Kuinka saa toimimaan sillä tavalla että signaalin ottaa kampuralta ja virranjakajan hall anturin mukaan eli ahtopaineen säätyy ennakko? Itselläni olisi tonnariin samanlainen projekti.moonlight-tuning kirjoitti:Onko nuihin jotain ahdolla säätyviä virranjakajoita vai onko ne kaikki samanlaisia ? Laitoin tollasen missä HALL anturi kun sitä saa säädetyksi, signaalin ottaa edelleen kampiakselilta.
Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )
Mitä etua tuosta sitten on? Mieki laitoi tohon 99:iin orggis kärjellisen sytkän tilalla kärjettömän siten, että otin vaan kärjettömällä varustetun auton konehuoneesta osan johtosarjaa ja pääteasteen, sekä kärjettömälle tarkoitetun puolan. Kärjetön virranjakaja olikin tuossa turbo-koneessa mukana. Yhtälailla voit nakata "hatelikkoon" sen orggis EZK-sytkän ja tehdä siihen täysin t16 mallia vastaavan sytytyksen.kopote12 kirjoitti:Mikäs olisi konsti jolla ezk:n (vapari) saa tajuamaan virranjakajan hall anturia et sais ennakot alipaineella? Ei tarviis sitten vaihtaa ton entisen vaparin pääteastettakaan pois!
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Eli ei todella toimi tollatavalla, kuten Atte tossa oikaisee.. Eli jos pidät alkuperäisen moottorinohjauksen niin mitään mahdollisuutta saada säätöä sytkään ei ole, eli mulla on tehty sillätavoin että siinä on Opelin pääteasteesta ja Saban antureista kasattu kärjetön Hall-anturilla ohjattava sytkä. Mutta, toi ruiskun ohjaus vetää vikatilaan kun se ei pysty säätämään sysytystä ja ongelmia tulee.. Paukkuna sitä voi kyllä käyttää.. Se katkaisija kun mulla on siinä seosmittarin vieressä vaihtaa sytkän ruiskulta, tohon ulkoiseen järjestelmään, eli vaan vaihtava rele puolan miinuksen väliin ja toiseen napaan ulkoisen boksin ohjaama ja toiseen ruiskun ohjaama johto, vaihtaa lennosta sytkää kun katkaisijasta kääntää.f-19 kirjoitti:Tuo sytkäkokonaisuus on mielenkiintoinen, eli itse anturi on kampiakselissa ja virranjakana näytti olevan T16-mallin eli painekellolla varustettu? Vapareissa kun tuo sytkä on ollut pelkästään EZK-boxin ohjaama kierrosluvun ja nakutuksen avulla. Sitä systeemiä ei ole pystynyt edes säätämään jakajaa pyörittämällä.moonlight-tuning kirjoitti:Onko nuihin jotain ahdolla säätyviä virranjakajoita vai onko ne kaikki samanlaisia ? Laitoin tollasen missä HALL anturi kun sitä saa säädetyksi, signaalin ottaa edelleen kampiakselilta.
Olet ilmeisesti testannut että virranjakajan pyörittäminen tosiaan vaikuttaa ennakoihin? Virranjakajassa olevaa HALL-anturia ei ole ilmeisesti kytketty mitenkään? En kyllä ihan jaksa uskoa tuon sytkän säätämisen toimivuuteen. HALL-anturin pitää olla samassa paketissa jakajan kanssa jos haluat jakajan pyörittelyn vaikuttavan ennakoihin.
Kampuralla olevan HALL-anturin antama pulssi pysyy kokoajan samassa paikassa suhteessa kampuran kulmaan eli tulee samaan aikaan puolalle. Ennakon säätäminen mekaanisesti perustuu hall-anturin pyörittämiseen suhteessa nokka-akseliin, eikä itse jakajan pyörittämiseen (?) Eli jos jotain pitäisi pyörittää niin HALL-anturia kampurassa. Ainoastaan jakajaa tarpeeksi pyörittämällä saat sytkän niin pieleen että pyörijä ei osuu enää lähellekään oikeaan aikaa kannen kontaktiin (kokeiltu on
).
Vaparissa säätyy kaikki ruiskuboksin alaisuudessa, ainakin og ja jos siltä ruiskun boksilta poistaa mahdollisuuden ohjata sytkää niin ongelmia tulee, patkii ja nykii, kaasupohjassa toimii mutta siihen se jää, eli siihen on silloin pakko vaihtaa myös ruiskunohjaus sellaiseksi jossa alunperin ulkoinen sytytyksen ohjaus.Mertmi kirjoitti:
Mitä etua tuosta sitten on? Mieki laitoi tohon 99:iin orggis kärjellisen sytkän tilalla kärjettömän siten, että otin vaan kärjettömällä varustetun auton konehuoneesta osan johtosarjaa ja pääteasteen, sekä kärjettömälle tarkoitetun puolan. Kärjetön virranjakaja olikin tuossa turbo-koneessa mukana. Yhtälailla voit nakata "hatelikkoon" sen orggis EZK-sytkän ja tehdä siihen täysin t16 mallia vastaavan sytytyksen.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Tossa on kuva siitä säädettävästä jakajasta, tohon vaan pienillä abikoilla johdot kiinni..
Huono kuva mutta sytkät tonne piiloon ja samalla tein vaihtosysteemin jolla sytkän saa irti ruiskun alaisuudesta ja toimimaan manuaalisella säädöllä, Saban Hall-anturi ja Opelin vahvistin ja saabin oma puola jota myös ruiskun sytkä käyttää.
Sitte sytkälle katkaisija kojetauluun.. Josta siis saa vaihtaa kahden eri järjestelmän välillä
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
En ole paljon ehtiny tänne kirjotella on ollu kauhee kiirus. Saabista on kuvia varmaan toista sataa ja ulkoasukin hiukan muuttunut. Auto on esillä x-treme car showssa, uskokaa tai alkää. Näyttelystä lisää infoa http://www.x-treme.fi sivuilta..
Todistin tossa että Saballa pääsee oikeasti kovaakin, myös yleisellä tiellä minkävuoksi ei ole meeteissäkään vierailtu.
Oltiin lauantina midnight cruising car showssa ( http://www.midnightcruisers.fi ) Saban kanssa ja palaute oli lähinnä hyvää vaikka tuning autojen joukossa ollutta "vakio" satkua vähän kummasteltiinkin, kirjotin tärkeimmät speksit tussilla konepeltiin.. Jos niitä kuvia jollain on niin saa laittaa tänne.. Mullakin on mutta kun en saa niitä nettiin..
Jos on jotain hyviä somistusideoita niin saa kertoa, autossa on nykyisin Ensiapulaukka hattuhyllyllä takalasin verhot ja kattotelineet joissa on pari spoileria kun kerran nykyään takasiivet on muotia.
Todistin tossa että Saballa pääsee oikeasti kovaakin, myös yleisellä tiellä minkävuoksi ei ole meeteissäkään vierailtu.
Oltiin lauantina midnight cruising car showssa ( http://www.midnightcruisers.fi ) Saban kanssa ja palaute oli lähinnä hyvää vaikka tuning autojen joukossa ollutta "vakio" satkua vähän kummasteltiinkin, kirjotin tärkeimmät speksit tussilla konepeltiin.. Jos niitä kuvia jollain on niin saa laittaa tänne.. Mullakin on mutta kun en saa niitä nettiin..
Jos on jotain hyviä somistusideoita niin saa kertoa, autossa on nykyisin Ensiapulaukka hattuhyllyllä takalasin verhot ja kattotelineet joissa on pari spoileria kun kerran nykyään takasiivet on muotia.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Tollaselta Saba näyttää nykyisin, pikkusen huono kuva mutta kuitenkin, uusi imuputkisto tehty jolla estetään ilman vääräänsuuntaan virtaus massamittarilla ja kattotelineet ym paikalla





Viimeksi muokannut moonlight-tuning, La Syys 30, 2006 18:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Tossa kyseisessä asennuksessa on kiinni dumpissaSukellusvene kirjoitti:Mites tuollainen huohotin suodatin, antaako öljynhajua sisälle?
Mitä maksaa tuollainen?

En muista mikä suodatin, jääny jostain projektista, ei ole Virtasen moottorista.. Oli sen vanhan asennuksen kanssa kovissa nopeuksissa ongelmia kun ilma virtasi suodattimen läpi (suodatin oli sivuttain lampun takana ks kuvia tuolta edellisiltä sivuilta) ja ilma meni ilmanmääränmittarissa väärään suuntaan, aiheutti pientä tykytystä kun ei käynyt tyhjää ja saattoi moottorijarrussa lyödä syötön täysille..Turbo16 kirjoitti:Näyttäis olevan BMC Filtteri ellen väärin näe? Ettei olis Virtasen Moottorista ostettu ?
Eipä sun tarvi ajaa silläkäänsmpp kirjoitti:en noista kolmesta kehtais ajaa kuin saabilla.

Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 84
- Liittynyt: To Tammi 13, 2005 23:24
- Paikkakunta: kirkkonummi
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti: