Peruutusvalot 900i

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
accer
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Heinä 19, 2006 09:20

Peruutusvalot 900i

Viesti Kirjoittaja accer »

Mikäs tässä voi olla häikkänä kun polttimot on kondiksessa,
ei vaan mitään hohtoa peruutettaessa. Katsimieskin pottuilee aiheesta.
Kuulon mukaan jokin kytkin on säädettävissä, siis mikä ja missä?

Autohan on 900i sedan.
Kiitti jos apuja löytyy.

Edit:typo
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Peruutusvalot 900i

Viesti Kirjoittaja jus »

accer kirjoitti:jokin kytkin on säädettävissä, siis mikä ja missä?
Käsivaihteisessa pakkivalokytkin on vaihdekeppikonsolin kuskinpuoleisella laidalla. Keskikonsolimuovien purkaminen riittää kytkimeen käsiksipääsyyn, pelkän virtalukon ympärillä olevan kansimuovin poistaminen ei taida riittää.

Tuossa se kytkin näkyy joten kuten kepin juuressa:
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... ewsIndex=1
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
accer
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Heinä 19, 2006 09:20

Re: Peruutusvalot 900i

Viesti Kirjoittaja accer »

jus kirjoitti:
accer kirjoitti:jokin kytkin on säädettävissä, siis mikä ja missä?
Käsivaihteisessa pakkivalokytkin on vaihdekeppikonsolin kuskinpuoleisella laidalla. Keskikonsolimuovien purkaminen riittää kytkimeen käsiksipääsyyn, pelkän virtalukon ympärillä olevan kansimuovin poistaminen ei taida riittää.

Tuossa se kytkin näkyy joten kuten kepin juuressa:
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... ewsIndex=1
No nyt pitää pyytää anteeksi, toi on automaatti.
Päteekö siihen?

t. nimim. ennenkuin kuitenkin rikon jotain...
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Automaatissa on "pakkivalon kytkin" hieman erilainen.. sijaitsee edelleen kuskin puolella, mutta hieman keulaanpäin tuosta manuaalin kytkimen paikasta(aika tarkalleen kepin kohdalla sivulla). Kytkin sisältää automaatissa myöskin käynnistysestokärjet jotka estävät starttaamisen jollei keppi ole P- tai N-asennossa.

Kuvassa osa 14B: Kuva

Edit: En siis ole 100% varma asiasta.. mutta noin olettaisin, korjatkaa jos olen väärässä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

joo toihan se tomaatissa varmaan on, kandee mitata kytkimeltä jääkö se sähkö siihen. Aika todennäköistä, koska son kuluva osa.
Avasin kerran tollasen liukukytkimen, siitä vaan rohkeesti vääntää haitat sivuun ja hieman trimmaa.
Tarkemmin sanottuna modattiin 8 - venasen vastaava palvelemaan 16 venasessa, piti 1 piuha juottaa siihen lisää, sille oli tosin valmis piste.
hyvin on pelittänyt. samalla katselin sitä vanhaa, oli se liukukytkin aika kulunut, painelin välyksiä pienemmiksi. varaosana ny toimii hyllyllä.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
accer
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Heinä 19, 2006 09:20

Viesti Kirjoittaja accer »

stara kirjoitti:joo toihan se tomaatissa varmaan on, kandee mitata kytkimeltä jääkö se sähkö siihen. Aika todennäköistä, koska son kuluva osa.
Avasin kerran tollasen liukukytkimen, siitä vaan rohkeesti vääntää haitat sivuun ja hieman trimmaa.
Tarkemmin sanottuna modattiin 8 - venasen vastaava palvelemaan 16 venasessa, piti 1 piuha juottaa siihen lisää, sille oli tosin valmis piste.
hyvin on pelittänyt. samalla katselin sitä vanhaa, oli se liukukytkin aika kulunut, painelin välyksiä pienemmiksi. varaosana ny toimii hyllyllä.
No nyt alkaa olla ohjeet paikallaan, menee tosin huomiseen ja
valoisaan aikaan että pääsen katsomaan.
Kiitos "Myrkky" ja "stara".
Kerrotaan kuinka homma etenee.
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

kandee mitata kanssa, jotta saa se lamppu maadoituksen, kun vanhemmiten noi takapään kontaktit usein tuppaa sekoilemaan ja hapettumaan.
vaan jos ei siis tuu virtaskaa lampulle asti , niin ensin sit se syöttöpuoli tietty.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
HVX110
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: La Loka 14, 2006 14:24

Viesti Kirjoittaja HVX110 »

Kiitos tiedoista. Pitääkö kuvassa olevaa osaa 14B säätää?
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

varsinaista säätöä ei ole, kyse siis omavaltaisesta virittämisestä, maun mukaan mittari kourassa kontaktia kyteksien
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
HVX110
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: La Loka 14, 2006 14:24

Viesti Kirjoittaja HVX110 »

Kiitoksia Staralle.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

HVX110 kirjoitti:Kiitos tiedoista. Pitääkö kuvassa olevaa osaa 14B säätää?
Tuossa osassa oli muistaakseni kohdistusmerkkinä toimiva "nuoli" .. oliskohan ollut N-asennossa, ei voi muistaa, mut kumminkin laatikon piti olla jossain tietyssä asennossa ja shifterin samaten niin merkki osui kohdalleen.

Valitettavasti en tarkemmin muista, mut keskikonsoli purettuna hieman toimintaa ihmetellen erehtymisen vaaraa ei juurikaan ole.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin