900i PARAS ÖLJY??

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

ari_viitanen kirjoitti:Itse olen huomannut että kun tuli joskus ostettua mobilin tai nesteen
öljyä niin tuntui että rupesi maistumaan öljy koneelle sitten kun vaihtoi merkkiä niin eipäs maistunut öljy.
Mitä öljymerkkiä käytät ???

Kyllähän minullakin mobil 5/40 W...Joutuu lisään vaihtovälillä 1.5 litraa...

Kerran vaihdoin teboilin goldin synteettisen ja venttiilien rallatus koveni huomattavasti. En kylläkään tiedä onko öljyn merkin vaihdolla mitään merkitystä...Vaihdoin takaisin mobiiliin eikä rallata..
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Nykyään ei ole vaki merkkiä mutta sitä olen käyttänyt.no helv...
kun ei muista viininpunainen kannu mikä on tarkoitettu yli 100tkm
ajetuille motoreille ja lupaavat että stefatkin pehmenis tiedä häntä
10/40 tai 10/50 mitä käytän 0luokan öljyyn en koskekaan
toiset auton valmistajat kieltävät ko. öljyn käytön voi toimia
itse en osta 0 luokan öljyä.
Ari 1622
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

ari_viitanen kirjoitti:Nykyään ei ole vaki merkkiä mutta sitä olen käyttänyt.no helv...
kun ei muista viininpunainen kannu mikä on tarkoitettu yli 100tkm
ajetuille motoreille
Valvoline Max Life?
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Just toihan se oli, sama pää kesät talvet.
Ari 1622
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Tällä hetkellä on sisällä Mobilin puolisynteettiset Super S 10w-40.

Aikaisemmin olen käyttänyt Mobilin mineraaliöljyä Super 10w-40, mutta tuota ei enää ole kaupoissa.

Onkohan tietoa, mistä tuota mineraaliversiota voisi löytää? Joka paikasta myydään tuota puolisynteettistä versiota..
Viimeksi muokannut akyttala, Pe Marras 10, 2006 09:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Omassa 900i:ssä on 10W30 mineraaliöljyt, en vaan muista minkä valmistajan. Jotain halpaa kuitenkin :P
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

MacTurbo kirjoitti:Omassa 900i:ssä on 10W30 mineraaliöljyt, en vaan muista minkä valmistajan. Jotain halpaa kuitenkin :P
Itsekin käytän toisessa satkussa Teboilin mineraalia 10/30 W... Maksaa 7 egee purkki..
saabfani
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Huhti 08, 2006 21:06
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saabfani »

Sitä käytän mitä milloinkin on jossain tavaratalo tai markettien tarjouksessa, no en kuitenkaan mineraali öljyö :D
SAAB 9-5 Aero SAAB 900 16V 89 Opel Rekord C coupe Tuutti Pajero
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

voiteluaineet

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Tere ållå!

Niin minulla ainakin on ollut autossa Mobilin Rally Formula 5W-50. Mobilin paremmat synteettiset öljyt ovatkin mielestäni eräitä parhaita voiteluaineita.

Toinen hyvä on kuulemma Catrol, josta tosin ei mitään omaa kokemusta oo.

Nykyisin olen käyttäny Teboilin Gold 5W-40 öljyä, eikä ole mitään huonoa sanottavaa siitä.

Ainakin eräässä TM:n testissä menestyivät Mobilin ja Teboilin öljyt kaikki hyvin.

Ite olen myös käyttänyt molydeenisulfidia öljyn seassa. No kukin saa olla miä mieltä haluaa. ja ei minulla ainakaan mitään haittavaikutuksia tunnu olevan.
SAAB
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Vapaastihengittävissä olen käyttänyt 10w40 öljyjä.Merkit vaihtelevat autosta riippuen.
Ahdetuissa olen aina luottanut mobil 1 rallyformulaan.
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Kaasarisatkussa käytin Teboilin Silveriä ja tuossa ahdetussa versiossa on nyt Castrolin Edge:t sisällä, 5w-30. Tuo öljynvaihto alkaa olla ajankohtainen ja ajattelin kokeilla tuota Teboilin 5w-40 Diamondia.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Kysytäänpä tässä sitten, että missä vaiheessa teillä tuo öljy rupeaa olemaan huonoa? Eli menettää pahasti voitelukyvyn (sormilla tuntee) ja on mustaa kaffia?

Tietysti tohon vaikuttaa koneen historia, onko kaupunkiajoa jne.

Viimmeksi mulla tuli noin 7000km kohdalla kilsat täyteen.
VW transporter 2.5tdi vm.99
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Eiköhän ne jossain noissa kilometreillä tule täyteen
jos enempi kylä pyöritystä.
Ari 1622
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Teboilin Silver 5W 40 pyöri mun satkussa .Mittarissa yli 860 000km , kun möin pois. Kansipahveja meni jokunen , mutta muutoin kone oli koskematon.
Oljynvaihtovälinä pidin 5000 km ja kun mittarissa oli puoli miljoonaa,pidensin vaihtovälin 7500 km:iin.
Huomasit varmaan Tekniikan Maailman öljytestin ?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ainaskin itellä tuo 8-tappinen 900i ehti saaha sen vähän yli 400tkm mittariinsa, ennen purkua ja öljyä ei syönyt. Luultavasti koko auton historian ajan käytetty synteettisiä öljyjä. Liian hyvä aineilla näköjäs oli sitten ajettu, kun kori petti ennen moottoria. 8O

Voisi vaan sanoa, että jos auto ei ole mikään helmi koriltaan, niin öljyihinkin voi suhtautua lähinnä sillä tyylillä, että ne vaihdetaan ajoissa (kymppitonni tai kerran vuoteen) ja suodatinkin vaihtuu joka kerta. Tuskinpa ainakaan näiden vanhempien saabien koneet menee miksikään, jos vaan ei pääse öljy loppumaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin