OG 900 Aero-oikea vai väärä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

YS3AD35L4H2003375 ja -87. Eka rekisteröinti -88 muistaakseni. Viistokeula kumminkin.

Soitin myyjälle, mutta eivät osanneet oikein varmaa sanoa onko aito vaiko eikö. :D
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tonppa kirjoitti:YS3AD35L4H2003375 ja -87. Eka rekisteröinti -88 muistaakseni. Viistokeula kumminkin.

Soitin myyjälle, mutta eivät osanneet oikein varmaa sanoa onko aito vaiko eikö. :D
Eli auto on Saab 900, 3-ovinen combi coupe, 5-vaihteinen manuaali, Turbo16, vuosimalli 1987 ja valmistettu Trollhättanissa.

Tuon perusteella kaikki täsmää.

Eski
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Eli että voisipa olla ihan aito airo.. :o

No hemmetti.

Voiko sitä enää tuon tarkemmin selville saadakaan?
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Ai niin, yksi jippo on olemassa, mutta pitäneekö sitten paikkansa...

Pura ovipahvi irti, siellä ovessa oleva tarra kertoo myös onko ovi rakennettu aeroon vai ei. Lapussa on kaikki tiedot, onko sähköisiä ikkunanostimia tms heebeleitä rakennettu. On siinä muistaakseni myös valmistenumerokin.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

G-mies kirjoitti:Ai niin, yksi jippo on olemassa, mutta pitäneekö sitten paikkansa...

Pura ovipahvi irti, siellä ovessa oleva tarra kertoo myös onko ovi rakennettu aeroon vai ei. Lapussa on kaikki tiedot, onko sähköisiä ikkunanostimia tms heebeleitä rakennettu. On siinä muistaakseni myös valmistenumerokin.

Matti

Kyllä tämä omassa turbossa piti paikkansa.

Listassa mm väri, ei aero, lisäjarruvalo, man peilit, man hissit(lasit) jne... jne...
Kaikki täsmää auton varustukseen runkonumeroa myöten.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
repa
"Aero"
Viestit: 415
Liittynyt: La Loka 11, 2003 19:29
Paikkakunta: Salo

og900 aero

Viesti Kirjoittaja repa »

Tuli hankittua tollanen Aero, ainakin siinä on rekisteriotteessa mallin kohdalla maininta aerosta ja kuskin ovipahvin takana, ovessa olevassa lapussa lukee myös aero. Auto on -87 mallinen ja suomiauto.
#2260
96V4 projekti
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Eski kirjoitti:Ovien alareunat (jotka jäävät helmojen alle) ovat kyllä yleensä paremmassa kunnossa Aeroissa kuin helmattomissa, vaikka kaikki aina väittää noita helmasarjoja auton ruostuttajiksi
Eski
voisiko selitys löytyä siitä että Aeroa harvemmin käytetään ympärivuotisesti joka kelin käyttöautona?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8264
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

jcarlson kirjoitti:Purkamassani 900S:ssä (Ukin tuote) luki muuten ihan suomeksi "Ei Aero".
Noin muistaakseni luki minunkin finmade Turbossa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9-5T kirjoitti:
dimebak kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Purkamassani 900S:ssä (Ukin tuote) luki muuten ihan suomeksi "Ei Aero".
Noin muistaakseni luki minunkin finmade Turbossa.
Eli kyseiseen oveen ei ole tehtaalla määrätty asennettavaksi levikettä, tieto tarvittiin oviesikokoonpanossa jotta asentaja jätti niittamatta alareunan tiivisteen paikoilleen.
Jossain muuallakin sisustassa muistaisin nähneeni aero-lapun (vaiko lappuja), kun en vaan muista missä :oops:
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Auto josta tonppa tuossa aiemmin kyseli oli tämä:
http://www.blocket.se/vi/9300648.htm?ca=1_8_s

Aika hassua, kun Ruotsin pojat väittävät aidoksi Aeroksi ja helmatkin puuttuu kokonaan..? Miksi joku olisi halunnut Aeron ilman helmoja..?

Eski
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

lucaf kirjoitti:
Eski kirjoitti:Ovien alareunat (jotka jäävät helmojen alle) ovat kyllä yleensä paremmassa kunnossa Aeroissa kuin helmattomissa, vaikka kaikki aina väittää noita helmasarjoja auton ruostuttajiksi
Eski
voisiko selitys löytyä siitä että Aeroa harvemmin käytetään ympärivuotisesti joka kelin käyttöautona?
Ei, vaan kyllä ne oikeasti suojaa. Muovihelmallilissa tonnareissa sama juttu havaittavissa.

Ja selvähän se että noita on käytetty, kalliita autoja kun ovat olleet.
Vastaa Viestiin