Voimansiirto ääntelee kuin sirkkeli/vika löytyi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Voimansiirto ääntelee kuin sirkkeli/vika löytyi

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

Kun auton laittaa käyntiin, hetken päästä alkaa kuulumaan jostain kytkimen seudulta kyseinen ääni. Seuraavaksi kuuluu rusahdus ja alkaa vinkumaan kuin turbo. Sammuttaessa samat tapahtuu tietenkin päinvastaisessa järjestyksessä. Kytkimen painaminen vaimentaa hieman ääntä. Mistäs aloittaisin vian etsimisen?
Viimeksi muokannut tuhojuho, Ti Loka 24, 2006 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Entinen jäsen#2331
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Kytkimestä
painelaakeri ?
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

moksu kirjoitti:Kytkimestä
painelaakeri ?
Tuotahan minäkin hieman aavistelin. Hitto kun noi menee aina silloin, kun ei ole aikaa tehdä remonttia :evil:

Edittiä vielä perään:
Katselin tuossa tuon auton mukana tulleita papereita, ja huomasin, että täydellinen kytkinremontti on tehty vajaa vuosi ja 10 000km sitten :evil:
Oishan tuon nyt luullut hieman pitempään kestävän :roll:
Entinen jäsen#2331
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Olisko jäänyt painelaakeri vaihtamatta? yleensä ei mene kauaa kun
laakeri alkaa äännellä kun on kytkin hilut vaihdettu siis (vanha laakeri)
Ari 1622
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

ari_viitanen kirjoitti:Olisko jäänyt painelaakeri vaihtamatta? yleensä ei mene kauaa kun
laakeri alkaa äännellä kun on kytkin hilut vaihdettu siis (vanha laakeri)
Totuuttahan on paha sanoa, mutta ainakin tuon "päiväkirjan" mukaan silmälaakeria myöten kaikki on vaihdettu.
Entinen jäsen#2331
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

No niin, satku purettu tänään ja vikakin selvisi 8)

Eipäs ollutkaan painelaakeri, niin kuin luulin. Muovisuoja pois ja kone käyntiin. Iloinen kipinäsuihku lensi pitkin vauhtipyörän hammaskehää :evil:. Eli startin ratas ei näköjään palautunut kunnolla.

Että tällänen tappaus tälläkertaa :wink:
Entinen jäsen#2331
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

varmaan mukava helpotus ettei vika ollut kytkimessä. mitkä olivat toimenpiteet? startin huolto?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

lucaf kirjoitti:varmaan mukava helpotus ettei vika ollut kytkimessä. mitkä olivat toimenpiteet? startin huolto?
Täytynee hakea varastosta toinen startti tilalle. Ei tuossakaan varmaan olisi muuta, kuin kunnollinen puhdistus, mutta nyt ei kerkee tekemään.
Entinen jäsen#2331
Vastaa Viestiin