Uutta kolinaa ässässä!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Uutta kolinaa ässässä!

Viesti Kirjoittaja junnu »

Tässä olis nyt uutta kolinaa,jota on aika vaikea kertoa.Yritetään ny kuitenkin.Kolina kuuluu kun ajaa ns.pinta kaasulla.Ei veto päällä eikä moottori jarrutuksella.Autoon on vaihdettu männät,mutta ei tietoa mitkä?Voisko nuo männät aiheuttaa sen kolinan,Vai tarviiko laakereita alkaa miettiin?Auto on -91 Onkos kierrokset rajoitettu 6 tonniin,kun ei maantie ajossa enempää nouse :oops:
Jos joku tuntee simo tompurin kouvola/helsinki akselilla,niin olis kiva saada yhteyttä häneen (vissiin rempannu ton koneen)Olis kiva tietää avaamatta mitä koneelle on tehty:
puh.050-3748237
#3078
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Ei vaan olis joku kiertokangen laakeri hajonnut? Tai kiertokangen pultit jääneet remontissa laittamatta oikeaan momenttiin :? .
Remontin tekijöitäkin on niin monenlaisia, joskus olis parempi kun eivät koskisi ollenkaan moottoriin. Oliko tämä se kullanvärinen, joka oli taannoin myynnissä nettiautossa?
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Re: Uutta kolinaa ässässä!

Viesti Kirjoittaja moksu »

junnu kirjoitti: Onkos kierrokset rajoitettu 6 tonniin,kun ei maantie ajossa enempää nouse :oops:
On
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Oli hopia,en tiiä oliko nettiautossa?Näiltä sivuilta löyty!taitaapa olla koneen nosto edessä :(
puh.050-3748237
#3078
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

junnu kirjoitti:Oli hopia,en tiiä oliko nettiautossa?Näiltä sivuilta löyty!taitaapa olla koneen nosto edessä :(
Väristä en ollu enää varma, mutta muistan sen auton ilmoituksen.
Eikö siinäkin ollut jotain virityksiä?
Ysitonnisen cooleri ja nahkapenkit.
Ja vasta remontoitu konekkin :? ?

Toivottavasti ei oo tullut mitää isompaa vikaa, mutta tarkistettava se on kuitenkin. Ennen kuin tulee täystuho ja koneesta tulee korjauskelvoton.
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Uutta kolinaa ässässä!

Viesti Kirjoittaja suorsa »

junnu kirjoitti:Jos joku tuntee simo tompurin kouvola/helsinki akselilla,niin olis kiva saada yhteyttä häneen (vissiin rempannu ton koneen)Olis kiva tietää avaamatta mitä koneelle on tehty:
En miestä tunne, mutta katsotaan mitä asian eteen voin tehdä. Jos en aivan väärin muista niin alunperin koneesta oli yksi mäntä hajonnut ja korjauksen yhteydessä vaihdettu kaikki männät.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Täytyy ny kertoa,että veli sen osti(eka saba)auto on kuoseiltaan erittäin fiksu:nahat,sähköt,webasto,ilmastointi, 17alut 9k ic,2,3 ppsäädin ja kuulemma oli turbo rempattu..nii ja se kone??220t ja korissa ei sanomista.Voima puolella puutetta ja se pitäs kanssa selvittää?
Ainoana miinuksena oli nostajien kolina,Koitettiin forte pesua ja ei auttanut.uusilla nostajilla loppui,mutta löytyi toi toinen kolina?Pesun jälkeen 10/60 gastrol?Mitä pitäs olla?Tarviiko lisäaineen pesun jälkeen?Tuo mäntäremontti askarruttaa edelleen?Kylmänä kolisee enempi.Olisko jollain männillä saatu sama efekti kuin 2.1 Harmittaa kun 16v on ollu niin perhanan luotettava,ja sitten käy näin.Oompa itsekkin vielä ässiä kehunut?Saabi huollossa sanoivat että lisäaineita ei tarvi?
puh.050-3748237
#3078
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

No joo?Saab huollossakin kuuntelivat ja kiertokangen laakereita veikkailivat(viimeviikolla)Ajattelin vaan ett kauankohan mahtaa kestää noilla äänillä?Auto on ollut joka päivä liikenteessä ja armoa ei ole annettu.Joka tapauksessa täytyy avata.Luulis että öljyn paineet olis jo kadonnu?onko kenelläkään kokemusta motonetin nostajista, josko niistä johtuis?oli pikkuisen eri malliset kuin koneesta löytyneet?
puh.050-3748237
#3078
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Mun vanha ässä on pitäny samaa kolinaa jo niin kauan kun se meillä on ollu ja on vieläkin, pikkuveljen käytössä. Epäilin itsekkin alakerran laakereita, mutta pari vuotta sitten vaihdoin latikon ja tarkastin laakerit eikä niissä mitään ollut ihan kuin uudet ja öljyn paineet on hyvät. Pistin paketin kasaan ja menoksi. sama kolina kuuluu edelleen ja autolla on ajettu meillä 60tkm eikä ääni ole pahentunut.
Itse epäilen äänen tulevan männänhelmoista tai kytkimestä en osaa sanoa. Ilmoita täälä kun saat äänen aiheuttajan tietoon.
Ääni alkaa kuulua 2500rpm jälkeen juurikin silloin kun moottori käy niin sanotusti vapailla kierroksilla eli ei vetoa eikä moottori jarruta.
Ääni kuuluu myös paikallaan kierrätäessä juuri sopivilla kierroksilla silleen korahtelee...Kuulostaa ulospäin siltä kuin joku olisi tulossa ulos moottorista :lol:
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Kyllä toi sukellusveneen kommentti tais osua oikeaan?Kiertokangen Laakerit oli kiivenny päällekkäin,oiskohan ollu momentit tekijällä hukassa?Luulis että vähän kauemmin kestäis rempan jälkeen? Kuva :evil:
puh.050-3748237
#3078
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

junnu kirjoitti:Kyllä toi sukellusveneen kommentti tais osua oikeaan?Kiertokangen Laakerit oli kiivenny päällekkäin,oiskohan ollu momentit tekijällä hukassa?Luulis että vähän kauemmin kestäis rempan jälkeen? Kuva :evil:

Mites kampiakselin kaulan pinta?
Vieläkö saa kalua alakerrasta?
Todennäköisesti unohtunut kiristys kiertokangesta, jos noin nopsaan on hajonnut.
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Kyllä taitaa kampura mennä uusiks?Oli aikas paha..
puh.050-3748237
#3078
Vastaa Viestiin