Kun ei käynnisty niin ei käynnisty =/
Kun ei käynnisty niin ei käynnisty =/
Eli -87 900 ja _aina_ kun on vähänkin kosteeta (eli sataa vettä), auto ei käynnisty. Auttaisko tulppien vaihto vai mitä kettua tolle vehkeelle voi tehdä (muuta kun viedä Kuusakoskelle)?
Mulla on ollut samaa vikaa monessa 8 naulasessa.Yleensä vika on löytynyt ihan virranjakajan kannesta.On ollut joko halki tai kostea sisältä.(yleensä molemmat).Kun vaihdat/kuivaat sen niin käytä myös tulpat ulkona.Kuivaa ne tai vaihda,yleensä ne on entiset kun liikaa kastuvat.Todennäköisesti on kastellut ne kun olet sahaillut.Samalla kun sen virranjakajan kannen ottaa auki niin kannattaa tietysti uusia pyörijä.
vetelitkö siis
tulpan johdot kannesta irti ja kurkkasit niihin poteroihin...oliko kirkkaat vai hammastahnaa täynnä?
ota jakajan kannesta puolan johto irti ja paa maan lähelle ja starttaa tuleeko kunto kipunaa jos niin ainakin jakajalle asti pitäis tulla jos ei niin vika sit pienjännitepuolella
ota jakajan kannesta puolan johto irti ja paa maan lähelle ja starttaa tuleeko kunto kipunaa jos niin ainakin jakajalle asti pitäis tulla jos ei niin vika sit pienjännitepuolella
No ekalla kerralla vaihdettiin se kaasarissa oleva "immenkalvo", virranjakajan pyörijä, uus rikastimen kahva ja uuden avaimenkin sain, kun katkes se vanha. Maksoi 38 €.
Tänään ilmottivat sitte että auto on taas korjattu, kaasarissa joku mäntä ei liikkunut, vaan oli jumiutunut paikalleen. Porasivat rööriä isommaksi ja nyt pitäis kuulemma toimia, hinnasta en vielä tiedä.
Tänään ilmottivat sitte että auto on taas korjattu, kaasarissa joku mäntä ei liikkunut, vaan oli jumiutunut paikalleen. Porasivat rööriä isommaksi ja nyt pitäis kuulemma toimia, hinnasta en vielä tiedä.
Saab 900 -87
terve
olisi mielenkiintoista tietää sellanen asia että jos ekaksi korjaamolla vaihdetaan se kalvo ja seuraavana päivä'nä sen joutuu hinaan takaisin syystä että mäntä ei liiku kaasarissa niin kysynpä
1. asentaja kun otti männän pöydälle kumia vaihtaakseen, niin oliko ns ekaa kertaa asialla
2. jos mäntä meni jumiin yön aikana ja vettä sataa nollakelillä niin líityisikö asia kohtaan 1.
3. Kukahan mahtaisi olla maksumiehenä hinaukselle ja tupeksinnalle korjaamolla
4. omistaja ei luullakseni, koska jos jouduttiin "poramaan" se tarkoittaa sitä että sylinterissä oli siis armottomia naarmuja jonka takia mäntä juuttui yläasentoon, mut miksi?
5. ugh olen puhunut
1. asentaja kun otti männän pöydälle kumia vaihtaakseen, niin oliko ns ekaa kertaa asialla
2. jos mäntä meni jumiin yön aikana ja vettä sataa nollakelillä niin líityisikö asia kohtaan 1.
3. Kukahan mahtaisi olla maksumiehenä hinaukselle ja tupeksinnalle korjaamolla
4. omistaja ei luullakseni, koska jos jouduttiin "poramaan" se tarkoittaa sitä että sylinterissä oli siis armottomia naarmuja jonka takia mäntä juuttui yläasentoon, mut miksi?
5. ugh olen puhunut
Re: terve
1. Asentaja on auton entinen omistaja ja luulen, että kaasarin hajotti minun oma perheenjäsen joka edellisenä päivänä avasi kaasarin ja rassasi sitämestari kirjoitti:olisi mielenkiintoista tietää sellanen asia että jos ekaksi korjaamolla vaihdetaan se kalvo ja seuraavana päivä'nä sen joutuu hinaan takaisin syystä että mäntä ei liiku kaasarissa niin kysynpä
1. asentaja kun otti männän pöydälle kumia vaihtaakseen, niin oliko ns ekaa kertaa asialla
2. jos mäntä meni jumiin yön aikana ja vettä sataa nollakelillä niin líityisikö asia kohtaan 1.
3. Kukahan mahtaisi olla maksumiehenä hinaukselle ja tupeksinnalle korjaamolla
4. omistaja ei luullakseni, koska jos jouduttiin "poramaan" se tarkoittaa sitä että sylinterissä oli siis armottomia naarmuja jonka takia mäntä juuttui yläasentoon, mut miksi?
5. ugh olen puhunut

2. En tiedä

3. Hinaus hoidettiin miehen autolla ja tuo toka kerta korjaamolla ei maksanut enää mitään
4. Luulen että kohta 1. selittää sen männän tilanteen.
5. Auto ei toimi vieläkään kunnolla... käyntiääni on erittäin omituinen ja nytkähtelee ajaessa.
Saab 900 -87
Re: terve
Kokeile ottaa puolan johto virranjakajan kannesta irti ja teippaa tms. noin 10mm päähän rungosta ja starttaa. Pitää näkyä kunnon kipinä. Jos näkyy eikä tulpille tule kipinää voi vika em. jakajan kannen, tulpanhattujen ja johtojen lisäksi olla pyörijässä mikä minulla oli kerran esteenä käynnistymiseen. Oli pieni halkeama, josta kipinä meni suoraan akseliin eikä siis käynnistynyt. Pyörijä on liimalla kiinni, joten ei tullut ensimmäiseksi kokeiltua sitä. Oli muuten vaikea nähdä sitä halkeamaa.
t. SF
t. SF