vinkkejä ostoon!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
251265
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 20, 2006 10:21
Paikkakunta: TAMPERE

vinkkejä ostoon!

Viesti Kirjoittaja 251265 »

"tää se päivä on.."
Lähen ostaa 900i -86 ja haluisin viimehetken vinkkejä
mihin kiinnittää huomioo oudossa autossa..
Ajettu 258 000 pelleiltään nätti, ajoaikaa 7kk!
taatta myy pois ja mähän iskin kii!!
joo..
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: vinkkejä ostoon!

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

251265 kirjoitti:"tää se päivä on.."
Lähen ostaa 900i -86 ja haluisin viimehetken vinkkejä
mihin kiinnittää huomioo oudossa autossa..
Siihen kiinnittäisin huomioo, että olisi mukana joku, jolle Saab 900i -86 ei ole outo auto ja jolla ei ole autokuume yli asteikon.

Eli joku vapaaehtoinen Saab-asiantuntija matkaan, luulisi niitä Tampesterin kokoisestakin kyläpahasesta pari löytyvän...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
251265
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 20, 2006 10:21
Paikkakunta: TAMPERE

Viesti Kirjoittaja 251265 »

Ei ehdi etsiä enää..
Katon kuitit, öljyt,käynnin, koeajan,paperit,ja sanon et mun veli nyrkkeilee.. :D
joo..
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

251265 kirjoitti:Ei ehdi etsiä enää..
Katon kuitit, öljyt,käynnin, koeajan,paperit,ja sanon et mun veli nyrkkeilee.. :D
Veikkaat siis, että kyseessä on semmoinen helmi, joka häipyy markkinoilta välittömästi nopeammille, jos et nyt HETI toimi? Veikkaisinpa, että ei tuo -86 iivari nyt vielä ihan ole ainut yksilö, edes Tampereella :wink:

Tuon yo listan lisäksi menee sitten vielä ainakin tunti-pari, kun purat verhoiluja ruostevaurioiden tarkistamiseksi ja koputtelet vetaritunnelit huolella. Siis jos ei yllätyksiä halua :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
251265
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 20, 2006 10:21
Paikkakunta: TAMPERE

Viesti Kirjoittaja 251265 »

Joo kyllä siihen aikaa hyvä tovi menee
En tota yksilöö osta sijoitusmielessä, aattelin vain ihan jotai vinkkei..
joo..
251265
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 20, 2006 10:21
Paikkakunta: TAMPERE

Viesti Kirjoittaja 251265 »

No niin.. Kävin paikalla yksin.
-96 oli pelleiltään ihan "siisti" eikä sitä oltu vähään aikaan maalattu (auringossa haalistunut maali kauttaaltaan)
Pyysin käynnitämään koneen =klykoli kupli ja oli aiovan mustaa!

Ukko väitti että kaikki saab- merkkiset autot "antaa kuplia koska saab on ainoa merkki joka kierrättää nesteen KOKOAJAN paisuntasäiliön kautta ja se kuuluu saabin "ominaisuuksiin"..!!Siis uskomaton ukko!

Sanoin sille että saabi on eka merkki joka on rikkinäisenäkin ehjä ja vielä pitääkin olla!!
Kannesta alaspäin koneen ulkokuori oli aivan musta ja märkä..
Sanoin hänelle että 250 00 km ajettuei ole tuon näköinen ja olin saada turpaani..
Viimeksi muokannut 251265, Ke Loka 04, 2006 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
joo..
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

saattaa se glykoli olla aika kuran väristä (ruskeata) jos ei ole pitkään aikaan vaihdettu. tavallaan tuossa selityksessä on perää, että pientä virtausta pitää paisuntasäiliössä olla juuri tuosta ukon mainitsemasta syystä. eri asia sitten jos kaasua lisätessä alkaa puhkumaan reilusti lisää sinne paisuntasäiliöön.
korjatkaa viisaammat jos olen väärässä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
251265
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 20, 2006 10:21
Paikkakunta: TAMPERE

Viesti Kirjoittaja 251265 »

Kai toi neste jotenkin kiertää kun paisuntasäiliöltä mennee letku vesipumpulle.. mut pitääkö koneen öljyt vuotaa kannesta alaspäinniinku olis roiskittu konehuoneeseen?? "ominaisuus?"
joo..
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Ei todellakaan "pidä"!
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

251265 kirjoitti:Ukko väitti että kaikki saab- merkkiset autot "antaa kuplia koska saab on ainoa merkki joka kierrättää nesteen KOKOAJAN paisuntasäiliön kautta ja se kuuluu saabin "ominaisuuksiin"..!!
Satkussa on syyläristä pumpulle alavesiletku, varsinainen kierto tapahtuu sen kautta ja paisuntasäiliö on lähes pelkästään paisuntasäiliö.

99:ssä ei ole erillistä alavesiletkua, syyläriltä pumpulle kierto tapahtuu paisuntasäiliön läpi, tosin siinäkin kierto on pyritty rajaamaan säiliön alaosaan säiliön sisällä olevalla välipohjalla.

http://uk.geocities.com/sbildz1/Eg/Bilder/5101.gif

99:ssäkään ei pahemmin pitäisi kuplia säiliössä, vaikka neste siinä kiertääkin jatkuvasti kun termostaatti on auki.

Tonnarissa paisuntasäiliön rooli on samankaltainen kuin satkussa. Kuupasta ja muista vanhemmista en tiedä, kuten en uudemmistakaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
251265
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 20, 2006 10:21
Paikkakunta: TAMPERE

Viesti Kirjoittaja 251265 »

Tää ukko oli (on!) nettiautossa ja mä lähetin sinne ylläpidolle vinkin että toi -86 ja ajettu "rasvaruisku" on huijari!!!
Mua vituttaa ylikaiken että toinen yrittää kusettaa toista jonkun kuukausaipalkan verran vaikka esim.toista hyväsydämistä ,joka menettää siinä luottamuksen ihmisiin , merkkiin ja moniin muihinkin
asioihin jotka voisivat olla esim. tämän kaltaiset yhteisöt niinkuin saab-club on!
joo..
251265
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 20, 2006 10:21
Paikkakunta: TAMPERE

Viesti Kirjoittaja 251265 »

En ole lyyriesti kovinkaan kummoinen, mutta toivoisin tämän saitin pysyvän
nimen omaan merkille ja rehellisyydelle uskollisena ja vaalia sekä levittää merkkikohtaista
tietoa yms. henkeä
joo..
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kyllähän nämä saabien koneet on monesti öljyisiä ja likaisia, jos ei ole pesty ikinä. Ite en esim. ole pessyt kertaakaan 5,5vuoden aikana tuota reilun 400tkm ajettua 900i:n konetta ja aika karmeessa paskassahan se alkaa jo olla. Tosiaan ei se vesi siellä paisarissa saa kuplia. Jonkinmoista virtaustahan siinä voi toki nähdä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Rusakko
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Syys 05, 2006 14:12
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Rusakko »

251265 kirjoitti:Tää ukko oli (on!) nettiautossa ja mä lähetin sinne ylläpidolle vinkin että toi -86 ja ajettu "rasvaruisku" on huijari!!!
Mua vituttaa ylikaiken että toinen yrittää kusettaa toista jonkun kuukausaipalkan verran vaikka esim.toista hyväsydämistä ,joka menettää siinä luottamuksen ihmisiin , merkkiin ja moniin muihinkin
asioihin jotka voisivat olla esim. tämän kaltaiset yhteisöt niinkuin saab-club on!
Onko kyseinen auto id. 910215?
NG900 S -94.
251265
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 20, 2006 10:21
Paikkakunta: TAMPERE

Viesti Kirjoittaja 251265 »

Sama saabi..
joo..
Vastaa Viestiin