OG 900 Aero-oikea vai väärä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: OG 900 Aero-oikea vai väärä

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

mart96 kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:
- Ruotsissa oli vähän aikaa sitten myynnissä alkuperäinen automaattivaihteinen Aero
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... automaatti
Niin-se tuli sitten Viroon :D
siksi mua kiinnostikin, että onko se nyt sitten aero vai ei
Vai että sinne meni..! :) Hienolta tuo ainakin vaikutti.
Ja onhan se selvästi Aero, koska oli uudesta asti ruotsissa ollut ja rek.otteessa "AD35L-AERO".

Erittäin erikoinen auto siis, olisi kiva tietää kenen toimesta "syntynyt" automaatiksi.. :wink:
Turbonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23

*pelin aero?

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

hieman OT: Onko Opel varsinaisesti käyttänyt tuota mainittua varaustaan "Aero" mallinimeen jossain automallissaan USA:ssa vai onko vaan jäänyt paperille? Jos on, niin onko tietoa millainen auto on ollut kysessä..?

Mielenkiinnosta,
t. Turbonaattori
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: *pelin aero?

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Turbonaattori kirjoitti:hieman OT: Onko Opel varsinaisesti käyttänyt tuota mainittua varaustaan "Aero" mallinimeen jossain automallissaan USA:ssa vai onko vaan jäänyt paperille? Jos on, niin onko tietoa millainen auto on ollut kysessä..?
Oli pakko itse hieman googlettaa. Näyttäis liittyvän Open GT malliin, tai johonkin suunnitelmiin GT:n osalta. Ei ilmeisesti koskaan ollut myynnissä Aero nimellä kuitenkaan?
Turbonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

okei joo, google on kone...

The Opel Kadett C Aero was produced from 1976 to 1978.
The datas with 2 different engines from 1.2 to 1.6 liters and powers from 60hp to 75hp, are below.
1341 units were produced.

melkoinen "aero"...
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Turbonaattori kirjoitti:The Opel Kadett C Aero was produced from 1976 to 1978.
Jepjep, tuo taisi olla Suomenkin myyntihinnastoissa aikanaan. Ainakin muistan tuollaista kuolanneeni joskus vaahtosammuttimena, kun näin ikivanhassa Tekniikan Maailmassa (maahantuojan) mainoksen kyseisestä kikottimesta. Hieman on maku muuttunut noista ajoista. :wink:
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: OG 900 Aero-oikea vai väärä

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tri-Lo kirjoitti:Ja onhan se selvästi Aero, koska oli uudesta asti ruotsissa ollut ja rek.otteessa "AD35L-AERO".

Erittäin erikoinen auto siis, olisi kiva tietää kenen toimesta "syntynyt" automaatiksi.. :wink:
Ei nyt suoranaisesti liity just aeroon mutta aikoinaan soittelin yhdestä T16 automaatista ja kyselin sen historiaa niin tuo oli tilattu invaliidille. Tuossa saattaa hyvinkin olla vastaavaa syy.
Eihän tuo eka kerta olisi kun tehtaalta on tullu hieman esitteistä poikkeavia yksilöitä. :D
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: OG 900 Aero-oikea vai väärä

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

tetammi kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Ja onhan se selvästi Aero, koska oli uudesta asti ruotsissa ollut ja rek.otteessa "AD35L-AERO".

Erittäin erikoinen auto siis, olisi kiva tietää kenen toimesta "syntynyt" automaatiksi.. :wink:
Ei nyt suoranaisesti liity just aeroon mutta aikoinaan soittelin yhdestä T16 automaatista ja kyselin sen historiaa niin tuo oli tilattu invaliidille. Tuossa saattaa hyvinkin olla vastaavaa syy.
Eihän tuo eka kerta olisi kun tehtaalta on tullu hieman esitteistä poikkeavia yksilöitä. :D
Hyvinkin mahdollista, ajatus kävi kyllä päässä. :wink:
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6520
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Minkähän takia muuten se alareunan tiiviste ja helma on alunperin kiinnitetty isoilla popniiteillä? Laitettiin minun Aeroon oviremontin yhteydessä helmat ruuveilla ja muttereilla kiinni, niin on helpompi irroitella niitä, kun sinne helmojen väliin kertyy kaikenlaista moskaa aika nopeasti...

Eski
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Eski kirjoitti:Minkähän takia muuten se alareunan tiiviste ja helma on alunperin kiinnitetty isoilla popniiteillä? Laitettiin minun Aeroon oviremontin yhteydessä helmat ruuveilla ja muttereilla kiinni, niin on helpompi irroitella niitä, kun sinne helmojen väliin kertyy kaikenlaista moskaa aika nopeasti...

Eski
varmaan nopeempi laittaa popparit kun ruuvi/mutteri- yhistelmä :roll:

ohan tossa og900 muitakin suunnitteluviboja...
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Laitettiin minun Aeroon oviremontin yhteydessä helmat ruuveilla ja muttereilla kiinni, niin on helpompi irroitella niitä, kun sinne helmojen väliin kertyy kaikenlaista moskaa aika nopeasti...
Nopeasti on venyvä käsite. Ainakin tuossa omassa Aerossa, nyt viisitoista vuotta vanhana tulee ekaa kertaa mieleen, että josko nuo pitäis käyttää irti ja puhdistaa välikkö. Ajattelin kyllä popata kiinni edelleen, jos toiset 15v menis sitten sillä :lol:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6520
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ovien alareunat (jotka jäävät helmojen alle) ovat kyllä yleensä paremmassa kunnossa Aeroissa kuin helmattomissa, vaikka kaikki aina väittää noita helmasarjoja auton ruostuttajiksi :lol: Jotenkin vain tuntuisi kätevämmältä saada ne irti ilman porakonetta...

Eski
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Aeroista puheen ollen, alkaa taas olla kevät sen verran pitkällä että tuo Aero alkaa taas tallissa herättään kiinnostusta. Voi kun sais aikaseksi laittaa hieman kuntoon ennen kevään kelejä. Uudet iskaritkin ois hyllyssä kun vain asentais paikoilleen. Mutta senkin tietää että niitä jos irti ruuvailee, niin hokasee että jos jarrut laittais kuntoon ja samalla parit puslat jne. Meinaa aina levitä käsiin hommat :lol:

900 Aero 1991
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Kiitos tarjouksesta. Löytyy "alkuperäiset" jo laatikosta ja odottelee asennusta. Mutta ei kellää ois niitä roiskeläppiä viistokeula aeroon? :lol:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Pitäskö rekisteriotteessa tai muissa papereissa olla mallimerkintä aero, jos kyseessä on nk. aito airo?

Onko valmistenumerossa tai siis tämänkaltaisessa tunnuksessa T16AT35LSR-KAT (tai korinumerolla) mitään tietoja aeroon tai aerottomuuteen liittyen? :o

Eli mistäpä vois tietää "varmasti"?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6520
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tonppa kirjoitti:Pitäskö rekisteriotteessa tai muissa papereissa olla mallimerkintä aero, jos kyseessä on nk. aito airo?
Ei vältämättä. Ei minunkaan Aerossa lue.
Onko valmistenumerossa tai siis tämänkaltaisessa tunnuksessa T16AT35LSR-KAT (tai korinumerolla) mitään tietoja aeroon tai aerottomuuteen liittyen? :o
Eipä ole valmistenumerossa mitään Aero-merkkiä. Kerroppa vuosimalli ja alustanumeron 11 ensimmäistä merkkiä, niin selviää ainakin korimalli, moottori ja vaihteistotyyppi.
Eli mistäpä vois tietää "varmasti"?
Selvitä auton ensimmäinen omistaja AKE:lta ja soita sille...

Eski
Vastaa Viestiin