Tuplis-threadin aika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Pitääpä muistaa kääntää kohtapuoliin, raitista kylmää ilmaa ei paljoa kanavista tässä vaiheessa vuotta enää tarvitse. 99 sai leiman tänään jälkitarkastuksen jälkeen, tosin uusi satula ei kyllä toimi niinkuin sen pitäisi (pitoero käsijarrussa kuitenkin vielä 50%), on sillä onneksi vuoden takuu, pitää viikonloppuna vielä riipaista auki ja katsoa, liikuttaako käsijarruvipu satulassa sylintereitä ulos ja millaisella liikkeellä, nyt tyhjää liikettä tuntuu olevan ihan liikaa. Mutta leima onneksi on papereissa ja muuten tuntuu pelaavan, niin mikäpä tuossa ajellessa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

nalleolut kirjoitti:sellainen summer/winter asento on aika monessa vanhemmassa autossa,ilmanputsarissa on läppä saa joko "raakaa" ilmaa kone huoneesta tai sitten pakosarjalta lämmitettyä ilmaa ei vedä kaasari jäähän,mutta ysiysissä muistaakseni se antaa lämmintä myös niistä keskiräppänöistä ku vääntää wintterille,,,omat muistikuvat 5v takaa ku ajelin tupliksella.
99 saabissa on ainaskin tuosta -78:sta lähtien oma erikoisuutensa tuo Summer Winter vipu. Siitä ei valita moottorin saamaa ilmaa vaan siitä valitaan matkustamoon tulevan ilman osittainen lämmityslaitteen kennon ohikierto kesällä tai täysin kennon läpi menevä kierto talvella. Helpottaa huomattavasti tuon lämpöhanan skaalaakin, kun kesäasennossa voi viileällä ilmalla säätää lämpöä niin, ettei heti ekat nupista käännetyt asteet kuumenna koppia pätsiksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ja mittariston valojakin pitää taas alkaa uusimaan kun iltaisin ei enää näe...

hehkutan nyt tässäkin vielä, ostakaa strömberg-saabistit nyt ihmeessä talteen tuollainen seoksensäätötyökalu, on hintansa arvoinen, ja vielä muutamassa motonetista löytyy:
KAASUTTIMEN OSAT/KALVOT SAAB 99
Säätötyökalu 77-- hahlomallinen yläsäätö. . . . . . . . . . 76-5302 12.90

Motonet - Tuotteen varastosaldo

Tuote: 76-5302 Kaas.säätötyökalu ZE-STR 78--
Turku: 2
Vantaa: 0
Tampere: 1
Salo: 1
Pori: 0
Espoo: 1
Hlinna: 0
Lahti: 0
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

lucaf kirjoitti:ja mittariston valojakin pitää taas alkaa uusimaan kun iltaisin ei enää näe...

hehkutan nyt tässäkin vielä, ostakaa strömberg-saabistit nyt ihmeessä talteen tuollainen seoksensäätötyökalu, on hintansa arvoinen, ja vielä muutamassa motonetista löytyy:
KAASUTTIMEN OSAT/KALVOT SAAB 99
Säätötyökalu 77-- hahlomallinen yläsäätö. . . . . . . . . . 76-5302 12.90

Motonet - Tuotteen varastosaldo

Tuote: 76-5302 Kaas.säätötyökalu ZE-STR 78--
Turku: 2
Vantaa: 0
Tampere: 1
Salo: 1
Pori: 0
Espoo: 1
Hlinna: 0
Lahti: 0
tuon pystyy tekemään rälläkällä meisselistä.. :wink:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99_GL_77
"Turbo"
Viestit: 277
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2004 13:02
Paikkakunta: 06

Viesti Kirjoittaja 99_GL_77 »

Oijoi! :lol:
Tämä saa polvet tutisemaan, väri on oma suosikkini: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=933899
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

kyllä noilla alkaa arvo pikkuhiljaa kohota.
klassikko pörssi lehdessä (vai mikä lie olikaan shellin lehtihyllyssä..) oli 99 4D vm. -79 ihan hyvän näköinen ja kuulemma valmiina museotarkastukseen EI REKISTERISSÄ 1100e.. :wink:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

99_GL_77 kirjoitti:Oijoi! :lol:
Tämä saa polvet tutisemaan, väri on oma suosikkini: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=933899
Tuota kuvaa ei uskalla vaimolle näyttää, kun se haluaa just tuollaisen :D

Mutta mutta... ajelin tankillisella 543 km ja sain kulutuslukemaksi 8,76 l/100km. Ihan hyvä lukema seka-ajossa. Aiempi tilastomerkintäkin tukee tätä ollen 9,0 l/100km. Että aika hyvässä iskussa tämä vielä on. (Samalla kun tonnarin kulutusmittarissa seisoo 12,5 l/100km. No tonnarin ajot ovatkin puhdasta kaupunkipyöritystä.)
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=928780

Aijai, kuola valuu. Pitänee melkein käydä vilkaisemassa kun ei turhan kaukanakaan ole :)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

jariha kirjoitti: Mutta mutta... ajelin tankillisella 543 km ja sain kulutuslukemaksi 8,76 l/100km. Ihan hyvä lukema seka-ajossa.
minulla samaa kalibeeria, 570 km tuli trippimittariin, ja 47 litraa meni tankkiin. olin itsekin yllättynyt että kulutus jäi kahdeksan pintaan.

toi vihree oli kyl nätti auto. tietty heräs kysymys mihin museoautosta on hävinnyt puskurin listat. eikös tuon värinen 3d ysiysi ollut jossain nurmijärven seudulla myytävänäkin tässä hiljattain?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kävin äsken tutkimassa varastoja ja kyllä 1kaasari 4 pultti ja 2kaasari 2pultti versioilla kiinni. mitä eroa on 150/175 kaasareilla? onko 175 25mm isompi?ei voi olla? entä löytyykö 175:sia 2 pultti kiinnityksellä ja saako 150:Sen muutettua 175seksi?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Baas900
"Viggen"
Viestit: 584
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

OT: Mitähän mahtanee tarkoittaa tuon em. museo 99:n takaikkunassa oleva kirjain "R"?

Itselläni nimittäin oli aikoinaan '82 900:ssa sama kirjain lasissa, eikä sen merkitys auennut minulle.
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

hittolainen... Pitäisköhän tuo tuplis alkaa laittamaan katsastuskuntoon ja viedä leimalle niin sais taas talven nautiskella hyvistä kyydeistä.. Käsijarrukahva pitäis vaihtaa satkun vastaavaan ja vetää vaijerit taakse niin sais kässärinkin toimimaan..
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

arvi kirjoitti:Käsijarrukahva pitäis vaihtaa satkun vastaavaan ja vetää vaijerit taakse niin sais kässärinkin toimimaan..
Sopiiko satkun kahva suoraan 99:iin?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin