Satku ei kestä ahtoja
Satku ei kestä ahtoja
Eli onko vikaehdotuksia ens viikonlopun remonttia silmälläpitäen. 900t16 -84 ei kestä puolta baaria enempää ahtoja, sen yläpuolella alkaa ampua putkeen ja pöläyttelee savua. Muuten kone käy ja käynnistyy hyvin.
Kokeiltu on:
-ilmamäärämittarin vaihto
-lämpöanturin vaihto(käynti parani muuten)
-coolerin ohitus mahdollisten vuotojen lopettamiseksi
-bensanpaineen tarkistus (FSE säädettävä säädin)
-sytkäosien huolto (käynti parani, ei vaikutusta itse vikaan)
-imusarjan tiiviste(jälleen parani, ei vaikutusta vikaan)
Eli mikähän mättää? Ruiskuboksi pitää koittaa vaihtaa kun semmonen tuolla on. Entäs virranjakaja? voiskohan siinä olla vikaa. Semmonenkin löytyy toinen. Ehkä koittaa vaihtaa alkup. bensanpaineensäädin, jos tuo on särkyny tai jotain. Ehdotuksia?
Kokeiltu on:
-ilmamäärämittarin vaihto
-lämpöanturin vaihto(käynti parani muuten)
-coolerin ohitus mahdollisten vuotojen lopettamiseksi
-bensanpaineen tarkistus (FSE säädettävä säädin)
-sytkäosien huolto (käynti parani, ei vaikutusta itse vikaan)
-imusarjan tiiviste(jälleen parani, ei vaikutusta vikaan)
Eli mikähän mättää? Ruiskuboksi pitää koittaa vaihtaa kun semmonen tuolla on. Entäs virranjakaja? voiskohan siinä olla vikaa. Semmonenkin löytyy toinen. Ehkä koittaa vaihtaa alkup. bensanpaineensäädin, jos tuo on särkyny tai jotain. Ehdotuksia?
Tarkista vuotaako suuttimet, omassani taitaa tiputella jatkuvasti tuo lisäpolttoaineventtiili. Ajattelin itse kokeilla seuraavaksi tuon tulppaamista. Omassa ei pauku (olematon pokse), eikä tunnu savuttavankaan kummemmin, polttaa kylläkin bensaa niin perkeleesti. Huomaa myös hajusta välillä, että tulee bensa läpi. Kylmänä meinaan starttaa oikein nätisti ja puolella kaasulla kiihtyy, mutta täydellä kaasulla tuntuu ryytyvän. Tulee siis ilmeisesti liikaa bensaa ja silloin jää aina välillä kipinä välistä, kun kastuu tulppa. On vaihdettu sytkäpuolelle kaikki ja käytetty vielä liikkeessä säädettävänä (seokset ja bensanpainesäädin on siis kunnossa).
900 i 2,1 -91
9-3 ss 2,0t -03
9-3 ss 2,0t -03
Yhdellä kaverilla oli 9000 T16:sta samaa vikaa, oli yksi ahtoputki turbon ja imusarjan väliltä murtunut siten, että näytti ehjältä. Murtuma oli klemmarin vieressä siten, että ahtojen noustessa tarpeeksi, alkoi fuskaamaan ja moottori sai liikaa bensaa savutuksen kera.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
juu löytyhän se vika! Bensapumpun imusuppilo(tai mikä se on) vuoti, ja pumppu veti vajaalla tankilla ilmaa bensan sekaan.. Jostain syystä ilma ei päässyt pois suutintukista ja auto lopulta sammui kokonaan eikä käynnistynyt ennen kuin avasin tukin päässä olevan banjo-liitoksen ja päästin ilmat ulos. Nyt kestää ahtoja vaikka kuinka!
Tietenkin normaalia tuuriani on, että parin päivän ajelun jälkeen hajosi turbo totaalisesti..
Ja kun uutta ei ole tilalle eikä rahaa ostaa sellaista niin nyt sillä ajellaan sitten vaparina.. On muuten tosi hengetön. 

Tietenkin normaalia tuuriani on, että parin päivän ajelun jälkeen hajosi turbo totaalisesti..

