Bougicordin johdot???

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
haugzi
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ti Elo 22, 2006 18:16

Viesti Kirjoittaja haugzi »

siittä että onko bougit hankkimisen arvosia on aika laaja skaala mielipiteitä.

ite tykkään että hankkimisen arvosia.

haulla löytyy aika läjä matskua koskien ongelmia halppiskamojen kanssa.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Turbo16 kirjoitti:Onko nuo bougit oikeasti parempia kuin muut vastaavat harakirit?

Itse ostin motonetistä perus silikoniset tulpanjohdot ja käynnistyy huom. paremmin kuin vanhoilla bougeilla. Tottakai bougit ovat varmaan 300tkm nähdeet kilometrejä, ettei ole vertailukelpoinen tulos.
Ainakaan 8-venttiiliseen en voi hyvällä tahdollakaan suositella bougeja. Ite en saanut niillä kuin hyytymistä sateella, valoshown pimeällä ja porsineita johtoja tulpanvaihdossa(3 sarjaa kokeilin ennenku uskoin). Boschin johdot tilalle niin alkoi elämä hymyillä.

Sitten t16ssa mulla sattu myös maanantaisarja, ei kestänyt ahtaa yli peruspaineiden kun alkoi rätkimään vuorotellen pakoputkeen ja imusarjaan, vikaa oli kiva etsiä kun vaihdoin johdot talvikauden(peruspaine) aikana ja sitten ihmettelemään keväällä kun ei kestä tökätä apc sulaketta paikalleen. :? Toinen sarja sitten tuotti tulosta ja kipuna juoksi perille.

Loppupeleissä siis en jotenkin jaksa uskoa enää bougien ylivertaisuuteen. :roll:
Aki Peltola #1132
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Olen koettanut liikkeistä udella 'vastaaviakin', mutta eivät oikein ole osanneet esim. Boschia tarjota.

Ja joka tapauksessa tuntuvat nuo muutkin setit olevan kutakuinkin samoissa hinnoissa Bougicordien kanssa, joten eikö se sitten olisi sama ramata niiden varaan? Vaan joku kertoili motonetistäkin noita saatavan, ja jopa halvempaan hintaan. Onko kyseessä 'aito' letku, vai joku ihan muu..?

Vielä en noita tilaukseen laittanut, jos tosiaan jostain edullisemmin saisi. Hessumobiilin nettisivut eivät oikein pelanneet. Tietäiskö joku email osoitetta ko. liikkeeseen?
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Eski kirjoitti:Kyllä todellakin. Niissä lukee Bougicord Autoradio... tms. Ei löydy sarjana, vaan kootaan erillisistä johdoista. Ei todellakaan kannata 8-tappiseen laitetella mitään muuta kuin aitoja Bougicordeja. T16:n Bougicord-sarja irtoaa Varaosamaailmasta 62 EUR (77e lähtö), tilasin sellaiset äsken tuohon Aeroon...

Eski
Mulla on molemmissa autoissa Bougit, kun Jeppiksessä on Auto-Centerissä vain Bougeja hyllytavarana, siis irtojohtoina. Hintoja en muista kovin tarkkaan mutta 99:n kaikki johdot taisi maksaa 30€ luokkaa (irtojohtoina) ja Turbon johdot oli sarjana 46€ hintaan.

Voin tarkistaa jahka pääsen tillbaka hem täältä Stadista (Ael:n kurssilla).
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Tonppa kirjoitti: Ja joka tapauksessa tuntuvat nuo muutkin setit olevan kutakuinkin samoissa hinnoissa Bougicordien kanssa, joten eikö se sitten olisi sama ramata niiden varaan?
No minun kokemusten mukaan T8ssa paremmin saa rahoilleen vastinetta kun ostaa vaikkapa Boschin johdot.
Aki Peltola #1132
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

dimebak kirjoitti:
Eski kirjoitti:Kyllä todellakin. Niissä lukee Bougicord Autoradio... tms. Ei löydy sarjana, vaan kootaan erillisistä johdoista. Ei todellakaan kannata 8-tappiseen laitetella mitään muuta kuin aitoja Bougicordeja. T16:n Bougicord-sarja irtoaa Varaosamaailmasta 62 EUR (77e lähtö), tilasin sellaiset äsken tuohon Aeroon...

Eski
Mulla on molemmissa autoissa Bougit, kun Jeppiksessä on Auto-Centerissä vain Bougeja hyllytavarana, siis irtojohtoina. Hintoja en muista kovin tarkkaan mutta 99:n kaikki johdot taisi maksaa 30€ luokkaa (irtojohtoina) ja Turbon johdot oli sarjana 46€ hintaan.

Voin tarkistaa jahka pääsen tillbaka hem täältä Stadista (Ael:n kurssilla).
Mtä vtua: täällä eivät myy kuin koko sarjaa kertaansa. Ei puhettakaan, että irtojohtoina olisi saanut ostaa. Kun en nimittäin tarvitse, kuin 2 tulpanjohtoa sekä puolanjohdon. 2 paikallaan olevaa (alkup.?) Bougicordia vaikuttaa aivan ehjiltä, ja resistanssit alle 5 kohmin luokkaa..

Ei muuten, mutta lievästi harmistuttaa, että se ainoa liike josta noita saa niin "rosvoaa" jopa kolmanneksen suurempaa hintaa kuin muilla paikkakunnilla. Tietääkö kenkään, kusta vois tilata netin kautta johtoja? Äänestän lompakolla. :lol:

Dimebak, et sattuis Rollossa käsin olemaan liikkumassa nyt lähiaikoina? Josko Bougicordit sieltä mukanasi kulkeutuisivat? :wink:

Aksu900:lle : Eivät täällä edes ehottaneet Boscheja tilalle. Ei edes, vaikka kysyin.. :? Joko varaosiamyyjiä täällä ei vaan kiinnosta, tai sitten niilllä ei ole hajuakaan tekemisistään. :lol: :wink:
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Tonppa kirjoitti: Aksu900:lle : Eivät täällä edes ehottaneet Boscheja tilalle. Ei edes, vaikka kysyin.. :? Joko varaosiamyyjiä täällä ei vaan kiinnosta, tai sitten niilllä ei ole hajuakaan tekemisistään. :lol: :wink:
Liekö niille kuten meille täälläkin iskostunu päähän jo että saappiin bougit eikä muuta. :) Enkä käy kiistämään etteikö ne 16vssä olekin hyvät silloin kun sattuu se hyvä sarja kohdalle. 8v:hen hyvä bougin satsi on mulla vielä näkemättä, tosin vain 4 satsia oon ostanu uutena. Vai mitä sanotte esim. siitä että vuoden vanhoilla, päällepäin täysin uuden näköisillä bougeilla jäi rankkasateella välille ja iltaisin oli kaunis valoshow. :)
Aki Peltola #1132
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Anniin maksoi 25€ irtojohtoina 1 puolan johto ja 4 tulpanjohtoa. Turboon maksoi 43€ sarjana, joka on muuten Corolla EE90? ja Saab 16V ihan sama sarja. Ja ostopaikkana se em. Auto-Center.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Tilasin kaksi Bougicordin tulpanjohtoa ja puolanjohdon Autotarvike Backholmilta Vaasasta.

Postikuluineen hintaa tuli tasan 25 euroa, josta siis kuljetuskustannuksia 8.90€. Mielestäni varsin kohtuullista, jos vertaa siihen, että paikallisessa autotarvikeliikkeessä setin hinta oli n. 65 euroa. Siltikin jää plussan puolelle, vaikka joutuisin ne vielä jäljelle jääneet kaksi johtoa tilaamaan ja postikulutkin pulittamaan. :P
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

mulla kokemuksia championin johdoista. Niillä ei tehnyt yhtään mitään. magneettiventtiili naputii aivan koko ajan. johdot taisi kestää noin 2 viikkoa siitä kun ostin ne, sen jälkeen alkoi mankkuventtiili show.
Itse sitten lopulta vaihdoin ne bougeihin, ja ne oli autossa loppuun asti kiinni, mitä auto mulla oli. Ne sentäs antoi ahtojenkin nousta :wink:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

En tiedä onko nuo johdot turboissa erilaiset mutta i8 maksoi kaikki 5 bougia noin 50e vuosi sitte. Laakkosen tiskillä.
Viimeksi muokannut 900i, Ti Loka 10, 2006 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mulla on ollut vain Boschin ja Bougin tulpan johtoja. Molempia on menny tulppia vaihtaessa poikki ja vika on ollu aina tulpanvaihtajassa (minussa), ei johdossa. Josta tulikin mieleeni, että hommaan sellaisen tulpanjohdonirroitusmeisselin. Yksi ainoa johto hajonnut muun kuin itseaiheutetun vian vuoksi. Syy taisi olla viallisessa puolassa, kun samalla kertaa hajosi luita Boschin ja NGK:n tulppia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

olikos näille bougicord johdoille koodia esim:ad-varaosamaailmaan?

edit:firman kotisivuilta löytyi 6522 koodi liekkö tuo sopiva?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin