Turbo satkun öljynjäähdyttimen sijoittaminen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Turbo satkun öljynjäähdyttimen sijoittaminen

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Niin kun kaikkihan tietävät missä se nyt alkuperäisesti sijaitsee.
Itsellä oli alkuperäistä korkeampi lauhdutin kuin alkuperäinen ja kun auto oli madallettu, eipä se suurta kuoppaa tarvinnut, vaikka näytti ettei ottaisi edes kiinni todellakaan helposti.

Noh, nyt saisin 10cm korkean lauhduttimen ja miettisin uudelleen sijoittamista, koska teetetin uudet letkut.
Olisiko nykyisen alkuperäisen intercoolerin paikka huono? Saahan se sieltäkin jäähdytystä
Kun tulee keulille kuitenkin uusi cooleri..
Toinen paikka olisi apc-boksin paikka ja tekisi tuuletusreiät etulokariin ja kuraläppä siihen.
Tämmöinen ratkaisu taitaa olla nissanissa ainakin?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Onko öljynlauhduttimen pituus millainen?
Coolerin koko varmaan ratkaisee myös mihin se mahtuu ja ahtoputken paikka.
Keulalla kai tuo jäähdyttäisi parhaiten, lokarin sisällä ei mielestäni ihan paras paikka ole.
Taitaa mennä koetteluhommiksi :roll: .
Mitä maksoi nuo letkut teetettynä?
900S(T5.5) M1991(KR)
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Sukellusvene kirjoitti:Onko öljynlauhduttimen pituus millainen?
Coolerin koko varmaan ratkaisee myös mihin se mahtuu ja ahtoputken paikka.
Keulalla kai tuo jäähdyttäisi parhaiten, lokarin sisällä ei mielestäni ihan paras paikka ole.
Taitaa mennä koetteluhommiksi :roll: .
Mitä maksoi nuo letkut teetettynä?
Tuommoiset tiedot antaa mulle Dimensions 260 x 65 x 50.
Letkut maksoivat joku 15e yhteensä. Uudet letkut ovat 3/8 päillä, koska setrabbi oli tuolla 3/8" -lähdöillä.

Eikö orggis välijäähdyttimen paikka olisi hyvä?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Turbo16 kirjoitti: Eikö orggis välijäähdyttimen paikka olisi hyvä?
Jos saat mahtumaan myös coolerin putket samasta välistä niin mikse.
Entä jos sitä siirtäis orkkispaikalla vähän eteenpäin?
Silloinhan toi tulis hieman ylöspäin...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

tetammi kirjoitti:
Turbo16 kirjoitti: Eikö orggis välijäähdyttimen paikka olisi hyvä?
Jos saat mahtumaan myös coolerin putket samasta välistä niin mikse.
Entä jos sitä siirtäis orkkispaikalla vähän eteenpäin?
Silloinhan toi tulis hieman ylöspäin...
Jep, ei kun vaan kokeilemaan. Sovitettava varmaan molemmat samalla, cooleri ja tuo öljynlauhdutin.

Ei paha hinta letkuista mielestäni.
900S(T5.5) M1991(KR)
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

tetammi kirjoitti:
Turbo16 kirjoitti: Eikö orggis välijäähdyttimen paikka olisi hyvä?
Jos saat mahtumaan myös coolerin putket samasta välistä niin mikse.
Entä jos sitä siirtäis orkkispaikalla vähän eteenpäin?
Silloinhan toi tulis hieman ylöspäin...
Totta ei tuokaan olisi huonompi vaihtoehto, niin paljon vaan, että puskurin alareuna antaa myöden. Toista mietin, että nostaisi ylöspäin, mutta taitaa pistää se lokarin pelti vastaan.

Tämmöinen kenno tulee nyt uusi 99x210x50 eli eipä tuo hirveästi ole korkeampi.

Mutta eipä tuo ole sitten ongelma, jos coolerin laittaa keulille ?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

siinä originaali coolerin paikallahan vanhoissa coolerittomissa satkuissa jäähy on...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
SabaT16
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 17:58
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja SabaT16 »

yhdessä saabissa se on toteutettu tällä tavalla. Varmasti saa tuoretta ilmaa.

http://koti.mbnet.fi/vesa78/Projekti/osa4/DSCN1096.JPG

Siitä sitten vaan letkut sopivasti.
9-5 Aero -04
9-3 NG
900T16 -85


http://www.vndyno.com
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

SabaT16 kirjoitti:
yhdessä saabissa se on toteutettu tällä tavalla. Varmasti saa tuoretta ilmaa.

http://koti.mbnet.fi/vesa78/Projekti/osa4/DSCN1096.JPG

Siitä sitten vaan letkut sopivasti.
Härski ratkaisu :)
Varmasti kyllä saa ilmaa, toikaan ei olisi paha paikka todellakaan.

Oletko muuten tarkkaillut öljynlämpöä, kuinka viileänä pysyvät ?

Mitkä ovat kennon mitat?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Vastaa Viestiin