Mistä polttoaineputkea metri tavarana?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Mistä polttoaineputkea metri tavarana?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Mistä puljusta saa og:ssa käytettyä (ilmeisesti joku nailon)putkea?Pitäs saada jossain muussa kun sadan metrin kiepissä.
Mikäs se vakio ulko- ja sisähalkaisia olikaan?
Kyseessä siis paine ja paluu putket.
Viimeksi muokannut Suppari, To Marras 16, 2006 09:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Jos meinaat k-jettiin niin itse ostin TKA-yhtymästä. Sisähalkaisija on 2mm ja uko 6mm. Oliko jotain 2 ekua metri..
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Ruosteruisku
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 09:35
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Ruosteruisku »

Korkeapaine (200bar) rasvavoiteluputkea, sisähalk. 3 ja ulko 6mm. Alkuperäinen 2 ja 6. Käytössä voi ilmetä suuttimien tarvitsemassa paineessa heittelyä. :?:

Itsellä korjaus toimi ruiskussa ihan hyvin. Turbossa oli oireilua pintakaasulla.
Teollisuushydrauliikkaliikkeistä löytyy tavaraa. 1 €/m
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Tuli ilmeisesti vähän epäselvä ilmaus.
Tarkoitin syöttö ja paluu linjoja,en suuttimille meneviä.Totahan te tarkoititte?
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

OT: Mitä eroa muuten noissa syöttö - ja paluulinjoissa on kaasari, ruisku ja 16v koneissa?
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

akyttala kirjoitti:OT: Mitä eroa muuten noissa syöttö - ja paluulinjoissa on kaasari, ruisku ja 16v koneissa?
Liittimet päissä(pystyy vaihtamaan/asentamaan itsekkin) , joissain malleissa on paineakku tulopuolen putken välissä taka-akselin tietämillä, joissain on suodatin auton alla kun toisissa taas konehuoneessa.. itse putki on kyllä samaa tavaraa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

putkeen on leimattu 8x 1 , mittasin 7,6 mm päältä, 6 mm sisältä.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Mitenkäs noita liittimiä pystyy laittaan,niin että pysyy?Tulopuoli tarvis uuden liittimen.
puh.050-3748237
#3078
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

haulla löytyy juttua:
Olikohan joku tehny bilteman jarruputkityökalulla sisään painaen.

Tai pihdeillä pitää putkesta kiinni ja jollain hyvin pienellä kalikalla naputella öljytty liitin paikoilleen. Voipi ihan hyvin onnistua yksinkertaisesti kastamalla tarkalleen liittimen mitta putkesta tosikuumaan veteen ja painaa vaan käsin öljytty liitin sisään.
Itse kokeilisin ekaks tota viimeistä.
Oon tässä just aatettu tehdä ko. jutun koemielessä, kun kamat on tossa sopivasti esillä, ei oo vaan vielä kokeiltu.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

testinen :oops:
Viimeksi muokannut stara, Ke Marras 22, 2006 21:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

junnu kirjoitti:Mitenkäs noita liittimiä pystyy laittaan,niin että pysyy?Tulopuoli tarvis uuden liittimen.
kokeilin tuon laiton. Irroitin liittimen vanhasta putkesta tupakansytyttimellä lämmittäen ( bensoja siis ei ollut lähimaisemissa), lähti ehjänä, mutta aika nihkeästi, putki lämpeni liikaa liittimen ulkopuolelta ja venyi poikki.
Panin takaisin: putken ankkuroin siihen bilteman jarruputken pään tyssäystyökaluun siten että kertaheitolla mahtuu juuri sen liittimen painamaan pohjaan. sitten kuumailmapuhaltimella varovasti tasapuolisesti pukea lämmittäen, ensin varmuudeksi vaikka liian vähän( KOITIN SORMELLA LÄMPÖTILAA). Sitten vähän lisää ja RASVATTU liitin upposi kertaheitolla NÄPPIPELILLÄ pohjaan . Olisi tietysti hyvä, jos jotenkin voisi mitata tuon lämpötilan. Kannattaa pikkasen odottaa jäähtymistä jos lämmittää liikaa.
Tuo työkalu on siitä hyvä, että se estää putkea kuumentumasta liian pitkältä matkalta ja tukee putkea heti siitä tyvestä.
Kuumien nesteiden kaa en lähteny lutraamaan, koska hankala kastaa tuota pelkkää putken päätä.
Pitäis noin onnistua, koska minulla onnistui heti kertaheitolla. Alkuperäinen liitos oli vain kahden pyöllyksen ( uran) yli, mutta hyvin oli kestänyt. tuollahan ei kovin paljoa aukirepivää voimaa ole, jos reikä on 6 mm ja paine 3 bar ?, tekee vajaan 1 kp aksiaalista voimaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Menee se kylmänäkin ja rasvaamatta, mutta silloin on hyvä tukea putkea pidemmältä matkalta kuin jarruputkityökalulla saa, ja tehdä homma vaiheittain, yksi nystyrä kerrallaan, välillä otetta putkesta nystyrän pituuden verran siirtäen.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 193#310193
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Mutta edelleen kenelläkään ei ole tietoa mistä tota saisi?
Kyseessä ei ole vanhan korjaus vaan kokonaan uusien teko.
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

kyllä purkuosassa taitaa olla hinta/ laatu- suhde parasta A- luokkaa. Sen kun vielä ostaa toisen klubilaisen purkamana niin vot.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

stara kirjoitti:kyllä purkuosassa taitaa olla hinta/ laatu- suhde parasta A- luokkaa. Sen kun vielä ostaa toisen klubilaisen purkamana niin vot.
Joo,olis helppoa jos tulisi 900 tai 99..
Eli tarvitsen siis samantyyppistä(samoilla mitoilla että alkuperäiset liittimet käy),mutta on tulossa 96:seen,ja taivutukset ja muut ei näin ollen käy.
Vastaa Viestiin