Jos se saappi on mahdollista viedä takaisin viasta johtuen niin vie ihmeessä ja ota se ehta golffi tilalle.
Jos ei ja tuntuu pakottavaa tarvetta vaihtaa öljyt lootaan niin lähimarketista kattoo ihan halvimman moottoriöljyn mitä on (mielummin kumminki 4-tahti) ja sitä sinne. Paskanhaju on tuossa autossa vain haitaksi.
900i 16v -89 ja "valeturbo-ujellus"
Kiitos vinkeistä! Öljyt on vieläkin haalareista huolimatta laittamatta (OFF-TOPIC = työnhaku päällä samalla) mutta postauksista päätellen taitaa olla sitten ominaisuus eh... mutta öljyt aion vaihtaa anyway jossakin välissä ihan kokeilumielessä tarkkaan harkiten punniten mikä "traktoriöljy" sinne sopii. Ei se ääni niin jumalaton ole mutta golffin jälkeen vaihdelaatikko tuntuu aika hurjalta. Meinasin viedä satkun jo takaisin mutta ihan uteliaisuuttani ajattelin katsoa mitä tuleman pitää...
Asiasta neljänteen, rupesin sitä "rammaria" virittämään, joku Alpinen TDM-7543M mallinen kasettipesällinen. Johdotukset olivat aika villit, aikani roplattua sain lämmitykset puhaltamaan niinkuin paneelissa lukeekin, katselin siitä etukaiuttimen reiän kautta että kierroslukumittarikin oli jotain liitosta vailla (ei mittari härähdä eikä kello raksuta...), aika paljon lamppuja kärtsänny sieltä täältä ja kaikkea pientä. Mutta jos loota/lämmitys/kulku kestää edes talven niin saa luvan kelvata nyt. Katselin tuota Alfamerin korjausopasta kirjastossa, pitänee lainata se jos sieltä selviäis edes nuo värikoodit paneelin johdotuksessa ettei tarvi mittarin kanssa arvuuttaa mistä tulee mitäkin...
Asiasta neljänteen, rupesin sitä "rammaria" virittämään, joku Alpinen TDM-7543M mallinen kasettipesällinen. Johdotukset olivat aika villit, aikani roplattua sain lämmitykset puhaltamaan niinkuin paneelissa lukeekin, katselin siitä etukaiuttimen reiän kautta että kierroslukumittarikin oli jotain liitosta vailla (ei mittari härähdä eikä kello raksuta...), aika paljon lamppuja kärtsänny sieltä täältä ja kaikkea pientä. Mutta jos loota/lämmitys/kulku kestää edes talven niin saa luvan kelvata nyt. Katselin tuota Alfamerin korjausopasta kirjastossa, pitänee lainata se jos sieltä selviäis edes nuo värikoodit paneelin johdotuksessa ettei tarvi mittarin kanssa arvuuttaa mistä tulee mitäkin...
Teboilin Monitra näkyy olevan GL-5 luokan öljyä, eikö se taas kerran tee pahaa synkronirenkaille?f-19 kirjoitti:
Itsellä Teboilin maatalousöljyä, aika paksua. Taitaa olla juuri 10w30 GL-4 lisäaineistuksella eli tarkoitettu vaihteistoillekin. Normi moottoriöljyssähän ei GL-4 luokitusta ole
Jokatapauksessa, itsellä on TB:n Moniaste 10w-30 mineraaliöljy (6eur/4l) laatikossa ja kyllä se vaihteistoöljyn vaihto helpotti etenkin kolmosen laittoa loveen.
Omassa autossa laatikko tosin on jokseenkin äänetön ainakin omasta mielestäni, eli siihen en osaa sanoa mitään, hiljeneekö.
Vaan eikös tuommonen Saabin laatikko kestä ikuisuuden vaikka uliseekin, kunhan voitelu on kunnossa. Laita autoosi vaikka kitkarenkaat, niin et huomaa sitä ääntä..

Mulla tuommonen ujellus tulee laturin hihnoista, eikä siitä taida päästä eroon. Laturin puslatkin on jo vaihdettu sekä remmit n+1 kertaa, mutta aina se vaan vinkuu.
Ahaa. Kiitoksia tästä.jcarlson kirjoitti:Maatalousöljyjen lisäaineistus on tehty niin, ettei se syövytä keltametalleja (kuten pronssi ja messinki).
Taidanpa vaihtaa huvikseni Monitrat siis laatikkoon, onhan noilla nykyisillä litkuilla jo varmaan 15tkm ajettukin. Monitraakin pitäisi löytyä jostakin tallin perukoilta, 127:ssa sitä ainakin aikoinaan käytettiin..