900i 16v ---> t-16

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
sturmowik
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 20:36
Paikkakunta: RAUMA

900i 16v ---> t-16

Viesti Kirjoittaja sturmowik »

projekti rupee olee hyvällä mallil! elikkä löysin täysin ruostevapaan?? 4d 900i 16v -90 luumunpunaisen! nyt ois laitettu jouset/iskarit/vakaajat ja jarrut,niin ja tietty se tärkein t16 pata! tosta mun entisestä jonka vähemmän järkevä omistaja romutti :oops: mites toi nykynen ruisku reagois tohon turbokoneeseen! vetääkö laihalle kun lambda saa arvot?? ja pistääkö vikatilaan jos jatkaa ajoa? laiskuus iskee ku kattoo tota piuha sotkuu joka pitäs siirtää!!
ahtin määrää tahtin!!!
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10503
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuskinpa siinä mitään muuta tulosta tulee, kun että siulla on laiskempi i16, kuin mitä vakio on. Pakokaasupäästöarvot voi vähän laskea, kun on matalammat puristukset. Kai ymmärsin oikein, että panit sinne turbon koneen, mutta et turboa?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vituiksi menee jos vaparin ruiskun ja sytkän jätät. Kiltisti vaan siirtää kaikki ruiskun palikat T16:sta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
sturmowik
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 20:36
Paikkakunta: RAUMA

Viesti Kirjoittaja sturmowik »

niin juu pieni oikaisu!! siis kone on paikallaan täydellisenä! lisälaitteineen/jakajineen/turboineen!! meinasin vaa että saako toimimaan tolla vaparin ruiskupoksilla?? tai edes ohjelman muutoksella!?
ahtin määrää tahtin!!!
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei saa toimimaan. Johtosarjan voit säilyttää samana, mutta turbon suuttimet, ilmamassamittari ja ruiskuboksi pitää olla. Myöskin kun joudut poistamaan EZK-sytkän, niin kierroslukutieto pitää hakea puolan miinuspuolelta ruiskuboksille, mittaristolle ja APC:lle.

Tämä siis olettaen että t16-kone on peräisin 84-85 satkusta (metallikuorinen ilmamassamittari). Jos uudemmasta, niin saman ilmamassamittarin voit pitää jos molemmissa on muovikuorinen. Muut yllämainitut pitää silti vaihtaa.

Lisäksi jos t16-koneesi ei ole alunperin lambda-ohjattu niin katsastus tuottanee ylipääsemättömiä ongelmia korin vähäpäästöisyyden vuoksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
sturmowik
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 20:36
Paikkakunta: RAUMA

Viesti Kirjoittaja sturmowik »

just! lambda löytyy! elikkä johtosarja saa olla auton oma!? entäs johtosarjan liitin, sopiiko turbon boksiin suoraan? jos tulee jotain neuvoo mielee(sähkö/ruisku) saa heittä vinkkii!
ahtin määrää tahtin!!!
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mistä vuosimallista on t16-koneesi? Tonnarista vai satkusta? LH 2.2 vai Lucas?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
sturmowik
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 20:36
Paikkakunta: RAUMA

Viesti Kirjoittaja sturmowik »

käsis olis täs poksi! lucas on ja date code on 0490! mitä sit meinaakaan. koneesta en vuosmallia tiiä mut samast kait kun toi poksi!??
ahtin määrää tahtin!!!
sturmowik
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 20:36
Paikkakunta: RAUMA

Viesti Kirjoittaja sturmowik »

höh! sama pää ainaisesti! siis satkusta
ahtin määrää tahtin!!!
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jaa no jos Lucas on käytössä, niin joutunet kyllä johtosarjankin vaihtamaan. Se nyt ei sinänsä ole kyllä vaikea homma, koska ruiskun johtosarja on auton muusta johtosarjasta irrallaan ja irtoaa nätisti yhtenä isona "käärmeenä" kun sen vaan irrottaa konehuoneesta kaikista ruiskun osasista ja vetää läpiviennin kautta ulos kabiinista (tietysti boksi ensin irrotettuna).

Kaikki alkuperäisen auton palikat joudut siis vaihtamaan tuohon i16:n, paitsi bensapumpun. Lambdakin on syytä ottaa luovuttaja-autosta. Katsastukseen tarvinnee sitten todistuksen (runkonumero, rek. ote tms.) että vaihdettu moottorikin on olut vähäpäästöinen. Kone on 90-93, koska Lucasta on saanut vain noina vuosina. Jos suuttimet ovat vihreät, niin M90, jos oranssit niin 91-93.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
sturmowik
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 20:36
Paikkakunta: RAUMA

Viesti Kirjoittaja sturmowik »

ok! kiitoksia
ahtin määrää tahtin!!!
sturmowik
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 20:36
Paikkakunta: RAUMA

Viesti Kirjoittaja sturmowik »

no?? joo o?? mites kun tota bossilaisen käärmettä ny otin pois! konehuoneesta ja sieltä liittimen juurresta lähtee (jalkatilassa) taakse jotta piuhoi sekä erkanee myös kojelaudan suuntaan aikast pali piuhoi!!

voiko ne vetää poikki??
kirjast kattelin että lucas kyl korvais kaikki muut paitti penspumpulle ja jolleki muulle mikä ei ny muistu mielee!!??

entäs mikä boksi on se joka sijaitsee tulevan ABC:n paikalla?(kuskin puolen lokarin kaaren pääl)bossilainen myös. voiko hävittää surutta!!?
ahtin määrää tahtin!!!
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kojelaudan suuntaan menee todennäköisesti ainakin check engine ja nopeustieto mittaristolta, taakse taas bensapumpun sähköt. Tarkista kytkentäkaavioista värien avustuksella että mitä johtoja ne on niin voit verrata mihin ne tarvii lucaksen sarjassa kytkeä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

jcarlson kirjoitti:Kojelaudan suuntaan menee todennäköisesti ainakin check engine ja nopeustieto mittaristolta, taakse taas bensapumpun sähköt.
Niin eikö Lucas toimi siis ilman tuota nopeustietoa mittaristolta?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei toimi oikein ilman nopeustietoa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin