä tilanteessa alusta muuttuu liian kovaksi ja kori alkaa pitämään ilkeätä pauketta/naksetta.
Iskarit siis aina jousen mukaan, että jousituksen vaste olisi mahdollisimman lähellä valmistajan haluamaa.
Aika monella noi motonetin advantaget ovat myös edessä kuten allekirjoittaneellakin mutta mm. näissä topikeissa asiaa on pohdiskeltu hieman enempi.Hessu kirjoitti:Pitäisikö huolestua tuosta Sachs etuiskarin kommentista "ei turbo / kallistuksenvakaajalla"? Mitä eroa iskarissa mahdollisesti on ja mikä Advantage sitten sopisi kun autossa on ahdin ja vakaaja
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=704
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=39921
EDIT:Tarkennuksena vielä noista jousista, mulla on noi advantaget ollut C:ssä madalluslesjöjen kaverina(ei vakaajia), olivat mielestäni tosi jämäkkä yhdistelmä, ei paljoa kallistellu ja peränkin sai melko helposti luisuun. Seuraavaksi noi tuli ässään vakiojousien kanssa, paljon paremmat kun vanhat orkkikset mutta muuten tuntuivat mukavuuspainoitteisilta. Nyt kun ässässä on moton sport-jouset edessä ja takana kuormajouset niin tuli taas tosi jämäkkä ja kurveihin on ilo ajella. Tosin takapään korkeutta pitänee vähän hienosäätää kun etukeno ei oikein miellytä silmää ja mutka-ajoa varten ei muutenkaan paras mahdollinen.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Itse olen suunnitellut vaihtavani satkuun turbon jouset, eli Motonetista
900 etujousi Turbo/järeämpi. . . . . . . . . . . . . . . . 67-5679 ja
900 CombiCoupe hieman vahvistettu takajousi. . . . . . . . 67-5204.
Niin, olenko ymmärtänyt asian oikein jos laitan noiden jousien kanssa iskareiksi
taakse:
900 taakse Sachs (ei Turbo-16S). . . . . . . . . . . . . . 85-4025
ja eteen
Saabin Sport-iskarit (=Sachs Super Touring?), joita löytynee joistain varaosaliikkeistä?
Nykyään auto menee hieman keula pystyssä. Lisäksi suunnitelmissa ovat kallistuksenvakaajat, jos satun jostain sellaiset löytämään.
900 etujousi Turbo/järeämpi. . . . . . . . . . . . . . . . 67-5679 ja
900 CombiCoupe hieman vahvistettu takajousi. . . . . . . . 67-5204.
Niin, olenko ymmärtänyt asian oikein jos laitan noiden jousien kanssa iskareiksi
taakse:
900 taakse Sachs (ei Turbo-16S). . . . . . . . . . . . . . 85-4025
ja eteen
Saabin Sport-iskarit (=Sachs Super Touring?), joita löytynee joistain varaosaliikkeistä?
Nykyään auto menee hieman keula pystyssä. Lisäksi suunnitelmissa ovat kallistuksenvakaajat, jos satun jostain sellaiset löytämään.
#2086
9-3 SC 2,0t BioPower Vector TX A -10
9-3 SC TiDS Vector A -08
900i -89
9-3 SC 2,0t BioPower Vector TX A -10
9-3 SC TiDS Vector A -08
900i -89
Sachs advantaget on vuoden käytön jälkeen sököt. Pitää kait yrittää laittaa takuuseen, nuo 900i:n takaiskareina palvelleet "Sucksit". Onneksi purkuun päätyneessa varaosa-autosta jäi ehjän oloiset kybit. Taidan nikkaroida ne tuonne...
Kumma, että porukoiden 900S:ssä on nuo samaiset Sachsit pelannu hirmuhienosti.
Kumma, että porukoiden 900S:ssä on nuo samaiset Sachsit pelannu hirmuhienosti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
onko kellään kokemusta noista korkea paine iskareista
KORKEAPAINEKAASUISKARI SAAB 900 79--93
Vaihdettava pareittain. Hinta / 1 kpl. Yksiputkinen iskunvaimentaja. Ei erikoisalustat!
900 eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55-3015 39.67 ???
900 taakse. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55-1005 39.90 ???
900 taakse pulttisarja molemmille puolille. . . . . . . . . 18-1519 4.20 ???
KORKEAPAINEKAASUISKARI SAAB 900 79--93
Vaihdettava pareittain. Hinta / 1 kpl. Yksiputkinen iskunvaimentaja. Ei erikoisalustat!
900 eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55-3015 39.67 ???
900 taakse. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55-1005 39.90 ???
900 taakse pulttisarja molemmille puolille. . . . . . . . . 18-1519 4.20 ???
9000 cd -96, 96 SUPER GL -77
#2903
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN
#2903
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN
Korkeapaine iskarit ovat LIP merkkiset. Yritin asentaa autooni, mutta takana iskarin alapää ei mahtunut tukivarteen. Täällä foorumilla neuvottiin, että tukivartta vain leveämmäksi ja iskarin holkkia rälläkällä kapeammaksi, mutta näin ei missään nimessä pidä tehdä. Sekä Motonet, että tuttava autoalan ihminen totesi että iskarin täytyy mennä paikalleen ilman väkivaltaa eikä tukivartta saa pakottaa tai sitä holkkia kaventaa (holkkia kaventaessa kumi sulaa).
Vein iskarit takaisin Motonettiin ja totesivat itsekin, että eivät käy saab900:een ilman väkivaltaa.
Parhaat iskarit on sachit:
Turbon jousilla olevaan Turboon tarkoitetut sachit ja ruiskuun/S:ään Advantaget.
Erikoisalustoista en sitten tiedä mitään. Kokemusta on vain saabin omista jousipituuksista (Turbo ja ruisku)
Vein iskarit takaisin Motonettiin ja totesivat itsekin, että eivät käy saab900:een ilman väkivaltaa.
Parhaat iskarit on sachit:
Turbon jousilla olevaan Turboon tarkoitetut sachit ja ruiskuun/S:ään Advantaget.
Erikoisalustoista en sitten tiedä mitään. Kokemusta on vain saabin omista jousipituuksista (Turbo ja ruisku)
Kun olit laittanut Sucksit niin laitoitko myös uudet jouset? Ja millä tavoin hajosi..tuliko se kuuluisa tyhjä kohta painettaessa.Mertmi kirjoitti:Sachs advantaget on vuoden käytön jälkeen sököt. Pitää kait yrittää laittaa takuuseen, nuo 900i:n takaiskareina palvelleet "Sucksit". Onneksi purkuun päätyneessa varaosa-autosta jäi ehjän oloiset kybit. Taidan nikkaroida ne tuonne...
Kumma, että porukoiden 900S:ssä on nuo samaiset Sachsit pelannu hirmuhienosti.
VW transporter 2.5tdi vm.99