hieman OT: Onko Opel varsinaisesti käyttänyt tuota mainittua varaustaan "Aero" mallinimeen jossain automallissaan USA:ssa vai onko vaan jäänyt paperille? Jos on, niin onko tietoa millainen auto on ollut kysessä..?
Turbonaattori kirjoitti:hieman OT: Onko Opel varsinaisesti käyttänyt tuota mainittua varaustaan "Aero" mallinimeen jossain automallissaan USA:ssa vai onko vaan jäänyt paperille? Jos on, niin onko tietoa millainen auto on ollut kysessä..?
Oli pakko itse hieman googlettaa. Näyttäis liittyvän Open GT malliin, tai johonkin suunnitelmiin GT:n osalta. Ei ilmeisesti koskaan ollut myynnissä Aero nimellä kuitenkaan?
The Opel Kadett C Aero was produced from 1976 to 1978.
The datas with 2 different engines from 1.2 to 1.6 liters and powers from 60hp to 75hp, are below.
1341 units were produced.
Turbonaattori kirjoitti:The Opel Kadett C Aero was produced from 1976 to 1978.
Jepjep, tuo taisi olla Suomenkin myyntihinnastoissa aikanaan. Ainakin muistan tuollaista kuolanneeni joskus vaahtosammuttimena, kun näin ikivanhassa Tekniikan Maailmassa (maahantuojan) mainoksen kyseisestä kikottimesta. Hieman on maku muuttunut noista ajoista.
Tri-Lo kirjoitti:Ja onhan se selvästi Aero, koska oli uudesta asti ruotsissa ollut ja rek.otteessa "AD35L-AERO".
Erittäin erikoinen auto siis, olisi kiva tietää kenen toimesta "syntynyt" automaatiksi..
Ei nyt suoranaisesti liity just aeroon mutta aikoinaan soittelin yhdestä T16 automaatista ja kyselin sen historiaa niin tuo oli tilattu invaliidille. Tuossa saattaa hyvinkin olla vastaavaa syy.
Eihän tuo eka kerta olisi kun tehtaalta on tullu hieman esitteistä poikkeavia yksilöitä.
Tri-Lo kirjoitti:Ja onhan se selvästi Aero, koska oli uudesta asti ruotsissa ollut ja rek.otteessa "AD35L-AERO".
Erittäin erikoinen auto siis, olisi kiva tietää kenen toimesta "syntynyt" automaatiksi..
Ei nyt suoranaisesti liity just aeroon mutta aikoinaan soittelin yhdestä T16 automaatista ja kyselin sen historiaa niin tuo oli tilattu invaliidille. Tuossa saattaa hyvinkin olla vastaavaa syy.
Eihän tuo eka kerta olisi kun tehtaalta on tullu hieman esitteistä poikkeavia yksilöitä.
Minkähän takia muuten se alareunan tiiviste ja helma on alunperin kiinnitetty isoilla popniiteillä? Laitettiin minun Aeroon oviremontin yhteydessä helmat ruuveilla ja muttereilla kiinni, niin on helpompi irroitella niitä, kun sinne helmojen väliin kertyy kaikenlaista moskaa aika nopeasti...
Eski kirjoitti:Minkähän takia muuten se alareunan tiiviste ja helma on alunperin kiinnitetty isoilla popniiteillä? Laitettiin minun Aeroon oviremontin yhteydessä helmat ruuveilla ja muttereilla kiinni, niin on helpompi irroitella niitä, kun sinne helmojen väliin kertyy kaikenlaista moskaa aika nopeasti...
Eski
varmaan nopeempi laittaa popparit kun ruuvi/mutteri- yhistelmä
Laitettiin minun Aeroon oviremontin yhteydessä helmat ruuveilla ja muttereilla kiinni, niin on helpompi irroitella niitä, kun sinne helmojen väliin kertyy kaikenlaista moskaa aika nopeasti...
Nopeasti on venyvä käsite. Ainakin tuossa omassa Aerossa, nyt viisitoista vuotta vanhana tulee ekaa kertaa mieleen, että josko nuo pitäis käyttää irti ja puhdistaa välikkö. Ajattelin kyllä popata kiinni edelleen, jos toiset 15v menis sitten sillä
Ovien alareunat (jotka jäävät helmojen alle) ovat kyllä yleensä paremmassa kunnossa Aeroissa kuin helmattomissa, vaikka kaikki aina väittää noita helmasarjoja auton ruostuttajiksi Jotenkin vain tuntuisi kätevämmältä saada ne irti ilman porakonetta...
Aeroista puheen ollen, alkaa taas olla kevät sen verran pitkällä että tuo Aero alkaa taas tallissa herättään kiinnostusta. Voi kun sais aikaseksi laittaa hieman kuntoon ennen kevään kelejä. Uudet iskaritkin ois hyllyssä kun vain asentais paikoilleen. Mutta senkin tietää että niitä jos irti ruuvailee, niin hokasee että jos jarrut laittais kuntoon ja samalla parit puslat jne. Meinaa aina levitä käsiin hommat
Tonppa kirjoitti:Pitäskö rekisteriotteessa tai muissa papereissa olla mallimerkintä aero, jos kyseessä on nk. aito airo?
Ei vältämättä. Ei minunkaan Aerossa lue.
Onko valmistenumerossa tai siis tämänkaltaisessa tunnuksessa T16AT35LSR-KAT (tai korinumerolla) mitään tietoja aeroon tai aerottomuuteen liittyen?
Eipä ole valmistenumerossa mitään Aero-merkkiä. Kerroppa vuosimalli ja alustanumeron 11 ensimmäistä merkkiä, niin selviää ainakin korimalli, moottori ja vaihteistotyyppi.
Eli mistäpä vois tietää "varmasti"?
Selvitä auton ensimmäinen omistaja AKE:lta ja soita sille...