lämppärin tehot
lämppärin tehot
Tervehdys pääsiäis-saabistit
Löytyiskö keltään hyvää vinkkiä 900S-91 lämppärin oikutteluun
Tilanne menee näin:Kun lämpötehot on maantienopeuksilla ajettaessa saatu tilanteeseen sopiviksi niin seuraavan pysähtymisen jälkeen (esim liikennevalot,risteys,tms)sisäänpuhallusilmasta häviää kaikki lämpö.
Vaikka tästä sitten jatkaa säätöihin koskematta ajoa niin lämmöt pysyvät poissa ja kabiinia ei saada lämmölle kuin käyttämällä lämmityssäätöä hetkellisesti täysillä.Vikaa (vaiko kenties ominaisuutta?) on yritetty korjata
vaihtamalla(ensin Motonet ja nyt viimeksi aitoSaab) lämppärin venttiili.
Tässä mallissa ei ole lämppäriin menevien letkujen välissä yhdysletkua,joka joissakin malleissa näkyy olevan.
-odotellaan.
Löytyiskö keltään hyvää vinkkiä 900S-91 lämppärin oikutteluun
Tilanne menee näin:Kun lämpötehot on maantienopeuksilla ajettaessa saatu tilanteeseen sopiviksi niin seuraavan pysähtymisen jälkeen (esim liikennevalot,risteys,tms)sisäänpuhallusilmasta häviää kaikki lämpö.
Vaikka tästä sitten jatkaa säätöihin koskematta ajoa niin lämmöt pysyvät poissa ja kabiinia ei saada lämmölle kuin käyttämällä lämmityssäätöä hetkellisesti täysillä.Vikaa (vaiko kenties ominaisuutta?) on yritetty korjata
vaihtamalla(ensin Motonet ja nyt viimeksi aitoSaab) lämppärin venttiili.
Tässä mallissa ei ole lämppäriin menevien letkujen välissä yhdysletkua,joka joissakin malleissa näkyy olevan.
-odotellaan.
juu
Samaa havaittu. En ole tehny mitää sille. Talvella huomasin että repsikan puolelle tulee kylmempää ilmaa suuttimist,että sellastakin vielä.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
-
- "Kaasari"
- Viestit: 48
- Liittynyt: Su Loka 22, 2006 10:05
- Paikkakunta: Häme
Vois olla, että jää ilmatasku johonkin lämppärin putkeen. Hankala vain ilmata, kun ei ilmaruuvia siellä ole. Uskaltaisko kokeilla löysätä ylemmän letkun kiristintä hanan puoleisesta päästä, kuumalla koneella/paineet systeemissä
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
1) tarkista ja uusi tarvittaessa paisuntasäiliön korkki.900iClassic kirjoitti:Onkos kukaan vielä keksiny lääkettä tähän pulmaan? Täällä olisi kans sama ongelma...
Nesteet on vaihdettu, samoin kenno mutta eipä oo vielä auttanu
2) korvaa lämppärin letkujen välissä (konehuonesssa) oleva musta venttiili, jossa 4 letkulähtöä esim. vanhemmassa mallissa olevilla suorilla letkuilla.
2) jos lämmöt ei nouse tarpeeksi vaihda telvitermostaatti 88 astetta C. Termostaatin välissä voi olla roskia tai jtms, eikä sulkeudu koskaan.
3) irroita lämppärin letkut konehuoneen puolelta ja aja vesijohtoverkosta vettä paineella kennon läpi molempiin suuntiin lämppärin hanan ollessa täysin auki. Tyhjennä samassa yhteydessä sakat myös lohkosta.
4) raitisilmasuodatin aivan tukossa??
Mulla auttoi toi venttiliin korvaus suorilla putkilla. Alkoi tulemaan kuumaa honkää. Saabissa tuli pakkasilla ennen operaatiota kylmä, vaikka lämmöt oli lämpömittarin mukaan OK.valde kirjoitti:
2) korvaa lämppärin letkujen välissä (konehuonesssa) oleva musta venttiili, jossa 4 letkulähtöä esim. vanhemmassa mallissa olevilla suorilla letkuilla.
Saab 900 2.1 16V classic -93
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
-
- "Kaasari"
- Viestit: 48
- Liittynyt: Su Loka 22, 2006 10:05
- Paikkakunta: Häme
Itse korvasin myös venttiilin kahdella jatkoliittimellä. En osaa sanoa mikä tuon venttiilin tehtävä on. Käytin venttiilin uteliaisuuttani auki (huom. pystyy myös kokoamaan uudelleen) ja havaitsin muovisen venttiilikaran murentuneen lähes kokonaan. Tästä johtuen suurempi osa tulovedestä menee takaisin moottorille ilman että kävisi lämppärillä lämppärin teho laskee.900iClassic kirjoitti:Termostaatti on kohtuullisen uusi ja koneen lämmöt ok...
Mikäs tuon putkihässäkän tehtävä mahtaa olla? Eli ei ole mitään haittaa vaikka sen korvaisi parilla T-haaralla?
Tietysti putkihässäkän" voi uusia, mutta maksan€€ maltaita saabin tiskillä.
Kumminkospäin nuo hanalle menevät letkut pitää olla konehuoneessa? Aikuisten oikeasti. Edelleen kiusaa ongelma jossa kabiiniin tuleva lämpö hiipuu liikenne valoissa ja ei parannu kuin laittamalla hetkellisesti täysille.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Imusarjalta alempaan liittimeen ja ylemmästä pumpulle?900i kirjoitti:Kumminkospäin nuo hanalle menevät letkut pitää olla konehuoneessa?
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... 2.jpg.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Maksaa muistaakseni 70-80e, itse ostin saabin tiskiltä vanhan mallisen letkun tuohon jossa ei tuota ollu. Ei paljoo halvempi mutta todennäköisesti pitkäikäisempi.valde kirjoitti:Itse korvasin myös venttiilin kahdella jatkoliittimellä. En osaa sanoa mikä tuon venttiilin tehtävä on.
Tietysti putkihässäkän" voi uusia, mutta maksan€€ maltaita saabin tiskillä.
Se täytyy korvata suorilla putkilla.900iClassic kirjoitti:Termostaatti on kohtuullisen uusi ja koneen lämmöt ok...
Mikäs tuon putkihässäkän tehtävä mahtaa olla? Eli ei ole mitään haittaa vaikka sen korvaisi parilla T-haaralla?
Tuon tarkoitus on tasata lämppärin lämpöä eri nopeuksilla ja kyllä se niin toimiikin ehjänä ollessaan.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992