900i aut. 8V -88 ja kehno alavääntö.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

900i aut. 8V -88 ja kehno alavääntö.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Ongelmana on tosiaan huono puhti pienillä kierroksilla, tarkalleen alle 2500rpm. Onko tämä täysin normaalia? Voiko asialle tehdä jotain? Ärsyttää kun laatikko koittaa aina liian isolla vaihteella ja meno hyytyy. Kierrokset kun nousee tarpeeksi niin auto ottaa huomattavan piikin. Kone käy kaikinpuolin buenosti muuten.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Seokset ja sytkä kohdallaan?
VW transporter 2.5tdi vm.99
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Auto on leimattu kesällä ja kulutus on luokkaa 10l/100km joten seoksien luulis olevan suht kohillaan. Sytkää en ole tosin tarkistanut, virranjakajan riekaleisen alipaineletkun vaihdoin uuteen ja se auttoi ensalkuun. Taidan vaatia vanhalta vaan liikoja... :roll:
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Niin no, kunhan perusasiat on kohdallaan.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 376
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Laiska vehe se on. Mitä te samanmoisella ajelin, niin kaasua sai polkea jotta liikku. Kulutustakin piisas. Ehkä parhaimmillaan jossain 80 km/h ohituksissa kun ei tarvii keppiä räplätä.
9000 aero -97, 9000 cde -96
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kannattaisiko ensin yrittää rajata ongelma, onko se moottorissa vai automaattilaatikossa? toki automaattivaihteinen on eräällä tavalla "laiskempi" kun manuaali mutta minun kokemus kahdesta automaatista kertoo myös että huomattavia yksilöidenvälisiä erojakin on.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Eihän se i8 mikään maansiirtokone ole alaväännöltään. Omassani olen kuitenkin saanut hieman parannettua tilannetta säätämällä sytytystä mahdollisimman aikaiselle. Myös CO-arvoa voi koettaa nostaa n. 2%:iin. Nämä 80-luvun moottorit alkavat olla jo kukin yksilöitä, joille ohjekirjan säätöarvot ovat hyvä lähtökohta, mutta parhaan tuloksen saa lopulta pienellä kokeilulla.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mikkoz kirjoitti:Laiska vehe se on. Mitä te samanmoisella ajelin, niin kaasua sai polkea jotta liikku. Kulutustakin piisas. Ehkä parhaimmillaan jossain 80 km/h ohituksissa kun ei tarvii keppiä räplätä.
No minun mielestä automaatti on parhaimmillaan kaupunkiajossa.Kummasti sitä vaan mieskin muuttuu rennommaksi ja kiire unohtuu automaatin kanssa.

Sytystä kannattaa tosiaan lyödä aikaisemmalle jos tuntuu nuhaselta.
Kannattaa myös katsoa että alipaineveto toimii/letku on ehjä.
Vastaa Viestiin