90, 99, OG900 FAQ?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

90, 99, OG900 FAQ?

Viesti Kirjoittaja HM »

Eikö olis aika rustata tällekkin osiolle tuollainen? (jos jollain tai joillakin olisi vaikka ylimääräistä virtaa?) Samat kysymykset toistuu vuosista toisiin ja tarkimmat jaksaa referoida jo aiemmin käytyihin keskusteluihin, toisaalta taas aiemmin annettujen hyvien ohjeiden ja vinkkien sijaan annetaan satunnaisia arvioita ja jeesusteippiohjeita.
#2274
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Kannatetaan :!:
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Frostwind kirjoitti:Kannatetaan :!:
*kompkomp*


Komppaan. :P
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Minä voin olla editori sille (olen usein miettinyt, että väsäisinkö tällekin puolelle FAQ-postin), mutta en jaksa itse alkaa haalimaan tälle puolelle sinne contenttia. Eli pistäkäähän YV:t soljumaan mulle kaikista yleisistä kysymyksistä mitä täällä tulee vähän väliä vastaan.

Toivottavasti olette aktiivisempia kuin tonnaripuolen asentajat, siellä on kiitokset-lista harmittavan lyhyt. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Jope kirjoitti: Toivottavasti olette aktiivisempia kuin tonnaripuolen asentajat, siellä on kiitokset-lista harmittavan lyhyt. :-)
Tonnareita on vähemmän kuin 90 , 99 ja og-satkuja...
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

Tuolla alkavassa FAQ:ssahan voisi olla alkuun ylimpänä myös ystävällinen kehoitus käyttää hakutoimintoa? :wink:

Jos jotain toivoo niin FAQ olisi jotenkin jaoteltu, sähköt/moottori/kori.... ? (tyypilliset vikakohdat, tarkistuspisteet...)
#2274
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

900 I 16 Kat kirjoitti:Tonnareita on vähemmän kuin 90 , 99 ja og-satkuja...
Silti osiossa käydään jatkuvaa keskustelua ja useimmiten nuo keskustelut myös pyörivät samojen aiheiden ympärillä. :-D
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

nyt vasta havahduin...miksi tuo nimettiin OG-FAQ? kukaan ummikko (jonka juuri pitäisi siitä kiinnostua) ei taatusti ymmärrä kiinnostua siitä. pelkkä FAQ olisi sata kertaa parempi.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Sehän on itsestään selvää, ettei kukaan voi siitä kiinnostua sillä nimellä. ;-)

Otin OG-sanan pois.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

:D sori terävä ilmaisu

mut ideana tuo on hyvä, itse asiassa monta kertaa käynyt mielessä että tuollainen tulisi kyhätä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Oon ideoinut että vois moisen tehdä niin, että kuvista voisi klikkailla mistä osakokonaisuudesta etsii tietoa.

- korimalli
-- vuosimalli

- konehuone
-- moottori
-- vaihteisto

- alusta
-- takapää
-- etupää
-- jarrut
-- vetarit

- sisusta
-- mittaristo

jne...

Sitten noiden "kuvalinkkien" alla olisi nippu linkkejä jonka alla sitten www-sivu jossa tämä ohje.

Mietin myös että voisin ihan sql-kantaan pistää nuo korjausohjeet, jolloin voisi näpäkästi ohjetta lisätessä vain ruksia mallit mihin tämä pätee ja noihin kuvalinkityksien alle sitten tulisi automaattisesti ohje näkösälle.

Esim. 78-87 jarrut -> 99 ja 900 nämä vuosimallit
MUTTA navat olisikin 99 82-84 ja 900 81-87.8 jne.


Lisäyssivulla siis olisi litania rukseja mihin korimalleihin ja mihin vuosimalleihin homma pätee. Teksti nyt on tekstiä ja sitten voisi upata kuvia sivun loppuun joihin viitattaisiin tekstissä.

Näitä juttuja sitten voisi lisätä vain tietyt henkilöt, joille luovutettaisiin salasana. Lisäys siis tapahtuisi www-lomakkeesta ja kuvat uploadattaisiin omalta kovalevyltä samalla.

Tiettyä ohjetta sitten pystyy muokkaamaan www-lomakkeella ja tähän liittyviä kuvia deletoimaan/lisäämään.


Kun tuon 99, 90 ja 900 puolen on protoillut toimimaan niin voisi tehdä muillekkin malleille saman jutun.


Samaan syssyyn sitten olisi linkkejä ulkopuolisille sivuille tuolla asiayhteydessä. Nämä tietty vanhenee sun muuta, niin on toissijainen juttu.


Ja hommassa olisi jujuna että niitä kuvia on mukava klikkailla niin kansa tykkäisi enemmän kuin jostain tylsästä luettelosta. :)

EDIT: Ja tietty linkkeihin tulisi foorumin topicceihin viittauksia, missä asiaa on käsitelty. Tästä saisikin aika mahtavan alun tälle hommalle.
99T-museopeli
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Passi, ei tuommoinen webbiapplikaatio huono idea ole. Toisaalta Wiki on jo keksitty, eli miksei sitten samantien laittaisi puolisuljettua Wikiä johon saisi editoritunnukset pyytämällä (ihan vaan sabotaasin minimoimiseksi)?
lucaf kirjoitti::D sori terävä ilmaisu
En ottanut itseeni, mutta piti silti vähän kettuilla takaisin. :-)

Ja sitten yleistä;

Kiitos kaikille, jotka ovat ehdottaneet FAQja!

Nyt on nippelitietoa kasassa jo jonkin verran. Seuraavaksi toivoisin yleisten vikojen korjausohjeita tuonne, niistä on todennäköisesti enemmän apua satunnaiselle kulkijalle. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
maakuth
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 15:24
Paikkakunta: Viitasaari

Viesti Kirjoittaja maakuth »

Itsekin olen suomenkielistä Saab-wikiä suunnitellut, olishan se hienoa. Oman applikaation naputtelussa on se huono puoli että saattaa jäädä herkästi ylläpitämättä, ja on aika erikoistunut => jotain bugeja voi jäädä pitkäksikin aikaa kummittelemaan kun testaaja/kehittäjäporukka on pieni. MediaWikiä olen jonkun verran ylläpitänyt, ja olen siihen ollut varsin tyytyväinen. Ehkäpä tunnareita ei tarvitsisi pyytääkään, laittaisi vaan asetukset niin, että rekisteröinnin jälkeen pitää odottaa pari päivää tai ylläpitäjien hyväksyntää että pääsee muokkaamaan.
Mikäli tämä ehdotus saa vastakaikua muissakin saabisteissa, niin olen kiinnostunut osallistumaan vaikkapa ylläpitoonkin (kokemusta linux.fi:stä).
900i '89 2006-08, 9-3 '01 2018-
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

Kannatan myös wikiä ja suosittelen muokkausoikeuksia vain rekisteröityneille käyttäjille. Samoin tuo että hyväksynnän kautta saa oikeudet voi tulevaisuutta ajatellen olla hyvä idea.
#2274
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Tuo wiki voisi tosiaan olla kätevin ratkaisu
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Vastaa Viestiin