Bensapumpun rele

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Mr.Airflow
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 10:25

Bensapumpun rele

Viesti Kirjoittaja Mr.Airflow »

Eikö olekkin niin, että 900T '82 missä on siis "kaksoisrele" (bensapumpulle), normaalin releen tilalle pitäisi voida laittaa sulkevan releen? Olen koittanut omassani mutta ei tunnu pumppu saavan herätettä. Olisiko vinkkejä mistä johtuu?

Taustatiedoksi: autoon vaihdettu tänään uudempi pumppu. Oikeita tuplareleitä on kärähtänyt 2 kpl! Nyt olen ajellut hyppylankaviritelmän kanssa... eli jotain on jossain hieman vi***allaan! Mittasin edellisestä pumpusta, sen ollessa käynnissä, sen saavan virtaa 11,45v eli kaiketi suunnilleen kuten kuuluukin. Nyt hanskalokerossa on korjattu tuplarele mutta en viitti laittaa kiinni ennen kuin vika on selvillä...

Eli mitä ja mistä mittailen ja millaisia arvoja tulisi tulla??

:twisted:
Henna Makkonen
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19

...

Viesti Kirjoittaja Henna Makkonen »

Täytyy sanoa etten ymmärtänyt mitään tuosta kysymyksestä?? 8O
mannesman
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Su Loka 01, 2006 11:25
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mannesman »

mm.. saab on autojen aatelia. Onko sulla mennyt ristiin piuhat... ?
http://www.mese.fi 900i -88

"oma takki kaappiin, sitten heti saappiin!"
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ei sitä bensapumpun relettä voi korvata muulla releellä. Kytkentä on sellainen. Koitin tuossa äsken pöydällä olevasta releestä katsoa, että voiko tavan rele toimia bensapumpun releen korvaajana. Ei ainakaan kytkennän perusteella.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
MattiTapio
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 15:38
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja MattiTapio »

Siinä pumpun releessä on turvatoiminto, mikä estää bensan pumppaamisen moottoritilaan esim. kolaritilanteessa: auton moottorin tulee käydä ja sytytyspulssien olla olemassa ennenkuin pumppu toimii. Lisäksi turbo-mallin releessä on moottorin kierrosluvun rajoitin, joka rupee katkomaan pumpun sähköjä, kun mennään ylikierroksille.
9-5 2,3tA -03 ka, 9-5 2,0tA wagon ka, 900 -92 2,1 ka, 96 -75 oe, 900 99 96 vo
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

miten sait hyppylankaviritelmän toimiin ??
Vastaa Viestiin