Kuvia omasta 99:tä+900i:bensan loppuminen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
MarkoL

Kuvia omasta 99:tä+900i:bensan loppuminen

Viesti Kirjoittaja MarkoL »

-----------------------
Viimeksi muokannut MarkoL, To Huhti 21, 2005 15:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Kaverin corrado menetti menovetensä useasti :wink: ja sitä houkuteltiin käymään nostamalla paineita pari minuuttia pukeen...

Siitä meni lopulta pumppu rikki...

Kait se ei kovin montaa ilmakylpyä kestä...

Vasta viimeviikolla 900i:llä päristelin ja opiskelijan tunnusmerkki hohti :lol:

2 nykäsyä teki ennen kuin pääsin tankille :twisted:

Tiiä sitte kuin lopussa oli :roll:
Saab99
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 09:29

Viesti Kirjoittaja Saab99 »

Tankin sisäisten polttoainepumppujen jäähdytys hoidetaan bensiinillä. "Kuivana" pyörivä pumppu kärvähtää suhteellisen vikkelästi...
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mulla 900i on nykinyt jo siinä vaiheessa, kun tankissa on ollut vielä 4-5litraa jäljellä. Kaverini kertoi että hän on onnistunut ajamaan siten, että tankatessa meni 60litraa (63litran tankki). Eli melkoisen tyhjäksi sen pystyy ajamalla saamaan. :) Parempi, että sen tankkaa ajoissa, niin bensapumppu ei mene ennen aikojaan pilalle. Ite yleensä tankaan 500km ajon jälkeen. 10litran kulutuksella tankkiin sopii 50litraa. Jos on sattunut viemään 11litraa/100km, niin tankkiin menee tietysti enemmän, eli 55litraa. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
MarkoL

Viesti Kirjoittaja MarkoL »

-----------------------
Viimeksi muokannut MarkoL, To Huhti 21, 2005 15:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Classic 900
"Aero"
Viestit: 323
Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

Hyvä kun selvisit pumppurikotta. Kun itsensä vauhdista bensapiippuun ajaa niin Saabin pumpulla on hyvin suuri vaara hajota. Sama tosin pätee aika moneen muuhunkin ruiskuun. Tykkäävät bensasta, eivät ilmasta.

Mitä itsellä on kokemuksia Saabin mittareista, ovat yleensä olleet aika tarkkoja. Siinä vaiheessa kun valo vilkahtaa ekan kerran voi alkaa katsella huoltsikkaa ja kun valo palaa yhtäjaksoisesti pääsee vielä yleensä ainakin 50 km. Mittarin neula vajoaa yleensä aivan alas eikä liikahda enää edes kaarteissa ja silti matka jatkuu. Mutta erojakin näyttää olevan :wink: Tai sitten kuten edellisessä kaasarivehkeessä, jossa mittari näytti aina nollaa. Tripillä kun ajoi max. 450 km niin aina oli varaa, jopa talvella pätkäajossa. Laskinkin kulutuksen 12L/100 km mukaan, eli turvallisesti varman päälle.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ainaskin mun 900i -88:n mittarin viisarin perustella saa ajaa tankin ihan tyhjäksi, ennen kuin se edes varoittelee tyhjenemisestä. Varoitusvalo sentään toimii. Niillä on käsittääkseni omat virtapiirinsä, eli pitäisi se viisarin kytkentä tarkastaa. Saattaa tosiaan tyhjällä tankilla näyttää 15litraa tai enemmän. :(
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin