99 -69 orkkis ja hyvä. Ostaisinko?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 42
- Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:30
- Paikkakunta: Maalahti
99 -69 orkkis ja hyvä. Ostaisinko?
Moi kaikille kaikkitietäville! Mulle on tarjottu ensimmäistä vuosimallia olevaa 99:ä. En vaan tiedä, mikä olisi tuollaisen arvo, eli mitä sellaisesta "kannattaa" maksaa... Ajettu noin 150t, sisältä kuin uusi, ulkokuoressa muutama täplä, täysin alkuperäinen ja toimiva. Vapaakytkin ja kaikki hienoudet. Ei ole rekisterissä, mutta vaikuttaa ihan ehjältä, jopa ovet! Museorekisteröintikin onnistuisi pienellä vaivalla... Onko kerholaisilla montakin sellaista?
Kaikki käy ja ellei käy niin hinataan!
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Harvinainen se ainakin on, sillä AKE:n rekisterissä niitä näyttäisi olevan kokonaista 4. Mikäpäs siinä, jos se sopii omiin tarpeisiin ja/tai toiveisiin. Kyllä tuollaista jo kehtais tapahtumissa näyttää
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
-
- "Kaasari"
- Viestit: 42
- Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:30
- Paikkakunta: Maalahti
Niin.. "tarvetta"han ei tietenkään oikeastaan ole... kiinnostusta ja omistamisen halua kylläkin!
Et vastannut siihen hintakysymykseen, mutta...: arvohan on ostajan/käyttäjän silmissä (ja on myös lompakon paksuudesta riippuvainen)
Mistä niitä AKE.n rekistöintitilastoja pääsee selailemaan, vai pääseekö?
Et vastannut siihen hintakysymykseen, mutta...: arvohan on ostajan/käyttäjän silmissä (ja on myös lompakon paksuudesta riippuvainen)
Mistä niitä AKE.n rekistöintitilastoja pääsee selailemaan, vai pääseekö?
Kaikki käy ja ellei käy niin hinataan!
Omani ostin aikoinaan sellaiseen pilkkahintaan, että auton kuntoon nähden sitä on tullut kerran jos toisen päiviteltyä, etenkin, kun kyseessä oli kuitenkin ensimmäinen harrasteautohankinta. Hinnasta on paha mennä sanomaan, mutta jos auto on ns. alkuperäisessä kunnossa, niin tiedossa voipi olla vaikka minkälaista remppaa. Mm. kumitiivisteet tuppaa hapertumaan vuosien saatossa (>>kampiakselin tiivisteet vuotaa). Ja sylinterikannen remppa ei sovi hätähousuille . Myös jakopää on Triumphin koneissa heikompi (rallattaako?).
Tuolta Saab-rekisterin puolelta varmaan selviää, kuinka monta kromipuskurista (69-71) 99:ä klubilaisilla yhteensä on. Ei ainakaan liian montaa, kuten ei enää rekisterissäkään. Muistaakseni vm. -71 oli 22 kpl, varhaisempia vielä vähemmän.
Mutta melkoisen tyylikäs on tuo vm. 69! 500-1000 € riippuen aika monestakin tekijästä ..
Tuolta Saab-rekisterin puolelta varmaan selviää, kuinka monta kromipuskurista (69-71) 99:ä klubilaisilla yhteensä on. Ei ainakaan liian montaa, kuten ei enää rekisterissäkään. Muistaakseni vm. -71 oli 22 kpl, varhaisempia vielä vähemmän.
Mutta melkoisen tyylikäs on tuo vm. 69! 500-1000 € riippuen aika monestakin tekijästä ..
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
-
- "Kaasari"
- Viestit: 42
- Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:30
- Paikkakunta: Maalahti
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Lucahan noita tilastoja on kerännyt: http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/ake.html
Hintaa en lähtisi arvioimaan, kun autoa en ole nähnyt. Mutta jos tuollaisen haluaa, niin sehän ei ole rahasta kiinni, kun vaihtoehdot on vähissä.
Hintaa en lähtisi arvioimaan, kun autoa en ole nähnyt. Mutta jos tuollaisen haluaa, niin sehän ei ole rahasta kiinni, kun vaihtoehdot on vähissä.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Jos ei muualta saa, niin kaikki mahdolliset osat Triumph-moottoreihin: http://www.rimmerbrothers.com
Nettihuutokauppoja ja rompetoreja kannattaa myös kiertää. Sytkäosaa ja muuta saa aika hyvin ihan perus-motonetistä, jos ei satu orggisosaa olemaan tarpeen sattuessa itsellä hyllyssä.
Nettihuutokauppoja ja rompetoreja kannattaa myös kiertää. Sytkäosaa ja muuta saa aika hyvin ihan perus-motonetistä, jos ei satu orggisosaa olemaan tarpeen sattuessa itsellä hyllyssä.
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Jos et osta itse, heitä minulle myyjän tiedot privaviestinä. Mahdollisesti syntyneistä kaupoista kiitoksena tulee sitten provikat!
Edit: enkä tiedä minäkään tuollaisen arvoa.. siksi alan googlettaa näillä minuuteilla. Varautunut olen kuitenkin nelinumeroiseen summaan jos kunto on kohdallaan.
Edit: enkä tiedä minäkään tuollaisen arvoa.. siksi alan googlettaa näillä minuuteilla. Varautunut olen kuitenkin nelinumeroiseen summaan jos kunto on kohdallaan.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
en oikein ymmärrä keskustelua moisen auton arvosta. lienee ainoa tuonkuntoinen suomessa myytävänä oleva 69, niin väistämättä on myyjän markkinat ja hän määrittelee hinnan (jos ymmärtää tilanteen). jos mulla olis resursseja (rahaa, tilaa, säilytyspaikka) ottaa tuollainen auto, maksaisin kyselemättä nelinumeroisen hinnan, kakkosellakin alkavan, jos auto on todellakin "helposti museoitavissa" (tämähän on tosin varsin laaja käsite).
itse en ole koskaan tinkinyt autokaupoissa joissa olen *todella* halunnut jonkun auton. oman halun määrästä se hinta koostuu, toisin sanoen kysynnän ja tarjonnan laki.
itse en ole koskaan tinkinyt autokaupoissa joissa olen *todella* halunnut jonkun auton. oman halun määrästä se hinta koostuu, toisin sanoen kysynnän ja tarjonnan laki.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
Nii-in..loppujen lopuksi hinnan määrittävät kaksi tekijää: 1.Kuinka kovasti ja kenelle myyjä haluaa auton myydä ja 2. Kuinka suuri on ostohalu.
Tuntuu, että vanhojen 99:ien markkinat vaihtelee aika lailla..joskus mikään ei kaupaksi tai sitten olisi heti 10 ostajaa (ottajaa?) . Toivotaan että kyseisessä tapauksessa hinnasta päästään sopuun ja uusi omistaja pääsee seikkailulle ruostumatonteräspuskuri-99:n ihmeelliseen maailmaan ompelukonetyhjäkäynti-Triumphin säestyksellä .
Tuntuu, että vanhojen 99:ien markkinat vaihtelee aika lailla..joskus mikään ei kaupaksi tai sitten olisi heti 10 ostajaa (ottajaa?) . Toivotaan että kyseisessä tapauksessa hinnasta päästään sopuun ja uusi omistaja pääsee seikkailulle ruostumatonteräspuskuri-99:n ihmeelliseen maailmaan ompelukonetyhjäkäynti-Triumphin säestyksellä .
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
edelliseen kommenttiini vielä, olennaista on se kelpaako ostajalle myös -70 tai -71 (rautapuskurisia vielä), silloin on ehkä turha maksaa harvinaisemmasta. jos vain kuusysi kelpaa, niin myyjän markkinat.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
-
- "Kaasari"
- Viestit: 42
- Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:30
- Paikkakunta: Maalahti
No niin... tulihan se sitten ostettua... Kiitos kaikille vinkeistä! Ei se mikään ylihalpa ollut, ja lopullinen hinta ei edes vielä ole tiedossa... ostohinta oli 5-numeroinen (Ruåtsista kun hain ) ja tullit, alvit ym maksut ovat vielä tulossa... Eilen illalla tultiin Turkuun, kaatosateessa ja pimeydessä ajettiin kotiin ja tänään näytin ysiysiä sekä tulli-tyypille että katsastus-sällille Vaasassa... Seisontajarru näytti 0,2 oikealla puolella, joten säätöä ja uutta näyttöä se vaatii, mutta muuten tuli vain kehuja!
Noin 5 ruostekuplaa menee korjausmaalaukseen, ja sitten Suappi onkin menossa museotarkastukseen! Saabismi ON sairaus. Se. Vakava. Sairaus.
Kaikki käy ja ellei käy niin hinataan!