Uuttavanhaa saabia metsästämässä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Garp
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Syys 13, 2006 11:22

Uuttavanhaa saabia metsästämässä

Viesti Kirjoittaja Garp »

Oma ysisataseni seisoi toista vuotta ulkona ja nyt kun oli tarkoitus ottaa auto takaisin käyttöön tuli katsastuksessa hylsy ja ruostevauriot ovat niin isot ettei sitä enää saa järkevällä summalla kuntoon. Nyt on siis uuden auton hankinta edessä ja vanhakin olisi saatava johonkin pois. Olen joitakin päiviä selaillut ilmoituksia ja olen ihastunut vanhempiin Saappeihin. Esim 96:set ja 99:sit miellyttää silmää, mutta tieto niistä autoista (ja kaikista muistakin) on tosi vähäistä. Minkä verran mahtaa viedä bensaa keskimäärin 70-80 luvun 96/99? Liekö ero suuri omaan -88 kaasarisatkuun. Hintojakaan ei monet ilmoituksissaan mainitse, joten ei oo mitään hajua paljonko joutuu pulittamaan ruosteettomasta ja kaikinpuolin hyväkuntoisesta yksilöstä. Miten muuten kehitys näkyy vanhemmissa autoissa verrattuna esim. 80-90 luvun taitteen satkuihin? Onko ne edelleen kuitenkin ihan täysin kelvollisia käyttöautoja ympäri vuoden, sillä sellaista tässä etsiskelen. Kaikkia vinkkejä ja mielipiteitä olisi kiva kuulla!
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5866
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

Mulla on ollut vajaan vuoden nyt -76 96 ja sillä tuli ajettua kesällä ja syksyllä alle parituhatta km. Kulutus on maantieajossa 8 paikkeilla ja kaupunkipyörittelyssä n. 10 l/100km. Talvella kulutus on varmasti vähän suurempi. Satku on moderni auto verrattuna 96 mutta näissä on sitä tunnelmaa ja jos löydät erittäin hyvän ruosteettoman yksilön niin luulen että saat maksaa lähemmäs 1000. 99 ei ole mulla kokemuksia. Halvimmalla varmaan pääsis ostamalla jonkun alle 200tkm ajetun 90 saabbaan. Niitä vielä löytyy ja yleensä pyyntihinnat on suhteellisen alhaisia. Tosin noissa tuppaa se varustelu olla luokkaa karvalakki usein. 70-80-luvun autot on kaikki yksilöitä ja jos hyvää haluat niin kannattaa metsästää joku mahdollisen ruosteeton yksilö, tekniikoita ja varaosia saa kyllä halvalla. Ainakin käytetyjä purkuosia.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Uuttavanhaa saabia metsästämässä

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Garp kirjoitti:Miten muuten kehitys näkyy vanhemmissa autoissa verrattuna esim. 80-90 luvun taitteen satkuihin?
esim. 83 vuoteen asti oli kärjellinen sytytys. jos ajaa paljon, joutuu kerran pari vuodessa sähläämään karkojan kärkien kanssa. ja viisivaihteisethan mallit (mukavempi matka-ajossa?) tuli joskus 81 paikkeilla kuvaan.

ysiysit ennen vuotta 1975 on vanhemmilla jarruilla joita ehkä hankala korjata.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin