900turbo -79 vararengas?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
mtj
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 12:20
Paikkakunta: Hollola

900turbo -79 vararengas?

Viesti Kirjoittaja mtj »

Tuli ostettua otsikon mukainen auto, 5-ov., metallivihreä maali, vihreä sisustus, vihreä sävylasit, suunnittelija lienee ihastunut vihreään väriin? Asiaan: Auton mukana tuli tilapäiskäyttöön tarkoitettu pienikokinen vararengas, mutta eikös tässä vuosimallissa pitäisi olla täysikokoinen vararengas? Minkänäköisellä vanteella täysikokoinen varapyörä on varustettu?

/Miikka
Viimeksi muokannut mtj, Pe Loka 20, 2006 07:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Imatran romiksessa oli joskus surkeassa jamassa ollut varmaankin -79 finkku, siinä oli täysikokoinen vararengas sellaisella kolmioreikäisellä vanteella. Onneksi joku otti sen kai talteen, rengas oli käyttämätön kaikkineen tarroineen päivineen.
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Vanteen malli taitaa olla se perusmalli mikä tuli alle kaikkiin 99:in ja muihin tuohon aikaan. Ainakin omassa vanhassa 99 79cc:ssä oli juuri samanlainen kuin mitä löytyi alta.
#1890
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Mulla oli kanssa -77 cc:ssa ihan vakio peltivanne vararenkassakin.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ysiyseissä erikoismalleissa oli aluvanteet vararenkaana vuoteen 1977 asti, näin muistan lukeneeni korjaamokäsikirjasta. eli 78-> peltivanne turboissakin vararenkaana (ja kartiomutterit)
Viimeksi muokannut lucaf, To Loka 26, 2006 08:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
mtj
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 12:20
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja mtj »

lucaf kirjoitti:ysiyseissä erikoismalleissa oli aluvanteet vararenkaana vuoteen 1977 asti, näin muistan lukeneeni korjaamokäsikirjasta.
Niin, tässähän on TRX-aluvanteet alla, eli myös vararengas saattasi olla em. vanteella varustettu 185/60HR390?

/Miikka #963
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

aika harvinaisen auton olet löytänyt, onko vielä rekisterissä ja ajokuntoinen?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
mtj
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 12:20
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja mtj »

Ei ole rekisterissä, viimeinen rekisteriote on vuodelta 85, toki kaikki paperit muuten löytyy eli tullee taas kilpiin keväällä -07. Auto ei tällä hetkellä ole ajokunnossa, pakosarjasta on hajonnut hukkaportille menevän (pienemmän)putken kierteet ja jarrut on jumissa, ts. pikku "pajoittamisella" pitäisi selvitä. Ilmeisesti auto on seisonut jossain ladossa suhteellisen pitkään, auto on sisältä virheetön mutta maalipinnassa on pieniä "kukkasia". Pohja on hitsattu ja massattu myyjän toimesta. Varusteista voisi mainita kattoluukun ja Saloran valmistaman autopuhelimen (ARP?). Onkohan näitä -79 turboja säilynyt paljonkin?

/Miikka #963
Samppo
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: La Loka 18, 2003 13:50
Paikkakunta: Alaveteli

Viesti Kirjoittaja Samppo »

Onneks olkoon fiksusta hankinnasta, tulikin mietittyä kelle se meni :)
Mulla on samanlainen peli, musta vaan väriltään ja ihan alkuperäisessä kunnossa. Laittamista kyllä siinäkin on.

En nyt tähän hätään osaa sanoa millanen vararengas siinä kuulu olla, koitan tänään tarkistaa millanen omasta löytyy
#961
Samppo
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: La Loka 18, 2003 13:50
Paikkakunta: Alaveteli

Viesti Kirjoittaja Samppo »

Omassa on täyskokoinen rengas (165/15) ja peltivanne tuolla kolmioreiällä. Käyttämättömän näköinen että saattapi olla alkuperäinen
#961
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Samppo kirjoitti:Omassa on täyskokoinen rengas (165/15) ja peltivanne tuolla kolmioreiällä. Käyttämättömän näköinen että saattapi olla alkuperäinen
Munkin -79 satkussa on kolmioreiällä oleva varavanne.Epäilen kuitenkin että trx vanteilla alunperinvarustetut satkut (5oviset),3 oviset olivat incoilla.,olisivat trx varavanteellakin?
Samppo
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: La Loka 18, 2003 13:50
Paikkakunta: Alaveteli

Viesti Kirjoittaja Samppo »

Katoin satkun -79 ohjekirjasta ja siinä oli kaikkien mallien kohdalle laitettu sama vararengas, eli se peltinen. Sen ajan autolehtien turbotesteistä ei tietenkään löytynyt mitään mainintaa vararenkaasta.

Mikähän tuossa sitten kuuluu oikeasti olla.. Siis 3-ovisessa turbossa pitäisi olla inca vararenkaana? Pitää käydä tsekkaamassa sekin..
#961
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Eilen tutkin korjaamokäsikirjoja ja tulin vahvasti siihen tulokseen että peltinen on vararengas.Näin ainakin vielä 80 mallissa jossa on myös vielä täysikokoinen vararengas.-79 mallin tiedot olivat tyhjät.
Petri Tyrkkö
"Viggen"
Viestit: 690
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja Petri Tyrkkö »

moron

meitin 900t -80 finlandiassakin näytti tossa vielä tällä viikolla olevan iso
vararengas, täytyy kurkata peitepussiin millä vanteella, peltinen kait se oli..
Vastaa Viestiin